عملکرد PMax پایدار است، اما CPCهای جستجو در حال افزایش است

طبق مطالعه Optmyzr، آخرین داده‌های عملکرد برای کمپین‌های Google Ads که حداکثر عملکرد (PMax) را در سه ماهه سوم 2023 در مقابل سه ماهه سوم 2024 اجرا می‌کنند، تصویر متفاوتی را نشان می‌دهد. در حالی که تبلیغ‌کنندگان در ازای هزینه‌های تبلیغاتی (ROAS) و نرخ‌های تبدیل، نسبت به سال گذشته سود متوسطی را مشاهده کردند، افزایش هزینه‌ها باعث کاهش این پیشرفت‌ها شد.

معیارهای کلیدی.

  • ROAS: افزایش 1% در سال از 609.77% در سه ماهه سوم 2023 به 616.36% در سه ماهه سوم 2024
  • CPA: افزایش 8 درصدی در سال از 13.92 دلار در سه ماهه سوم 2023 به 15.15 دلار در سه ماهه سوم 2024
  • CPC: افزایش 6 درصدی در سال، از 0.50 دلار در سه ماهه سوم 2023 به 0.53 دلار در سه ماهه سوم 2024
  • نرخ تبدیل: کاهش 3% در سال از 3.56% در سه ماهه سوم 2023 به 3.47% در سه ماهه سوم 2024
عملکرد PMax پایدار است، اما CPCهای جستجو در حال افزایش است

داده‌ها حاکی از آن است که PMax پیشرفت‌های ROAS متوسطی را ارائه می‌کند، اما افزایش CPA و CPC به این دستاوردها کمک می‌کند. نرخ تبدیل نیز نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

هنگام تجزیه داده ها بر اساس نوع کمپین، تصویر ظریف تری ظاهر می شود.

جستجو در کمپین ها:

  • ROAS نسبت به سال قبل 2 درصد افزایش یافت
  • CPA نسبت به سال قبل 3 درصد کاهش یافت
  • CPC نسبت به سال قبل 22 درصد افزایش یافت
  • نرخ تبدیل سالانه 21 درصد افزایش یافته است
اسکرین شات 2024 11 11 در 17.17.06اسکرین شات 2024 11 11 در 17.17.06

کمپین های خرید با PMax:

  • ROAS نسبت به سال قبل 4 درصد افزایش یافت
  • کاهش 15 درصدی CPA در سال
  • CPC نسبت به سال قبل 10 درصد کاهش یافت
  • نرخ تبدیل سالانه 5 درصد افزایش یافته است
اسکرین شات 2024 11 11 در 17.17.17اسکرین شات 2024 11 11 در 17.17.17

کمپین های خرید بدون PMax:

  • ROAS 13 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت
  • کاهش 3 درصدی CPA در سال
  • CPC نسبت به سال قبل 10 درصد کاهش یافت
  • نرخ تبدیل سالانه 7 درصد کاهش یافته است
اسکرین شات 2024 11 11 در 17.17.26 1اسکرین شات 2024 11 11 در 17.17.26 1

PMax به بهبود ROAS و نرخ تبدیل برای کمپین‌های خرید کمک می‌کند، اما داده‌ها نشان می‌دهند که کمپین‌های جستجو بیشترین سود را در نرخ تبدیل مشاهده می‌کنند. در همین حال، کمپین های خرید بدون PMax بالاترین ROAS را ارائه می دهند.

چیزی که آنها می گویند. ناوه هاپکینز، تبلیغ کننده برند Optmyzr، که داده ها را در لینکدین به اشتراک گذاشت، گفت: CPC های PMax حدود 50٪ ارزان تر از جستجو هستند زیرا محتوای بصری را فاکتور می کنند. او به سرمایه گذاری در خلاقیت بصری توصیه کرد:

  • «اگر با هزینه جستجو دست و پنجه نرم می‌کنید، محتوای بصری ارزان‌تر می‌شود و اگر ردیابی تبدیل + ارزش‌های خلاقانه و دقیق را لایه‌بندی کنید، می‌تواند ROAS معنی‌دار و CPA مناسب ارائه دهد.»

اثر سهم برداشت یکی از روندهای نگران کننده تاثیر رو به رشد از دست دادن سهم نمایش است که می تواند اثربخشی کلی این کمپین ها را محدود کند. در سراسر جستجو و خرید، از دست دادن سهم نمایش برای کمپین های PMax در مقایسه با غیر PMax بیشتر بود.

اسکرین شات 2024 11 11 در 17.17.35اسکرین شات 2024 11 11 در 17.17.35

خط پایین. در حالی که PMax همچنان پیشرفت‌های متوسطی را نشان می‌دهد، افزایش هزینه‌ها و خطرات از دست دادن سهم تأثیر، این سودها را از بین می‌برد. ممکن است تبلیغ‌کنندگان نیاز داشته باشند که مبادلات را از نزدیک ارزیابی کنند و تعادل مناسب PMax و سایر انواع کمپین را برای بهینه‌سازی عملکرد بیابند.

Source link