Getty Images در اقدامی مهم برنامه های خود را برای خرید Shutterstock اعلام کرد (افشا: من قبلاً به عنوان سئوی محصول برای شرکت کار می کردم)، دو غول صنعت عکاسی سهام و دارایی های خلاق را متحد می کند.
در سئو، این ادغام همچنین زمینه را برای پویایی های جدید در تولید محتوا، کسب درآمد و دنیای پیچیده تر رسانه های دارای مجوز فراهم می کند.
محتوای تصویری و ویدیویی قابل مجوز بازاری منحصر به فرد است که سئو در آن نقش مهمی در ارتباط کاربران با دارایی های خلاق ایفا می کند.
همین چند سال پیش، فضای ارگانیک برای تصاویر قابل مجوز تحت سلطه غول هایی مانند Unsplash و Shutterstock بود و بسیاری از رقبای کوچک بسیار عقب مانده بودند.
با این حال، پویایی با به روز رسانی تنوع سایت گوگل در سال 2019 تغییر کرد.
بازیکنان نوظهور شاهد رشد انفجاری بودند که فضای ارگانیک را بسیار شلوغ تر و رقابتی تر کرد.
در این میان، شرکتهای تثبیتشده بیشتری به دنبال خریدهای تجاری برای خنثی کردن یا جذب رقابت بودند.
به سرعت به امروز و تعداد انگشت شماری از بازیگران بازار ارگانیک را از طریق مجموعه های متنوعی از عکس های سهام، فیلم ها و وب سایت های دارایی های خلاقانه تحت سلطه دارند و با تکیه بر ترکیبی از استراتژی های سئو برای رشد و کاهش ریسک.
برای درک این فضا، بیایید بازیگران کلیدی و استراتژی های آنها برای حفظ برتری در جستجوی ارگانیک را بررسی کنیم.
گتی ایماژ
Getty امپراتوری خود را بر اساس تنوع و محتوای برتر بنا کرده است.
گتی از طریق iStock، سایت میانردهاش، گزینه مقرونبهصرفهتری را برای تصاویر استوک ارائه میدهد، در حالی که Unsplash تصاویری با استفاده رایگان را برای مخاطبان گستردهتر ارائه میدهد.
Getty Images خود محتوای سطح بالا و انحصاری را برای مشتریان شرکتی و رسانهها با تاکید قوی بر قرار گرفتن در معرض منطقهای از طریق چندین برند محلی و وبسایتهای اختصاصی TLD کشور هدف قرار میدهد.
شاتر استاک
استراتژی Shutterstock با ولگردی و قانونی شکنی خرید تهاجمی مشخص شده است. موارد اضافه شده اخیر عبارتند از:
- Pond5 (تصویری و صوتی).
- Envato (الگوها، دارایی های طراحی).
- TurboSquid (مدل های سه بعدی).
- پیک مونکی.
- گیفی.
علیرغم فرصتهای سئوی مجموعه گسترده خود، Shutterstock تا آنجا که میتوانست به طور کامل از این خریدها استفاده نکرده است.
با در دست گرفتن گتی، فرصتی برای ادغام و بهینه سازی این دارایی ها برای گسترش پتانسیل رشد ارگانیک مشترک وجود دارد.
سایر بازیکنان قابل توجه
رقبای اضافی در این فضا عبارتند از:
- فری پیک: متخصص در وکتورهای رایگان و ممتاز، تصاویر و الگوها، که عمدتاً طراحان را هدف قرار می دهد. مالک چندین برند محلی به ویژه در آمریکای لاتین و اروپا است. به شدت به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای سئو گرایش دارد.
- Pexels و Pixabay (متعلق به Canva): عکاسی و ویدیوهای استوک رایگان برای استفاده را ارائه دهید که برای کاربران معمولی و حرفه ای ها به طور یکسان جذاب است.
- Adobe Stock: با مجموعه ابزارهای طراحی Adobe یکپارچه شده است که برای سازندگان حرفه ای تهیه می شود.
- Alamy، Dreamstime، DepositPhotos، 123RF: پلتفرمهای کوچکتر و خاصتر که محتوای سهام بدون حق امتیاز ارائه میکنند.
جستجوی عمیق تر: محتوای بصری و سئو: نحوه استفاده از تصاویر و ویدیوها
در حالی که این بازیکنان بر فضای رسانهای دارای مجوز تسلط دارند، موفقیت آنها به شدت به استراتژیهای سئو مؤثر وابسته است که طیف گستردهای از اهداف کاربر را برآورده میکند.
