سیگنال های کمکی Google ممکن است تغییر کنند

جان مولر گوگل امکان تغییرات در سیگنال های محتوای مفید در سراسر سایت را نشان داد تا به صفحات جدید اجازه رتبه بندی داده شود. اما دلیلی وجود دارد که باور کنیم حتی اگر این تغییر از طریق آن انجام شود، ممکن است برای کمک کافی نباشد.

سیگنال های محتوای مفید

سیگنال‌های محتوای مفید Google (با نام مستعار به‌روزرسانی محتوای مفید با نام HCU) در ابتدا سیگنالی در سراسر سایت بود که در سال 2022 راه‌اندازی شد. این بدان معنی بود که کل سایت به‌عنوان غیرمفید طبقه‌بندی می‌شود و نمی‌تواند رتبه‌بندی شود، صرفنظر از اینکه برخی از صفحات مفید باشند.

اخیراً سیگنال‌های مرتبط با سیستم محتوای مفید در الگوریتم رتبه‌بندی اصلی Google جذب شده‌اند و به طور کلی آنها را با یک هشدار به سیگنال‌های سطح صفحه تغییر می‌دهند.

اسناد Google توصیه می کند:

سیستم‌های رتبه‌بندی اصلی ما در درجه اول برای کار در سطح صفحه طراحی شده‌اند و از سیگنال‌ها و سیستم‌های مختلفی برای درک مفید بودن صفحات جداگانه استفاده می‌کنند. ما سیگنال‌هایی در سطح سایت داریم که در نظر گرفته شده‌اند.»

دو نکته مهم وجود دارد:

  1. دیگر یک سیستم واحد برای کمک رسانی وجود ندارد. اکنون مجموعه ای از سیگنال ها در الگوریتم رتبه بندی هسته است.
  2. سیگنال‌ها در سطح صفحه هستند، اما سیگنال‌هایی در سطح سایت وجود دارند که می‌توانند بر رتبه‌بندی کلی تأثیر بگذارند.

برخی از ناشران توییت کرده‌اند که این اثر در سراسر سایت بر توانایی صفحات مفید جدید از رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارد و جان مولر امیدوار است.

اگر گوگل سیگنال‌های مفیدی را کمرنگ‌تر کند تا صفحات فردی بتوانند رتبه‌بندی شوند، دلیلی وجود دارد که باور کنیم ممکن است روی بسیاری از وب‌سایت‌هایی که ناشران و سئوکاران معتقدند از سیگنال‌های مفیدی در سراسر سایت رنج می‌برند، تأثیری نداشته باشد.

ناشران ناامیدی را با اثرات الگوریتم در سراسر سایت ابراز می کنند

شخصی در X (توئیتر سابق) به اشتراک گذاشت:

زمانی که محتوای جدید بدون داشتن فرصتی برای جمع‌آوری سیگنال‌های مثبت کاربر جریمه می‌شود، خسته‌کننده است. من چیزی را منتشر می‌کنم که مستقیماً به صفحه 4 می‌رود و در آنجا باقی می‌ماند، بدون توجه به اینکه آیا مقاله‌ای در آن مکان وجود دارد یا خیر.»

شخص دیگری این نکته را مطرح کرد که اگر سیگنال های کمکی در سطح صفحه باشند، در تئوری صفحات بهتر (مفید) باید رتبه بندی را شروع کنند، اما این اتفاق نمی افتد.

جان مولر امید می دهد

جان مولر گوگل به پرسشی درباره سیگنال‌های کمک‌رسانی در سراسر سایت که رتبه‌بندی صفحات جدیدی را که برای مفید بودن ایجاد شده‌اند، سرکوب می‌کنند، پاسخ داد و بعداً اشاره کرد که ممکن است تغییری در نحوه اعمال سیگنال‌های کمکی در سرتاسر سایت ایجاد شود.

