طرحواره سؤالات متداول را می توان در سؤالات منتخب استفاده کرد

Google به نگرانی در مورد استفاده از نشانه‌گذاری طرحواره پرسش‌های متداول و اینکه آیا می‌توان از آن فقط برای برخی سؤالات استفاده کرد و نه از سؤالات دیگر، پاسخ می‌دهد.

این موضوع در طول پاتوق ساعات اداری SEO مرکزی جستجوی Google که در 14 ژانویه ضبط شده است مورد بحث قرار می گیرد.

جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، به یک سوال ارسال شده توسط کاربر در مورد نحوه بهترین استفاده از نشانه گذاری سوالات متداول در یک صفحه وب پاسخ می دهد.

آن شخص می‌گوید صفحه‌ای با 15 تا 20 سؤال متداول دارد و می‌پرسد که آیا همه باید علامت‌گذاری شوند یا نشانه‌گذاری سؤالات انتخابی که مهم‌ترین هستند قابل قبول است.

گوگل در مورد استفاده از نشانه‌گذاری پرسش‌های متداول و به‌طور کلی داده‌های ساختاریافته دستورالعمل‌های محکمی دارد، اما آیا قانون همه یا هیچ وجود دارد؟

این چیزی است که مولر توصیه می کند.

توصیه‌های نشانه‌گذاری طرحواره سؤالات متداول Google

مولر می‌گوید نشانه‌گذاری برخی از سؤالات قابل قبول است اما برخی دیگر نه.

دستورالعمل‌های Google بیان می‌کند که نشانه‌گذاری طرح‌واره پرسش‌های متداول باید فقط برای سؤالات و پاسخ‌هایی که در یک صفحه قابل مشاهده هستند استفاده شود.

با این حال، هیچ چیزی در دستورالعمل ها وجود ندارد که بیان کند باید از آن استفاده شود همه پرسش و پاسخ در یک صفحه

این برای همه داده‌های ساختاریافته، نه فقط طرح‌واره پرسش‌های متداول، صدق می‌کند.

به عنوان مثال، نشانه‌گذاری چگونه باید تنها زمانی استفاده شود که مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های چگونه در یک صفحه قابل مشاهده باشد.

علامت گذاری مرور فقط باید زمانی استفاده شود که نظرات مشتری در یک صفحه قابل مشاهده باشد – و غیره.

مولر توضیح می دهد:

وقتی صحبت از داده‌های ساختاریافته می‌شود، می‌خواهیم داده‌های ساخت‌یافته را در صفحه مشاهده کنیم، اما همه محتوای قابل مشاهده نباید با داده‌های ساخت‌یافته علامت‌گذاری شوند.

بنابراین، اگر محتوای جداگانه‌ای در صفحه خود دارید که می‌خواهید داده‌های ساختاریافته را برای آن‌ها ارائه کنید، ادامه دهید و این کار را انجام دهید. لازم نیست برای هر قسمت از محتوای صفحه خود این کار را انجام دهید.

بنابراین اگر 20 سؤال متداول دارید و پنج مورد از آنها را علامت گذاری می کنید، کاملاً به شما بستگی دارد. حتی می‌توانید از data-nosnippet استفاده کنید تا به‌طور کامل جلوی نمایش برخی از این موارد دیگر در یک قطعه را بگیرید، اگر این کاری است که می‌خواهید انجام دهید.»

مولر در پاسخ خود به یک ویژگی HTML به نام data-nosnippet اشاره می کند که می تواند بر روی یک متن خاص برای جلوگیری از نمایش آن در نتایج جستجو استفاده شود.

بنابراین خوب است که فقط برخی از پرسش‌ها و پاسخ‌ها را نشانه‌گذاری کنید، و حتی می‌توانید با مسدود کردن نمایش سؤال‌ها و پاسخ‌های خاص در نتایج جستجو، یک قدم جلوتر بروید. هیچ یک از این تاکتیک ها شما را با گوگل به مشکل نمی اندازد.

پاسخ کامل مولر را در ویدیوی زیر بشنوید:


تصویر ویژه: OpturaDesign/Shutterstock