یکی از سخنگویان گوگل به ما گفت که بهروزرسانی اصلی اوت 2024 گوگل اکنون در حال انتشار است. در 15 آگوست 2024 شروع شد و 19 روز بعد در 3 سپتامبر 2024 تکمیل شد. این بهروزرسانی باعث تغییرات رتبهبندی و تغییرات کلی در نتایج جستجوی Google شد.
همانطور که قبلاً گفتیم، این به روز رسانی فقط یک به روز رسانی هسته معمولی نیست. بهروزرسانی اصلی آگوست 2024 بازخوردهایی را که Google از زمان بهروزرسانی محتوای مفید سپتامبر 2023 شنیده بود، در نظر گرفت که به نظر میرسید تأثیر منفی بر بسیاری از ناشران کوچک و مستقل داشت.
چیزی که ما دیدیم. در واقع، ما برای اولین بار شاهد حرکت هایی بودیم که برخی (نه همه) سایت ها توسط آن به روز رسانی ضربه خوردند. نظرسنجی اخیری که انجام دادم نشان داد که اکثر کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند تحت تأثیر آخرین بهروزرسانی اصلی قرار گرفتند:
- 44% گفتند رتبهبندی/ترافیک من پایین است (مجموع رای 1583)
- 27٪ گفتند رتبه های من / ترافیک بالا است (مجموع آرا 993)
- 29٪ گفتند بدون تغییر (کل آرا 1038)
به طور کلی، به نظر می رسد در حالی که ما شاهد برخی بازیابی ها از محتوای مفید سپتامبر در سال 2023 بودیم، که فقط برای چند سایت و بازیابی محدود بود. با توجه به آنچه ما می توانیم بگوییم، اکثر سایت ها بازیابی قابل توجه یا معنی داری را مشاهده نکردند. و حتی تعداد بیشتری از سایتها با کاهش بیشتری مواجه شدند یا فقط ثابت ماندند.
اشکال رتبه بندی در چهار یا چند روز اول بهروزرسانی هسته آگوست، یک اشکال بزرگ رتبهبندی جستجو نیز داشتیم که 4 روز بعد برطرف شد. بنابراین، باید هر حرکتی را که در آن چهار روز اول دیدید، نادیده بگیرید. شما باید رتبهبندی و ترافیکی را که در این هفته از گوگل دیدهاید، در آینده مقایسه کنید، با هفتههای قبل از انتشار بهروزرسانی اصلی اوت.
آنچه گوگل در مورد به روز رسانی اصلی اوت گفت. جان مولر، مدافع جستجو در گوگل، زمانی که این بهروزرسانی در ابتدا منتشر شد، نوشت.
- «امروز، بهروزرسانی اصلی آگوست 2024 خود را برای جستجوی Google راهاندازی کردیم. این بهروزرسانی برای ادامه کار ما برای بهبود کیفیت نتایج جستجویمان با نمایش محتوای بیشتر که افراد واقعاً مفید میدانند و محتوای کمتری که به نظر میرسد فقط برای عملکرد خوب در جستجو ساخته شدهاند، ادامه دهد.»
پس از اینکه گوگل به بازخوردهایی که از زمان انتشار بهروزرسانی اصلی مارس 2024 دریافت کرده بود گوش داد، گوگل گفت این بهروزرسانی قصد دارد محتوای مفید ناشران کوچک و مستقل را تبلیغ کند. مولر افزود:
- «این بهروزرسانی اخیر، بازخوردهایی را که از برخی سازندگان و دیگران در چند ماه گذشته شنیدهایم در نظر میگیرد. مانند همیشه، هدف ما این است که افراد را با طیف وسیعی از سایتهای با کیفیت بالا، از جمله سایتهای «کوچک» یا «مستقل» که محتوای مفید و اصلی را در جستجوهای مرتبط ایجاد میکنند، مرتبط کنیم. این موضوعی است که در بهروزرسانیهای آینده به آن خواهیم پرداخت.»
مولر افزود: این بهروزرسانی اصلی آگوست 2024 «با هدف ثبت بهتر پیشرفتهایی است که سایتها ممکن است انجام داده باشند، بنابراین ما میتوانیم به ارائه بهترینهای وب ادامه دهیم».
راهنمایی به روز شد گوگل بهروزرسانیهای متعددی را در صفحه راهنمای خود درباره بهروزرسانیهای اصلی، از جمله راهنماییهای عمیقتر برای کسانی که ممکن است پس از بهروزرسانی تغییراتی را مشاهده کنند، ارسال کرد.
به روز رسانی های اصلی قبلی به گفته گوگل، بهروزرسانی اصلی قبلی – بهروزرسانی اصلی مارس 2024 – بزرگترین بهروزرسانی هستهای بود. از 5 مارس شروع شد و 45 روز بعد در 19 آوریل به پایان رسید.
در اینجا جدول زمانی و پوشش ما از بهروزرسانیهای اصلی اخیر آمده است:
اگر ضربه خوردید چه کار کنید. گوگل توصیه هایی در مورد اینکه اگر تحت تاثیر منفی یک به روز رسانی اصلی در گذشته قرار گرفتید، چه مواردی را در نظر بگیرید. گوگل واقعاً توصیه جدیدی در اینجا ارائه نکرده است.
- اقدامات خاصی برای بازیابی وجود ندارد. تأثیر منفی رتبهبندی ممکن است نشاندهنده مشکلی در صفحات شما نباشد.
- گوگل لیستی از سوالاتی را ارائه کرده است که در صورت آسیب دیدن سایت شما توسط یک به روز رسانی اصلی باید در نظر بگیرید.
- گوگل گفت که شما می توانید کمی بهبودی بین به روز رسانی های اصلی مشاهده کنید، اما بزرگترین تغییر بعد از یک به روز رسانی اصلی دیگر خواهد بود.
به طور خلاصه، محتوای مفید برای مردم بنویسید و نه برای رتبه در موتورهای جستجو.
- «تا زمانی که سازندگان محتوای رضایتبخشی را برای مردم تولید میکنند، هیچ چیز جدید یا خاصی برای این بهروزرسانی وجود ندارد. برای کسانی که ممکن است رتبهبندی هم نداشته باشند، ما قویاً توصیه میکنیم صفحه راهنمای محتوای مفید، قابل اعتماد و برای افراد اول را بخوانند.» گوگل قبلاً گفت.
چرا ما اهمیت می دهیم. در حال حاضر، احتمالاً باید روند این به روز رسانی و تأثیر آن بر وب سایت شما را ببینید. اگر متوجه پیشرفتهایی شدهاید، عالی است – اگر نه، شاید کارهای بیشتری برای انجام دادن داشته باشید تا Google سایت شما را به اندازهای مفید برای رتبهبندی بهتر در نتایج جستجوی Google تشخیص دهد.
گوگل هر چند تا چند ماه یکبار بهروزرسانی اصلی را منتشر میکند، بنابراین باید همیشه به کار روی بهبود سایت و محتوای سایت خود ادامه دهید. بهروزرسانیهای آینده ممکن است برای رتبهبندی سایت و ترافیک Google مفید باشد – بنابراین همیشه روی بهبودها کار کنید – نه فقط برای جستجوی Google، بلکه برای کاربران وبسایتتان.
گوگل به ما گفت که فرم بازخوردی برای این بهروزرسانی وجود نخواهد داشت.