1. محتوای رایگان
پلتفرمهایی مانند Unsplash، Pexels، Freepik، Pixabay و چندین مورد دیگر به ارائه محتوای رایگان و/یا برخی از مدلهای freemium متکی هستند که به ایجاد یک اکوسیستم بکلینک چشمگیر از طریق اشتراکگذاری محتوای رایگان کمک میکنند.
در یک نقطه، تقریباً دو سوم از بازیکنان برجستهتر در فضای تصاویر ارگانیک دارای مجوز حداقل تعدادی تصویر رایگان با وضوح متوسط تا بالا ارائه کردند که میتوانستند به راحتی بدون ثبت نام، ثبت نام یا مجوز دانلود شوند.
2. نتایج جستجوی نمایه شده
شرکت هایی مانند Shutterstock، Unsplash، Pixabay و بسیاری از بازارهای دیگر به نمایه سازی صفحات جستجوی داخلی متکی هستند.
پلتفرمهایی که نتایج جستجو را فهرستبندی میکنند، اغلب بر روی کلمات کلیدی گسترده و طولانی تمرکز میکنند تا ترافیک را از عبارات جستجوی مختلف که بر اساس تقاضای کاربر تعیین میشود، جذب کنند.
با مدیریت کافی و مدیریت دقیق، این می تواند یک استراتژی برنده باشد که یک مزیت رقابتی ایجاد می کند.
3. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی
پلتفرم هایی مانند Freepik به طور فزاینده ای به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی روی آورده اند تا کتابخانه های خود را گسترش دهند و عبارات جستجوی با حجم بالا را هدف قرار دهند.
Freepik و پلتفرمهای مشابه با ایجاد هزاران تنوع از تصاویر محبوب، مانند «عکسهای سگ ناز»، و فهرستبندی تهاجمی آنها، هدفشان جذب ترافیک برای پرسشهای عمومی و طولانی است.
در حالی که این رویکرد می تواند ترافیک قابل توجهی در سئو ایجاد کند، همچنین به اشباع محتوا در جستجوی تصویر گوگل کمک می کند، جایی که کاربران با نتایج تکراری و تقریبا تکراری از پلتفرم های رقیب مواجه می شوند.
4. بومی سازی
محلی سازی برای رشد سئوی بین المللی بسیار مهم است و به پلتفرم ها اجازه می دهد در مناطق خاص تسلط داشته باشند.
Getty، Shutterstock و Freepik همگی از استراتژی های محلی سازی قدرتمند برای رقابت موثرتر در جستجوی ارگانیک استفاده می کنند.
Getty با استفاده از TLD های خاص کشور (به عنوان مثال، gettyimages.co.uk)، اطمینان حاصل می کند که محتوای آن برای جستجوگران محلی طراحی شده است و عملکرد SEO خود را در کشورهای جداگانه افزایش می دهد.
Shutterstock دارای بومی سازی چشمگیر منطقه ای و زبانی در تجربه اصلی shuttertock.com است، در حالی که Freepik از طریق چندین برند منطقه ای برنده می شود.
حفاری عمیق تر: نحوه ایجاد تصاویر و تصاویر بصری با هوش مصنوعی
دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.
استراتژیهای سئو، مدلهای کسب درآمد و شیوههای تجاری بازارهای تصویر، چشماندازی مشکلساز را برای محتوای تصویری دارای مجوز ایجاد کردهاند.
بخش قابل توجهی از تصاویر ایندکس شده در گوگل – به خصوص تصاویر رایگان – منحصر به یک پلتفرم نیستند بلکه در ده ها سایت رقیب در دسترس هستند.
این عدم انحصار، ارزش کتابخانه های فردی را کمرنگ کرده و رقابت را تشدید کرده است.
از آنجایی که همپوشانی کتابخانههای محتوایی تمایز را سختتر میکرد، پلتفرمها شروع به اولویتبندی دید تصاویر قابل نمایهسازی کردند.
این امر منجر به فرسایش تدریجی شیوههای واترمارکسازی شد و واترمارکها کمتر برجسته شدند یا به طور کلی ناپدید شدند.
در حالی که این ممکن است برای کاربرانی باشد که نگران غرامت یا مجوز نیستند، اما چالشی جدی برای پلتفرمهایی است که بر درآمدزایی محتوا تکیه دارند.
