نوشتن یک مطالعه موردی در مورد اینکه چگونه یک شرکت فناوری اطلاعات به مشتری خود کمک کرده است، کافی نیست. بسیار مهم است که داستانی که می نویسید نه تنها جالب و مفید باشد بلکه موثر باشد. مطالعات موردی خوب منجر به ایجاد سرنخ می شود، آگاهی از برند را افزایش می دهد و محصول را به نمونه ای ارزشمند تبدیل می کند.
نحوه نوشتن یک مطالعه موردی موثر و نحوه بیان داستان مشتری، مشکل او و راه حل آن را با کمک یک محصول فناوری اطلاعات توضیح خواهم داد.
مرحله اول کار بر روی یک مطالعه موردی: جمع آوری اطلاعات
جمع آوری اطلاعات اولیه شامل جمع آوری جزئیات در مورد شرکت، محصول آن، راه حل های قابل مقایسه از دیگر توسعه دهندگان و کاربران آن است.
تهیه سوالات برای کارشناسان داخلی سوالات مصاحبه ای را آماده کنید که به شما کمک می کند تا به طور موثر نکات کلیدی مطالعه موردی را برجسته کنید و پاسخ هایی را ارائه دهید که برای خوانندگان جالب باشد. در اینجا چند سوال اساسی وجود دارد که ما استفاده می کنیم:
-
نکات کلیدی برای روشن شدن: “چرا تصمیم به پیاده سازی یک محصول جدید گرفتید؟ این وظایف قبلاً چگونه انجام می شد؟ این محصول (مثلاً نرم افزار) چقدر در فرآیندهای کلی سازمان اهمیت دارد؟” این سوالات به کشف مشکلاتی که مشتری با آن مواجه شده و چرا آنها این راه حل را انتخاب کرده اند کمک می کند.
-
مرحله بعدی: درک نحوه انجام فرآیند پیاده سازی: “آیا می توانید مراحل کلیدی…