مولر در توییتی نوشت:

بله، و تصور می‌کنم برای اکثر سایت‌هایی که به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرند، افکت‌ها فعلاً سراسر سایت خواهند بود، و تا به‌روزرسانی بعدی طول می‌کشد تا اثرات قوی مشابهی مشاهده شود (با فرض اینکه وضعیت جدید سایت به طور قابل توجهی بهتر از قبل باشد. )”

تغییر احتمالی در سیگنال های کمکی

مولر در ادامه توییت خود گفت که تیم رتبه‌بندی جستجو در حال کار بر روی روشی برای نمایش صفحات با کیفیت بالا از سایت‌هایی است که ممکن است حاوی سیگنال‌های منفی قوی در سراسر سایت باشد که نشان‌دهنده محتوای غیرمفید است، و برای برخی از سایت‌ها که توسط سیگنال‌های سراسر سایت تحت فشار هستند، تسکین می‌دهد.

او توییت کرد:

«من نمی‌توانم قولی بدهم، اما تیمی که روی این موضوع کار می‌کند به صراحت در حال ارزیابی این است که چگونه سایت‌ها می‌توانند/در جستجوی به‌روزرسانی بعدی بهبود یابند. خیلی خوب است که به کاربران بیشتری محتوایی را نشان دهیم که مردم روی آن سخت کار کرده‌اند و سایت‌ها از آن‌ها کمک می‌کنند.»

چرا تغییرات در سیگنال Sitewide ممکن است کافی نباشد

کنسول جستجوی Google به ناشران می‌گوید که چه زمانی یک اقدام دستی دریافت کرده‌اند. اما به ناشران نمی‌گوید که چه زمانی سایت‌هایشان به دلیل مسائل الگوریتمی مانند سیگنال‌های کمکی رتبه‌بندی را از دست داده‌اند. ناشران و سئوکاران نمی‌دانند و نمی‌دانند که آیا سایت‌هایشان تحت تأثیر سیگنال‌های کمکی قرار گرفته است یا خیر. فقط الگوریتم رتبه‌بندی هسته حاوی صدها سیگنال است، بنابراین مهم است که در مورد آنچه ممکن است بر روی دید جستجو پس از به‌روزرسانی تأثیر بگذارد، ذهن باز داشته باشید.

در اینجا پنج نمونه از تغییرات در طول یک به روز رسانی هسته گسترده وجود دارد که می تواند بر رتبه بندی تأثیر بگذارد:

  1. نحوه درک یک پرس و جو ممکن است تغییر کرده باشد که بر انواع سایت هایی که قادر به رتبه بندی هستند تأثیر می گذارد
  2. سیگنال های کیفیت تغییر کرد
  3. رتبه بندی ممکن است برای پاسخ به روند جستجو تغییر کند
  4. یک سایت ممکن است رتبه خود را از دست بدهد زیرا رقیب سایت خود را بهبود داده است
  5. ممکن است زیرساخت‌ها تغییر کرده باشد تا هوش مصنوعی بیشتری را در قسمت پشتی جای دهد

بسیاری از چیزها می توانند بر رتبه بندی قبل، حین و بعد از به روز رسانی الگوریتم اصلی تأثیر بگذارند. اگر رتبه‌بندی بهبود نیافت، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که در نظر بگیریم که شکاف دانش مانع راه حل است.

نمونه هایی از اشتباه گرفتن

برای مثال، ناشری که اخیراً رتبه‌بندی خود را از دست داده است، تاریخ سقوط رتبه‌بندی خود را با اعلام به‌روزرسانی «سوءاستفاده از شهرت» سایت مرتبط کرده است. این یک فرض معقول است که اگر رتبه بندی در همان تاریخ یک به روز رسانی کاهش یابد، این به روز رسانی است.

این توییت است:

«@searchliaison در اینجا کمی احساس گم شدن می‌کند. با قضاوت بر اساس زمان، ما با الگوریتم سوء استفاده از شهرت ضربه خوردیم. ما کوپن، یا فروش لینک، یا هر چیز دیگری انجام نمی دهیم.

