اگر یک کسب و کار محلی دارید که محصولات یا خدمات می فروشد، باید به رتبه محلی وب سایت خود فکر کنید. سئوی محلی به شما کمک می کند تا جستجوهای مربوط به جستجو در منطقه خود را پیدا کنید. از آنجایی که گوگل در بسیاری از موارد ابتدا نتایج محلی را نشان می دهد، باید مطمئن شوید که گوگل مکان شما را می داند. در این مقاله، تمام کارهایی را که میتوانید برای بهبود درک Google از موقعیت مکانی خود انجام دهید، بررسی میکنیم که شانس شما را برای رتبهبندی محلی افزایش میدهد.
فاکتورهای رتبه بندی چیست؟
فاکتورهای رتبه بندی عناصری هستند که گوگل هنگام تعیین موقعیت URL در نتایج جستجو در نظر می گیرد. فاکتورهای رتبه بندی زیادی وجود دارد که اکثر آنها ویژگی های URL و وب سایت شما هستند، اما می توانند به حضور آنلاین شما نیز گسترش پیدا کنند. نمونهای از فاکتور رتبهبندی، سرعت صفحه است: یک صفحه با بارگذاری سریع که تجربه کاربری خوبی را ارائه میکند، احتمالاً زمانی که سایر ویژگیها قابل مقایسه هستند، بالاتر از یک صفحه کند قرار میگیرد.
فاکتورهای رتبه بندی سئوی محلی
در این پست، ما بر روی عواملی تمرکز می کنیم که بر رتبه بندی صفحات وب سایت شما در جستجوهای محلی تأثیر می گذارد. همانطور که می توانید در اینجا بخوانید، خود گوگل در مورد عوامل رتبه بندی محلی از نظر موارد زیر صحبت می کند:
- ارتباط: آیا نتیجه مربوط به کاربر است؟ آیا وب سایت شما با آنچه کاربر به دنبال آن است مطابقت دارد؟
- فاصله: چقدر دور هستید؟ اگر مرتبط و نزدیک باشید، به احتمال زیاد رتبه خوبی کسب خواهید کرد.
- برجستگی: این در مورد میزان شناخته شدن کسب و کار شما است. در پایان این مقاله بیشتر در مورد آن وجود دارد.
بنابراین باید نشان دهید که مرتبط هستید، نزدیک هستید و شناخته شده هستید. بیایید ببینیم چگونه می توانید با برخی اقدامات مشخص روی این عوامل کار کنید!
مرتبط باشید
مرتبط بودن به این معنی است که شما خدمات یا محصولاتی را که جستجوگر به دنبال آن است ارائه می دهید. در حالی که این ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، گاهی اوقات، افراد ممکن است در وب سایت خود بیش از حد مرموز شوند. اطمینان حاصل کنید که به طور واضح به کسب و کار یا حرفه خود، نوع محصولات و خدماتی که ارائه میدهید اشاره کردهاید و مطمئن شوید که این کار را در عباراتی که مخاطبان خود استفاده میکنند انجام دهید. برای اینکه بفهمید آیا واقعاً با استفاده از زبانی که مخاطبانتان استفاده میکنند ارتباط برقرار میکنید، لطفاً تحقیقاتی درباره کلمات کلیدی انجام دهید و با مشتریان خود صحبت کنید تا بفهمید که آنها هنگام جستجوی خدماتی مانند شما از چه اصطلاحاتی استفاده میکنند.
برای الهام بیشتر برای نوشتن محتوای مرتبط برای سایت کسب و کار محلی خود، این راهنمای استراتژی محتوای محلی را بررسی کنید.
نمایه کسب و کار Google
برای رتبه محلی خود در Google، نمیتوانید بدون فهرست کردن نمایه کسبوکار Google مناسب انجام دهید. اگر میخواهید بهدرستی در بسته محلی – یعنی پانل بزرگ همراه با نقشه – نمایش داده شود، نمایه کسبوکار Google بسیار مفید است. باید ثبتنام کنید، دستههای اصلی مناسب را برای کسبوکارتان انتخاب کنید، همه مکانهایتان را اضافه کنید، آنها را تأیید کنید و چند عکس را به اشتراک بگذارید. همچنین باید به طور فعال نمایه خود را مدیریت کرده و در طول زمان آن را ایجاد کنید.
نمایه کسبوکار Google امکان بررسیهای مشتریان را فراهم میکند، و باید سعی کنید برخی از آنها را برای فهرست خود دریافت کنید. هر سال اهمیت بررسی های آنلاین برای سئوی محلی بیشتر می شود. نظرات مثبت (و منفی) به گوگل و کاربرانش کمک می کند تا درباره کسب و کار شما قضاوت کنند. این تقریباً شبیه بازار محلی شما است. اگر مردم در مورد مواد غذایی شما مثبت صحبت کنند، افراد بیشتری تمایل دارند به غرفه خواربار فروشی شما بیایند.
دریافت نظرات یکی است، اما میتوانید با پاسخ دادن به این نظرات، گفتگو را ادامه دهید. اما، همانطور که گوگل می گوید، یک دوست باشید، نه یک فروشنده.

