سایت های بزرگ و مجوز وب سایت

جان مولر گوگل در یک Hangout ساعات اداری به سوالی درباره اینکه آیا یک سایت بزرگ با هزاران صفحه فهرست بندی شده بر درک گوگل از کیفیت سایت تأثیر می گذارد ، پاسخ داد. جان مولر پاسخ داد نه ، این نشانه کیفیت نیست و سپس اطلاعات بیشتری ارائه کرد.

درک SEO از مزیت بزرگ سایت

یک ایده قدیمی در جامعه SEO وجود دارد که سایت های بزرگ نسبت به سایت های کوچکتر برتری دارند.

هنگامی که یک سایت کوچکتر نتواند رتبه های برتر را کسب کند ، برخی شانه های خود را بالا می اندازند و می نویسند که سایت بزرگ به دلیل بزرگ بودن مزیت دارد.

مقاله ای که در سال 2012 در Moz منتشر شد ، نمونه ای از این باور است که مارک های بزرگ مزیت دارند:

“بحث های زیادی در مورد اینکه گوگل چه به صورت دستی و چه به صورت الگوریتمی ، ممکن است مارک های بزرگ را ترجیح دهد ، وجود داشته است …

از زمان شروع به کار اینترنت ، مزیت نهایی مارک های بزرگ فقط یک موضوع زمان بود.

این پست درباره این است که چرا فکر می کنم این مزیت اجتناب ناپذیر بود ، چرا از بین نمی رود و چه کاری می توانید برای رقابت انجام دهید. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

این یک چشم انداز تاریک در سال 2012 بود و هنوز هم یک رویکرد شکست خورده در بازاریابی است و این ایده را که الگوریتم های رتبه بندی در برابر سایت های کوچکتر تقلب شده است ، زیر پا می گذارد.

با وجود الگوریتم های جدید مانند BERT و MUM ، بسیاری بر این باورند که سایت های بزرگ دارای مزیت ذاتی هستند.

صفحات با عملکرد پایین حذف شوند؟

شخص س askingال کننده توضیح داد که آنها می خواهند صفحات قدیمی را که عملکرد ضعیفی دارند حذف کنند.

اما آنها از توسعه دهندگان سایت بازخورد دریافت کردند که ادعا می کردند کوچک کردن سایت مزایای درک شده از یک سایت بزرگ را کاهش می دهد.

این سال است:

“بنابراین من چندین بار در گذشته توصیه کرده ام که سایت های بزرگ ، بر روی مجموعه کوچکتری از صفحات تمرکز کنند.

. به

اما یک سوال وجود دارد که تیم توسعه دهندگان ما
تصور می شد که آنها تصور می کردند که هرچه صفحاتی که Google از سایت شما فهرست بندی کرده باشد ، قدرت بیشتری برای سایت قائل می شود … “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

شخصی که این س askingال را مطرح می کند در ادامه می گوید که تیم توسعه دهنده تمایلی به حذف صفحات ندارد زیرا می ترسند که این امر بر قدرت سایت تأثیر بگذارد.

او سپس از جان مولر خواست تا “اندکی روشن کند” این ایده که گوگل یک سایت بزرگ را معتبرتر می داند.

جان مولر گوگل در حال بحث درباره سایت ها و اقتدار بزرگ است

تصویری از جان مولر گوگل در مورد اعتبار وب سایت سایت های بزرگ

سایت های بزرگ ذاتا بهتر نیستند

جان مولر این ایده را مطرح کرد که سایتهای بزرگ با بزرگ بودن برتری نسبت به سایتهای کوچکتر دارند.

پاسخ جان مولر در مورد ارتباط بین قدرت و اندازه یک سایت بدون ابهام است:

“بنابراین قطعاً اینطور نیست که اگر صفحات بیشتری نمایه شده اید فکر کنیم وب سایت شما بهتر است.

بنابراین من فکر می کنم که حداقل ، این طور نیست.

گاهی اوقات منطقی است که بسیاری از صفحات فهرست بندی شوند.

گاهی اوقات آنها صفحات مفیدی هستند که چنین نمایه شده اند.

اما با توجه به تعداد صفحات فهرست بندی شده ، نشانه کیفیت نیست.

و به خصوص اگر شما در مورد چیزی در حدود… 1000 ، 2000 ، 5000 صفحه صحبت می کنید ، این رقم نسبتاً کمی برای سیستم های ما است.

و اینطور نیست که بگوییم ، آه ، 5000 صفحه بهتر از 1000 صفحه است.

برای ما ، همه چیز شبیه به این است ، خوب ، این یک وب سایت کوچک است ، و ما با آنچه می توانیم از آنجا بیرون بیاوریم کار می کنیم.

و البته مانند وب سایت کوچک نسبی است. اینطور نیست که بگویید یک وب سایت بی ربط است.

ممکن است کوچک باشد اما ممکن است بسیار مفید باشد.

اما مطمئناً اینطور نیست که فقط فهرست بندی صفحات بیشتر نشانه کیفیت باشد. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

بزرگ مزیت نیست

بسیاری از اینها نیاز به تفکر چندانی ندارد تا بتوانید در این ایده که سایت های بزرگ مزیتی دارند ، فاصله ایجاد کنید.

من و بسیاری از مشتریان تجارت الکترونیکی من مرتباً از خرده فروشان مارک های بزرگ برتر هستند.

برخی ممکن است بگویند که مارک ها می توانند از محبوبیت خود برای افزایش صفحات وب خود استفاده کنند. اما اگر این سایت ها بیش از یک میلیون صفحه داشته باشند ، واقعاً چقدر باید از آنها استفاده کنند؟

ما در دوره جدیدی از پردازش زبان طبیعی هستیم ، جایی که هوش مصنوعی ، یادگیری ماشین و الگوریتم هایی مانند BERT ، Neural Matching ، RankBrain ، MUM همه با هم کار می کنند تا از کلمات و تصاویر وب سایت برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده کنند و تأثیر سیگنال های کمتر قابل اعتماد مانند پیوندها را کاهش دهند. به

بنابراین منطقی است که مولر از این ایده که داشتن صفحات فهرست بندی شده بیشتر مزیتی در مرحله کنونی فناوری جستجو است ، جلوگیری کند.

استناد

صفحات وب بیشتر فهرست بندی شده به معنای اقتدار بالاتر در Google است؟

در مارک 3:45 دقیقه تماشا کنید

https://www.youtube.com/watch؟v=Vd0rEQrwHDc