این برای عکاسانی که آثارشان به طور فزایندهای بیارزش میشوند، یک نقطه ضعف بزرگتر است.
برای جبران، برخی از پلتفرمها درآمد خود را با تبلیغات درون صفحه تکمیل کردهاند و/یا فهرستبندی نامحدود صفحات جستجو را فعال کردهاند.
این شامل نمایه سازی عمدی صفحاتی است که طیف کامل پرس و جوهای بزرگسالان، صریح یا حتی غیرقانونی را هدف قرار می دهند.
برای برخی از بازیگران اصلی، بخش قابل توجهی از ترافیک ارگانیک از این جستارهای مشکوک “با هدف تجاری کم” ناشی می شود که تبدیل مستقیم کمی به همراه دارد.
این ترافیک از طریق تبلیغات کسب درآمد می شود یا به عنوان شواهدی از رشد مبتنی بر SEO به سهامداران ارائه می شود و به عنوان شاخص اصلی موفقیت کسب و کار در نظر گرفته می شود.
این سیستم از محتوای همپوشانی، ترافیک کمنیت و مدلهای کسب درآمد مشکوک:
- ارزش پلت فرم را تضعیف می کند.
- اعتماد کاربران را از بین می برد.
- کمک های عکاسان و سازندگان را بی ارزش می کند.
از آنجایی که پلتفرمها سودهای کوتاه مدت ترافیک را در اولویت قرار میدهند، اکوسیستم گستردهتر با خطر رکود و کاهش کیفیت مواجه میشود.
معنای ادغام برای سئو چیست
موجودیت ترکیبی Getty و Shutterstock دارای پتانسیل بینظیری برای جستجوی ارگانیک برای رسانههای دارای مجوز است. در اینجا نحوه تغییر شکل فضا آمده است:
ساده سازی محتوا
این ادغام فرصتی برای حذف محتوای تکراری از کتابخانه های همپوشانی Getty و Shutterstock فراهم می کند.
این کار کیفیت جستجوی تصویر گوگل را بهبود میبخشد و از طریق یکپارچهسازی کارآمد، رتبهبندی را افزایش میدهد.
افشای محتوای کشف نشده
Getty میتواند با ادغام آنها در یک استراتژی سئوی یکپارچه چند برند، از تمام خریدها، مانند Envato، Pond5، TurboSquid و دیگران به طور کامل استفاده کند.
در حالی که تکثیر محتوا در رسانه های سهام بسیار زیاد است، بیش از دو سوم دارایی های رسانه های فردی هرگز توسط کاربران واقعی دیده نمی شوند و هیچ درآمدی برای سازندگان آنها کسب نمی کنند.
قابلیت کشف داراییها در محل ضعیف است و بیشتر جستجوی تصویر Google مملو از همان تصاویر قدیمی قدیمی است.
سرمایه گذاری در جستجوی سایت و سئو برای برندهایی که کمتر معرفی شده اند می تواند کمک کند:
- کتابخانه های وسیعی از محتوای کشف نشده را به نمایش بگذارید.
- به بازارهای تخصصی خارج از عکسها، ویدیوها و سرمقالههای دارای مجوز گسترش دهید.
- تجربه جستجوی تصویر را برای بقیه ما بهبود بخشید.
سادهسازی کتابخانهها و برجسته کردن محتوای تازه و کم استفاده میتواند تجربه جستجوی تصویر Google را تا حد زیادی بهبود بخشد و کشف را برای کاربران معنادارتر و کارآمدتر کند.
انطباق با آینده نامشخص
ادغام Getty-Shutterstock منعکس کننده یک پاسخ استراتژیک به یک چشم انداز دیجیتال غیرقابل پیش بینی است.
با بهروزرسانیهای مکرر الگوریتم Google، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی که بازار را سیل میکند و پیشرفتهای مداوم در هوش مصنوعی، پلتفرمهای محتوا با چالشهای مهمی روبرو هستند.
این ادغام فرصتی برای انطباق ارائه می دهد و به هر دو شرکت اجازه می دهد تا دارایی ها را ادغام کنند، استراتژی ها را اصلاح کنند و با بازار در حال تحول مقابله کنند.
در صورت موفقیت، می توانند بر فضای محتوای دارای مجوز تسلط پیدا کنند، جستجوی ارگانیک را تغییر دهند و استانداردهای جدیدی برای موفقیت تعیین کنند.
جستجوی عمیق تر: SEO پیشرفته تصویر: یک کتابچه راهنمای مخفی
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.