یکی از سخنگویان گوگل به ما گفت که بهروزرسانی اصلی نوامبر 2024 گوگل اکنون در حال انتشار است. در 11 نوامبر 2024 شروع شد و حدود 24 روز بعد در 5 دسامبر 2024 تکمیل شد. این بهروزرسانی یک بهروزرسانی اصلی بود که در آن Google سیستم رتبهبندی اصلی خود را بهروزرسانی میکند تا نتایج جستجو را مرتبطتر و مفیدتر کند.
آنچه گوگل گفت گوگل در مورد این به روز رسانی اصلی گفت:
«این بهروزرسانی برای ادامه کار ما برای بهبود کیفیت نتایج جستجویمان طراحی شده است و محتوای بیشتری را نشان میدهد که مردم واقعاً مفید میدانند و محتوای کمتری را که به نظر میرسد فقط برای عملکرد خوب در «جستجو» ساخته شده است.»
چیزی که ما دیدیم. بر اساس آنچه که من دنبال میکردم، این بهروزرسانی چند روز پس از اعلام آن در 13 و 14 نوامبر شروع شد و سپس به نظر میرسید که مجموعه گستردهتری از سایتها را در آخر هفته گذشته، در حدود 16 و 17 نوامبر، منتشر کرد. در اواخر این بهروزرسانی، بسیاری از ابزارهای ردیابی نوسان رتبهبندی نسبتاً پایینی را نشان دادند، اما پس از آن شاهد یک جهش بزرگ در نوسانات در حوالی 25 و 26 نوامبر بودیم. ما حتی در چند روز گذشته، در اوایل دسامبر، شاهد حرکت قابل توجهی بودیم. ما فکر میکردیم این بهروزرسانی قبل از فصل خرید جمعه سیاه انجام شود، اما از قبل تکمیل نشد و تا هفته بعد تکمیل شد.
در اینجا چند نمودار وجود دارد که نوسانات این به روز رسانی را نشان می دهد:
![عرضه بهروزرسانی اصلی Google نوامبر 2024 اکنون کامل شده است عرضه بهروزرسانی اصلی Google نوامبر 2024 اکنون کامل شده است](https://searchengineland.com/wp-content/seloads/2024/12/semrush-800x342.png.webp)
![مشابه وب 1](https://searchengineland.com/wp-content/seloads/2024/12/similarweb-1-800x233.png.webp)
![وب سایت پیشرفته 1](https://searchengineland.com/wp-content/seloads/2024/12/advancedwebranking-1-800x247.png.webp)
![Mozcast 1](https://searchengineland.com/wp-content/seloads/2024/12/mozcast-1-800x332.png.webp)
به نظر نمیرسد این بزرگترین بهروزرسانی اصلی گوگل باشد، گوگل گفت که بهروزرسانی اصلی مارس 2024 همین بود. اما این در واقع یک بهروزرسانی اصلی بود و اگر سایت شما تحت تأثیر این بهروزرسانی قرار میگرفت، نوسانات بزرگی را در رتبهبندی جستجوی خود در گوگل مشاهده میکرد.
ارتباط قبلی گوگل هفتهها پیش به ما گفت که بهزودی بهروزرسانی ارائه میشود، اما وبسایتهایی که تحت تأثیر بهروزرسانی محتوای مفید سپتامبر ۲۰۲۳ قرار گرفتهاند، نباید انتظار داشته باشند که بازیابی بزرگی داشته باشند. خیلی زود است که بدانیم این بهروزرسانی اصلی نوامبر چه نوع تأثیری خواهد داشت.
اگر ضربه خوردید چه کار کنید. گوگل توصیه هایی در مورد اینکه اگر تحت تاثیر منفی یک به روز رسانی اصلی در گذشته قرار گرفتید، چه مواردی را در نظر بگیرید. گوگل واقعاً توصیه های جدیدی در اینجا ارائه نکرده است، اما در اینجا توصیه های قبلی این شرکت ارائه شده است:
- اقدامات خاصی برای بازیابی وجود ندارد. تأثیر منفی رتبهبندی ممکن است نشاندهنده مشکلی در صفحات شما نباشد.
- گوگل لیستی از سوالاتی را ارائه کرده است که در صورت آسیب دیدن سایت شما توسط یک به روز رسانی اصلی باید در نظر بگیرید.
- گوگل گفت که شما می توانید کمی بهبودی بین به روز رسانی های اصلی مشاهده کنید، اما بزرگترین تغییر بعد از یک به روز رسانی اصلی دیگر خواهد بود.
به طور خلاصه، محتوای مفید برای مردم بنویسید و نه برای رتبه در موتورهای جستجو.
- «تا زمانی که سازندگان محتوای رضایتبخشی را برای مردم تولید میکنند، هیچ چیز جدید یا خاصی برای این بهروزرسانی وجود ندارد. برای کسانی که ممکن است رتبهبندی هم نداشته باشند، ما قویاً توصیه میکنیم صفحه راهنمای محتوای مفید، قابل اعتماد و برای افراد اول را بخوانند.» گوگل قبلاً گفت.
برای جزئیات بیشتر درباره بهروزرسانیهای اصلی Google، میتوانید اسناد Google را بخوانید.
به روز رسانی های اصلی قبلی طبق گفته گوگل، اولین به روز رسانی هسته ای در سال 2024 – به روز رسانی هسته ای مارس 2024 – بزرگترین به روز رسانی هسته ای بود که تاکنون وجود داشته است. از 5 مارس شروع شد و 45 روز بعد در 19 آوریل تکمیل شد. دومین به روز رسانی هسته ای به روز رسانی اصلی آگوست 2024 در 15 آگوست بود و 19 روز بعد در 3 سپتامبر تکمیل شد.
در اینجا جدول زمانی و پوشش ما از بهروزرسانیهای اصلی اخیر آمده است:
چرا ما اهمیت می دهیم. اکنون که بهروزرسانی اصلی او در نوامبر 2024 انجام شده است، میتوانید شروع به جستجو کنید تا ببینید مشتریان شما چگونه تحت تأثیر قرار گرفتهاند. میتوانید راهنماییهای Google را مرور کنید و دانش سئوی خود را برای بهبود رتبهبندی سایت و گوگل به کار ببرید.
گوگل هر چند تا چند ماه یکبار بهروزرسانی اصلی را منتشر میکند، بنابراین باید همیشه به کار روی بهبود سایت و محتوای سایت خود ادامه دهید. بهروزرسانیهای آینده ممکن است برای رتبهبندی سایت و ترافیک Google مفید باشد – بنابراین همیشه روی بهبودها کار کنید – نه فقط برای جستجوی Google، بلکه برای کاربران وبسایتتان.