بیرون با قیف ، با گرانش
قیف بازاریابی در حال مرگ است. زنده باد “جاذب دیجیتال. “
سالهاست که بازاریابان B2B SaaS مانند یک قایق نجات به قیف می چسبند: آگاهی ، توجه ، تصمیم. شستشو ، بشویید ، تکرار کنید.
اما سفرهای خرید امروز خطی نیستند و قیف به اندازه مودم شماره گیری منسوخ می شود.
وارد کردن جاذب دیجیتال– روشی جدید برای فکر کردن در مورد کسب مشتری.
کمتر در مورد جابجایی منجر به مراحل از پیش تعیین شده و بیشتر در مورد ساختن یک کشش گرانشی چنان قوی است که مشتریان به تنهایی به آن جلب می شوند.
به محتوای همه جا ، تأثیر استراتژیک و اکوسیستم فکر کنید که در آن برند شما به انتخاب آشکار تبدیل می شود.
“گرانش دیجیتال در مورد تعقیب مشتریان نیست. این در مورد این است که وقتی آنها آماده حرکت هستند ، مرکز جهان آنها هستند. “
چرا قیف ها شکست می خورند
قیف ها هنگامی کار کردند که خریداران مسیرهای قابل پیش بینی را دنبال کردند. اما در سال 2025 ، این یک خیال است.
“تصمیمات خرید مدرن چیزی جز خطی است. آنها کثیف ، چند بعدی هستند و تحت تأثیر همه چیز ، از بررسی های همسالان گرفته تا پست های تصادفی LinkedIn قرار دارند. “
و قیف سنتی فرض می کند که همه منجر به مساوی هستند ، و تفاوت های ظریف رفتار ، قصد و زمینه را نادیده می گیرند.
نتیجه؟
یک مدل کاملاً واضح که تصمیمات خرید پیچیده ای را بیش از حد ساده تر می کند – به ویژه در B2B SaaS …