حدود 2.5 میلیون تراکنش پرداخت و خودپرداز سنگاپور در طول قطعی اخیر هلدینگ DBS Group و Citigroup انجام نشد و باعث ناراحتی گسترده برای جمعیت تقریباً 6 میلیونی ایالت شهر شد.
آلوین تان، وزیر امور خارجه روز دوشنبه در پاسخ به سؤالات پارلمانی گفت که تا 810,000 تلاش برای دسترسی به هر دو پلتفرم بانکداری دیجیتال در خلال اختلال 14 اکتبر به دلیل نقص مرکز داده با شکست مواجه شده است. خدمات تنها در ساعات اولیه 15 اکتبر به طور کامل بهبود یافته بودند.
تان گفت که DBS و Citibank هر دو با مشکلات فنی در بازیابی سیستم های خود مواجه بودند، علیرغم اینکه برنامه های بازیابی فاجعه فناوری اطلاعات و تداوم کسب و کار خود را فعال کرده بودند. وزیر گفت: مسائل خاصی که منجر به تاخیر شد در طول آزمایشات سالانه آنها ظاهر نشد.
مقامات پولی سنگاپور هفته گذشته DBS را از خرید سرمایه گذاری های تجاری جدید به مدت شش ماه منع کرد، زیرا در هشت ماه گذشته پنج قطع خدمات بانکی داشت. وام دهنده همچنین از تجزیه شعبه محلی و شبکه خودپرداز خود در آن زمان مسدود شد.
بانک مرکزی همچنین حداکثر مبلغ جریمه را در سال آینده از 100000 دلار سنگاپور فعلی به 1 میلیون دلار سنگاپور (740200 دلار) در صورت عدم رعایت الزامات مدیریت ریسک فناوری توسط مؤسسات مالی افزایش داده است.
تان گفت که دولت همچنین چگونگی تقویت بیشتر امنیت و انعطاف پذیری مراکز داده را مورد مطالعه قرار خواهد داد، جایی که نقص می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد.