شک و تردید در مورد نشت اطلاعات ادعایی گوگل ظاهر می شود

بسیاری از سئوکارها به این نتیجه می رسند که ادعای نشت داده های گوگل یک نشت نبوده، حاوی اسرار الگوریتم رتبه بندی نیست، پنج سال قدیمی بوده و چیز جدیدی را نشان نمی دهد. در حالی که این احساس همه در مورد آن نیست، به طور کلی سئوکاران تمایلی به توافق در مورد چیزی ندارند.

همانطور که SEJ دیروز گزارش داد، نشانه هایی وجود داشت که نشان می داد این یک داده های الگوریتم رتبه بندی نیست و سوالات بی پاسخ زیادی وجود دارد.

برداشت ما در مورد نشت ادعایی این بود:

در حال حاضر هیچ مدرک محکمی مبنی بر اینکه این داده‌های «نشت‌شده» در واقع از جستجوی Google هستند وجود ندارد و به هیچ وجه با نحوه رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در جستجوی Google مرتبط نیست.»

در این مرحله ما اطلاعات بیشتری داریم و بسیاری از سئوکارها می گویند که اطلاعات یک داده الگوریتم نیست.

برخی از سئوکاران احتیاط را توصیه کردند

در حالی که بسیاری از جامعه جستجو به سرعت ادعاهای نشت داده را به صورت واقعی پذیرفتند، دیگرانی که به حقایق واقعی اهمیت می دهند هشدار دادند که سرعت خود را کاهش دهند و ابتدا فکر کنند و به همه احتمالات فکر کنند.

توییت توسط پدرو دیاس کارمند سابق گوگل

توییت با کلمات زیر: هیچ چیز بدتر از اطلاعات بدون زمینه نیست.  همچنین، تلاش برای توضیح چیزی برای کسی که فقط آنچه را که با مفروضات و سوگیری های از پیش تعریف شده آنها مطابقت دارد را می پذیرد، فایده ای ندارد.

رایان جونز اولین کسی بود که در یک توییت به مردم توصیه کرد که اطلاعات را به طور عینی و بدون ایده‌های از پیش تعیین شده مشاهده کنند.

پدرو دیاس، کارمند سابق گوگل در توییتی نوشت:

«هیچ مشکلی با داده های به اشتراک گذاشته شده ندارید. و توصیه به احتیاط در تفسیر برخی از موارد.»

پدرو با یک توییت دیگر توضیح داد که چرا نمی تواند در مورد جزئیات اظهار نظر کند:

“من فقط می توانم به جای خودم صحبت کنم. فکر می کنم متوجه شده اید که چرا من نمی توانم موارد خاص را اصلاح کنم. آنچه من می گویم این است که زمینه لازم است و باید برای تفسیر فضا فراهم شود.»

شخصی توییت کرد که پاسخ پدرو چیزی به بحث اضافه نکرد.

پدرو پاسخ داد:

من این را نگفتم. تنها چیزی که گفتم این است که لطفاً در نتیجه گیری سریع مراقب باشید. اگر فکر می کنید مفید نیست، متاسفم.»

کارمند سابق گوگل بعداً در مورد اهمیت بحث و گفتگو در توییتر نوشت:

بیایید به همه یادآوری کنیم:
– آوردن استدلال های منطقی به بحث سالم است.

– انتظار اینکه همه بدون بحث و گفتگو نظر بخرند، سالم نیست. به‌ویژه وقتی از منابع داده‌ای که فاقد زمینه هستند می‌آیند.”

دین کرادنس، کارشناس بازاریابی جستجو در توییتی نوشت:

“هیچ چیزی وجود ندارد که سس راز را از بین ببرد.”

که پدرو دیاس کارمند سابق گوگل به آن پاسخ داد:

“100%
اما تأثیر این امر باعث می‌شود که بسیاری از کلاه‌برداری‌ها و برداشت‌های ساده در جستجو، که کمتر از حد مطلوب است، ایجاد کند.