داده های ساختار یافته طرحواره LocalBusiness
اگر یک کسب و کار محلی دارید و در درجه اول به مشتریان محلی خدمات ارائه می دهید، البته، آدرس خود را به وب سایت خود اضافه می کنید. برای کمک به Google و سایر موتورهای جستجو برای درک آدرس اصلی، میتوانید آن را به بهترین شکل در قالبی خاص و قابل خواندن برای ماشینها ارائه کنید. برای این کار از طرح localBusiness استفاده کنید. پلاگین SEO محلی ما اضافه کردن طرح LocalBusiness به صفحات شما را آسان می کند!
این تا حد زیادی مربوط به چیزی است که گوگل می نامد فاصله. اگر نزدیک ترین نتیجه برای کاربر باشید، کسب و کار شما زودتر ظاهر می شود.
مطمئن شوید که یک NAP اصلی دارید!
حتی اگر کسب و کار شما چندین مکان دارد، مطمئن شوید که NAP اصلی (نام، آدرس، شماره تلفن) در وب سایت شما با NAP نمایه کسب و کار Google مطابقت دارد. این تنها راه برای اطمینان از برقراری ارتباط صحیح گوگل بین این دو است. آدرس اصلی را در هر صفحه اضافه کنید (شما یک کسب و کار محلی هستید، بنابراین باید آدرس خود را در هر صفحه ذکر کنید). برای همه مکانهای دیگر، یک صفحه راهاندازی کنید و تمام آدرسهای شعب خود را فهرست کنید.
لیست فیس بوک و بررسی
آنچه برای نمایه کسبوکار Google صدق میکند برای فیسبوک نیز صدق میکند. شرکت خود را به عنوان صفحه ای برای کسب و کار محلی به فیس بوک در اینجا اضافه کنید. افراد در فیس بوک نیز زیاد جستجو می کنند، بنابراین بهتر است مطمئن شوید که لیست شما در فیس بوک مرتب است. فیس بوک همچنین امکان بررسی را فراهم می کند، که می تواند به کسب و کار شما نیز کمک کند. مراقب آن بررسی ها باشید! اگر نظرات شما چندان عالی نیست، مطمئن شوید که این مشکل را با ارائه محصولات یا خدمات بهتر برطرف کنید، یا حداقل در پاسخهای خود نشان دهید که بازخوردی را که دریافت میکنید جدی میگیرید.
مکان و کلمات کلیدی در عنوان
واضح است: برای رتبه بندی محلی، اضافه کردن شهر و ایالت (در ایالات متحده) به خود

فهرست های محلی به رتبه بندی محلی شما کمک می کنند
علاوه بر فهرست نمایه کسب و کار Google شما، Google از Yelp محلی و سایر دایرکتوری های محلی برای تعیین اهمیت و محلی بودن شما استفاده می کند. در حالی که ما معمولاً توصیه میکنیم پیوند خود را در صفحهای با لینکهای بیربط gazillion قرار ندهید، نقطه مشترک یک صفحه فهرستهای محلی، در واقع، مکان است. و این پیوندها به رتبه بندی محلی شما کمک می کنند.
بنابراین تیم وب خود را به کار بیاندازید، مهمترین صفحات دایرکتوری محلی را بیابید و جزئیات خود را در آنجا دریافت کنید. ما به صراحت می نویسیم جزئیات و نه فقط پیوندها. نقلقولها در تأیید آدرس برای Google و بازدیدکنندگان کار میکنند. اگر یک وبسایت محلی و مرتبط آدرسهایی را فهرست میکند، در نظر داشته باشید که آدرسهای خود را نیز در آنجا قرار دهید. و در حالی که در آن هستید، برخی از نظرات مثبت را در سایت هایی مانند Yelp نیز دریافت کنید!
پیوندهای مرتبط و با کیفیت بالا دریافت کنید
پیروی از اینکه چگونه دایرکتوری ها به رتبه بندی محلی شما کمک می کنند – به ویژه در نتایج جستجوی محلی ارگانیک، تبادل پیوند با مشاغل محلی مرتبط نیز نتیجه می دهد. اگر با هم در یک زنجیره تامین کار می کنید یا محصولات مرتبط را می فروشید، با خیال راحت به تبادل لینک بپردازید. فقط با هر کسب و کاری که می شناسید تبادل لینک نکنید. در بیشتر موارد، اینها لینک های با کیفیت پایینی خواهند بود شما وب سایت (زیرا آنها معمولاً به هم مرتبط نیستند). همچنین سعی کنید محتوایی با کیفیت بالا بسازید که لینک های مرتبط را جذب کند. و فراموش نکنید که آن کلمات کلیدی محلی را در متن لنگر آن پیوندهای ورودی دریافت کنید.