خیلی خیلی گیج شده ما در تمام این موارد پایدار بوده‌ایم و همچنان به کار مجدد/حذف محتوای قدیمی‌تر که ضعیف هستند ادامه می‌دهیم.»

آنها یک اسکرین شات از سقوط رتبه بندی ارسال کردند.

عکس صفحه نمایش نمایان بودن جستجو را نشان می دهد

SearchLiaison به این توییت پاسخ داد و خاطرنشان کرد که Google در حال حاضر فقط اقدامات دستی را انجام می دهد. منطقی است که فرض کنیم یک به روز رسانی که با یک موضوع رتبه بندی مرتبط است، یکی به دیگری مرتبط است.

اما هرگز نمی توان 100% در مورد علت افت رتبه مطمئن بود، به خصوص اگر شکاف دانشی در مورد دلایل احتمالی دیگر (مانند پنج موردی که در بالا ذکر کردم) وجود داشته باشد. این مستلزم تکرار است: یکی نمی تواند مطمئن باشید که یک سیگنال خاص دلیل افت رتبه است.

در توییت دیگری SearchLiaison در مورد اینکه چگونه برخی از ناشران به اشتباه تصور می‌کنند که هرزنامه الگوریتمی دارند یا از سیگنال‌های محتوای مفید منفی رنج می‌برند، اشاره کرد.

SearchLiaison توییت کرد:

من به سایت‌های زیادی نگاه کرده‌ام که در آن‌ها افراد در مورد از دست دادن رتبه‌بندی شکایت کرده‌اند و تصمیم گرفته‌اند که یک اقدام الگوریتمی هرزنامه علیه آنها دارند، اما اینطور نیست.

ما سیستم‌های مختلفی داریم که سعی می‌کنند تعیین کنند محتوا و سایت‌های فردی چقدر مفید، مفید و قابل اعتماد هستند (و همانطور که قبلاً بارها گفته‌ام، بی‌نقص نیستند و مجموعه‌ای از “whatabouts…” را پیش‌بینی می‌کنند. کسانی که فکر می‌کنند تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته‌اند، من به همان داده‌هایی که می‌توانند در «کنسول جستجو» ببینند نگاه کرده‌ام و … واقعاً نه.

SearchLiaison، در همان توییت، فردی را مورد خطاب قرار داد که اظهار داشت که انجام یک اقدام دستی منصفانه تر از دریافت یک اقدام الگوریتمی است، و به شکاف دانش ذاتی اشاره کرد که باعث می شود کسی چنین چیزی را حدس بزند.

او توییت کرد:

«…شما واقعاً نمی‌خواهید فکر کنید: «اوه، ای کاش یک اقدام دستی داشتم، این خیلی راحت‌تر بود.» شما واقعاً نمی خواهید که سایت شخصی شما مورد توجه تحلیلگران هرزنامه ما قرار گیرد. اول، اینطور نیست که اقدامات دستی به نحوی فوراً پردازش شوند.”

نکته ای که سعی می کنم به آن اشاره کنم (و 25 سال تجربه عملی در سئو دارم، بنابراین می دانم در مورد چه چیزی صحبت می کنم)، این است که ذهن خود را باز نگه دارم که شاید اتفاق دیگری در حال رخ دادن باشد که کشف نشده باشد. بله، مواردی مانند موارد مثبت کاذب وجود دارد، اما همیشه اینطور نیست که گوگل مرتکب اشتباه شود، ممکن است یک شکاف دانش باشد. به همین دلیل است که من گمان می‌کنم اگر گوگل رتبه‌بندی صفحات جدید را آسان‌تر کند، بسیاری از مردم افزایش رتبه‌بندی را تجربه نخواهند کرد و اگر این اتفاق افتاد، ذهن خود را باز نگه دارید که شاید اتفاق دیگری در جریان است.

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Sundry Photography