در پایان، من معتقدم که این بیشتر مضر است تا سودمند. نه برای اطلاعاتی که در آن وجود دارد، بلکه بر اساس نحوه چرخش و تفسیر آن.”

این سئو آن را نمی‌خرد

با گذشت روز، سئوکاران بیشتر و بیشتری آشکارا در مورد نشت شک کردند. ترور استولبر، کارشناس بازاریابی جستجوی بیست ساله (نمایه لینکدین) مشاهدات خود را در مورد نشت ادعایی منتشر کرد، که نشان می‌دهد او «آن را نمی‌خرد».

برخی از مطالبی که او در لینکدین منتشر کرد:

  • “این از یک پایه کد منسوخ است (هنوز بسیار جالب است – اما قدیمی و استفاده نشده)
  • این در واقع از الگوریتم رتبه بندی آنها نیست، این یک API است که در داخل استفاده می شود
  • ما قبلاً بیشتر چیزهایی را که در آنجا وجود دارد می دانستیم
  • اسناد کد تولید خوب محدوده ها و مقادیر را مشخص می کند – من هیچ کدام از آنها را در اینجا نمی بینم
  • گوگل از DA (Domain Authority) استفاده نمی کند – DA یک آنالوگ با PR (رتبه صفحه) است که متمایز کننده برجسته گوگل بود – مطمئن نیستم چرا این همه توجه به این تفاوت های ظریف شده است.

کریستین شاچینگر، سئوی دیگری که شخصاً او را به عنوان متخصص می شناسم، در آن بحث اظهار داشت که اطلاعات به اصطلاح درز مربوط به سال 2019 است.

“من در حال خواندن مطالب اولیه هستم و همه آنها مربوط به سال 2019 هستند و به معنای واقعی کلمه چیزی نمی توانید از 90٪ صفحات جمع آوری کنید – بسیار موافقم. “

سایرین در آن بحث آشکارا سؤال کردند که آیا واقعاً یک فاش شده است یا خیر و اکثر همه موافق بودند که چیز جدیدی در آن وجود ندارد و توصیه کردند که بهتر است روی مرورهای اجمالی هوش مصنوعی جدید گوگل تمرکز کنیم، به ویژه به این دلیل که هوش مصنوعی از عوامل رتبه بندی پیروی نمی کند.

این نشتی نبود؟

از بین تمام افرادی که در سئو کار می کنند، شخصی که می توان بیشتر به عنوان پدر سئو مدرن توصیف کرد، برت تابکه است. او بنیانگذار کنفرانس بازاریابی جستجوی PubCon و همچنین بنیانگذار WebmasterWorld است که در روزهای اولیه سئو بزرگترین و مهم ترین انجمن سئو در جهان بود. برت همچنین فردی است که مخفف SERPs (برای صفحات نتایج موتورهای جستجو) را ابداع کرده است.

برت پنج ساعت را به مطالعه نشت داده ها اختصاص داد و سپس مشاهدات خود را در فیس بوک منتشر کرد.

از جمله مشاهدات او (به نقل از):

  • این نشتی نیست
  • صفر در آن وجود دارد که مستقیماً به الگوریتم مربوط می شود، بلکه آنها فراخوانی API هستند.
  • او چیزی پیدا نکرد که نشان دهد چگونه می توان از هر یک از داده ها به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه بندی استفاده کرد.

Ash Nallawalla، یک سئوی سازمانی با بیش از 20 سال تجربه نظر داد:

همانطور که چند بار گفتم، این فقط یک سند API با لیستی از تماس‌ها است و نه یک کد الگوبرداری. حداکثر، ما می‌توانیم اصطلاحات داخلی Google بیشتری یاد بگیریم.»

نشت داده های گوگل: حقایق کجاست؟

در جامعه SEO غرق شده است که این نشت داده های الگوریتم گوگل نبود که برخی انتظار داشتند. در واقع، حتی یک کارمند گوگل هم فاش نکرد. و به دور از اسرار الگوریتم، بسیاری موافق هستند که هیچ چیز جدیدی در آن وجود ندارد و این فقط یک حواس پرتی است.

Source link