اشاره های اجتماعی از مردم محلی
باز هم، یک بازار محلی آنلاین نیز وجود دارد. مردم در مورد تجارت، پیشرفت های جدید یا محصولات جدید در توییتر، اینستاگرام، فیس بوک و موارد دیگر صحبت می کنند. همه این اشاره های اجتماعی به حسگرهای گوگل نیز راه پیدا می کنند. موتور جست و جو جوهای مثبت یا منفی را دریافت می کند و از آنها برای رتبه بندی کسب و کار محلی شما کمک می کند. اگر افراد زیادی در مورد کسب و کار شما صحبت می کنند و به وب سایت شما لینک می دهند، باید مرتبط باشید. این ذکرها را زیر نظر بگیرید و درگیر شوید.
برخی می گویند پیوندهای سایر وب سایت ها، دایرکتوری ها و رسانه های اجتماعی برای رتبه بندی محلی بسیار مهم هستند. مثل همیشه، ما بر این باوریم که مجموع همه تلاشها است که باعث میشود شما را از بقیه متمایز کنید، نه فقط بهینهسازی یک جنبه. وقت خود را صرف کنید و مطمئن شوید که نمایه کسب و کار Google شما صحیح است، داده های ساختاری کسب و کار محلی در سایت شما فعال است، و شما پیوندهای مناسبی به سایت خود دارید و افراد مناسبی در پلتفرم های دیگر مانند توییتر در مورد شما صحبت می کنند. و لطفاً فراموش نکنید که جستجوی صحیح کلمات کلیدی را انجام دهید و مطمئن شوید که محتوای مناسب در وب سایت شما وجود دارد.
محتوای خود را برای رتبه بندی محلی بهتر بهینه کنید
اگر آن کلمه کلیدی در وب سایت شما نباشد، گوگل سایت شما را برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی نمی کند. به همین سادگی. اگر کسب و کار شما در شهر X است، احتمالا دلیلی دارید که چرا در آنجا واقع شده اید. در مورد آن دلیل بنویسید. و توجه داشته باشید که این موارد ممکن است متفاوت باشد:
- شما در آنجا متولد شده اید یا فقط عاشق مردم محلی و عادات محلی هستید
- رودخانه ای وجود دارد که برای حمل و نقل مورد نیاز است
- شبکه محلی شما اطمینان حاصل می کند که می توانید به موقع ارائه دهید یا خدمات اضافی ارائه دهید
- این شهر یک عملکرد منطقه ای دارد و کسب و کار شما از این طریق رونق می گیرد
- شش کسبوکار دیگر مانند کسبوکار شما وجود دارد، بدیهی است که شما بهترین هستید، و همه به درصد معینی از مردم خدمات میدهید، بنابراین کسبوکار شما کاملاً در آن حوزه مناسب است.
اینها دلایل تصادفی هستند که به شما کمک می کنند تا در مورد کسب و کار خود در رابطه با موقعیت مکانی خود بنویسید. آنها در هر شرکت (بسیار) متفاوت هستند. مطمئن شوید که مکان / شهر / منطقه شما به وضوح در وب سایت شما ذکر شده است و نه فقط در پاورقی در جزئیات آدرس شما! اگر چندین مکان دارید، صفحاتی را برای هر یک تنظیم کرده و بنویسید و جزئیات کسب و کار مناسب را درج کنید.
بیشتر بخوانید: نکاتی برای استراتژی محتوای محلی شما »
یک چیز دیگر: چه خبر برجستگی?
برجستگی به این معنی که وقتی گوگل میتواند نتیجهای را ابتدا از یک برند یا کسبوکار معروف ارائه دهد، در واقع این کار را انجام خواهد داد. علیرغم تمام تلاشهای شما برای بهبود رتبه محلی خود، ممکن است این موضوع مانع از کسب رتبه اول شود. اما، این فقط به این معنی است که شما باید بازی خود را افزایش دهید، به انجام کارهای عالی که انجام می دهید، روی برندسازی خود کار کنید و اعتماد کنید که در نهایت، گوگل نیز متوجه این موضوع خواهد شد. در نتیجه، ممکن است گوگل به شما اجازه دهد در آن جایگاه شماره یک برای آن کلمه کلیدی محلی رتبه بندی کنید!
نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است برجستگی همچنین بر اساس اطلاعاتی است که گوگل در مورد یک کسب و کار می داند. تمام این اطلاعات از پیوندها، مقالات و دایرکتوری ها در سراسر وب به دست آمده است. هرچه کسبوکار شما نظرات و رتبهبندیهای مثبت بیشتری داشته باشد، احتمالاً گوگل آن را در موقعیت بالایی برای جستجوهای محلی قرار میدهد. ناگفته نماند، موقعیت شما در صفحه نتایج جستجوی “عادی” (نتایج وب) نیز یک سیگنال رتبه بندی است. بنابراین، در صورت امکان، مقداری زمان و منابع را برای سئو سرمایه گذاری کنید و از مشتریان راضی خود بخواهید که در گوگل و سایر پلتفرم ها مانند Yelp یا Facebook نظر خوبی داشته باشند.
به خواندن ادامه دهید: راهنمای نهایی سئوی مشاغل کوچک »