ساندار پیچای گوگل آینده ای را با بارد در کنار شما متصور است

چت ربات هوش مصنوعی گوگل، Bard، با قابلیت های قابل توجه خود توجه ها را به خود جلب می کند و به آینده ای اشاره می کند که در آن فناوری و خلاقیت همگرا می شوند.

در مصاحبه اخیر 60 دقیقه، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و کارشناسان هوش مصنوعی درباره دستاوردهای بارد، مانند خلق داستان ها و شعرها در چند ثانیه صحبت کردند.

این مقاله به نکات کلیدی مصاحبه می پردازد، از جمله برداشت پیچای در مورد اینکه چگونه پیشرفت های هوش مصنوعی بر جنبه های مختلف زندگی ما تأثیر می گذارد.

مشکل چت بات ها: توهم و اطلاعات نادرست

قدرت بارد در تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی الگوهای زبان نهفته است، زیرا بر روی حجم عظیمی از محتوای اینترنتی آموزش دیده است.

برخلاف جستجوی گوگل، بارد پاسخ‌ها را به صورت آنلاین جستجو نمی‌کند، بلکه پاسخ‌هایی را بر اساس مدل زبانی خود ایجاد می‌کند.

علیرغم قابلیت های بارد، فناوری هوش مصنوعی چالش هایی را به همراه دارد.

یک مسئله مهم «توهم» یا توانایی بارد در ساخت اطلاعات با اطمینان است. به عنوان مثال، بارد مقاله ای در مورد تورم نوشت و پنج کتاب را توصیه کرد که وجود نداشتند.

پیچای خاطرنشان می کند که این موضوع منحصر به بارد نیست:

هیچ کس در این زمینه هنوز مشکلات توهم را حل نکرده است. همه مدل‌ها این مشکل را دارند.»

پیچای وقتی از او پرسیده می شود که آیا توهم مشکلی قابل حل است، می گوید: “فکر می کنم پیشرفت خواهیم کرد.”

اطلاعات نادرست یکی دیگر از نگرانی‌ها است، زیرا هوش مصنوعی می‌تواند اخبار، تصاویر و ویدیوهای جعلی قابل باوری ایجاد کند که می‌تواند در مقیاس وسیع به جامعه آسیب برساند.

برای مقابله با این مشکلات، بارد یک دکمه “Google it” برای بررسی واقعیت دارد و از فیلترهای ایمنی برای جلوگیری از سخنان نفرت انگیز و سوگیری استفاده می کند.

اتوماسیون، تغییرات شغلی و نیروی کار در حال تحول

پیچای معتقد است که هوش مصنوعی بر تمام صنایع تأثیر خواهد گذاشت و هر محصول در هر شرکت تأثیر آن را احساس خواهد کرد.

او مثال زیر را به اشتراک می گذارد:

“درست است. هوش مصنوعی همه چیز را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بنابراین، برای مثال، شما می توانید یک رادیولوژیست باشید. اگر به 5 تا 10 سال آینده فکر می کنید، یک همکار هوش مصنوعی با خود خواهید داشت. فرض کنید 100 چیز دارید که باید پشت سر بگذارید. ممکن است بگوید، “اینها جدی ترین مواردی هستند که باید ابتدا بررسی کنید.” یا وقتی به چیزی نگاه می کنید، ممکن است ظاهر شود و بگوید: “شاید چیز مهمی را از دست داده باشید.” “

انقلاب هوش مصنوعی بدون شک منجر به اتوماسیون و تغییر در مشاغل خواهد شد.

برخی از مشاغل ممکن است کاهش یابند، در حالی که دسته های شغلی جدیدی ایجاد خواهند شد، و بسیاری از مشاغل موجود با استفاده از فناوری هوش مصنوعی تغییر خواهند کرد.

پیچای اشاره کرد که “کارگران دانش” مانند نویسندگان، حسابداران و مهندسان نرم افزار ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند.

پیچای آینده‌ای را تصور می‌کند که در آن دستیاران هوش مصنوعی نحوه کار و یادگیری افراد را بهبود می‌بخشند و به عنوان «دستیاران فوق‌العاده قدرتمند» عمل می‌کنند.

کاوش در ویژگی های اضطراری و پتانسیل هوش مصنوعی

چالش دیگری که با هوش مصنوعی باید بر آن غلبه کرد «ویژگی‌های نوظهور» است که به سیستم‌هایی اشاره دارد که توانایی‌های غیرمنتظره را نشان می‌دهند.

اینکه چگونه این اتفاق می افتد یک راز باقی مانده است، اما این اتفاق می افتد.

به عنوان مثال، یک برنامه هوش مصنوعی گوگل می تواند زبان بنگالی را درک کند، حتی اگر در آن آموزش ندیده باشد.

پیچای داستان زیر را به اشتراک می گذارد:

از بین مسائل هوش مصنوعی که در مورد آنها صحبت کردیم، مرموزترین آنها خواص اضطراری نام دارد. برخی از سیستم های هوش مصنوعی مهارت هایی را به خود آموزش می دهند که از آنها انتظار نمی رفت. چگونه این اتفاق می افتد به خوبی درک نشده است. به عنوان مثال، یکی از برنامه‌های هوش مصنوعی گوگل، پس از درخواست به زبان بنگلادش، که برای دانستن آن آموزش ندیده بود، خود به خود تطبیق داده شد.

گوگل متواضعانه به هوش مصنوعی نزدیک می شود و قصد دارد فناوری هوش مصنوعی را به تدریج معرفی کند و به جامعه اجازه دهد تا بازخورد خود را تنظیم کند.

هدف این شرکت ایجاد تعادل بین مزایا و خطرات بالقوه هوش مصنوعی است.

به طور خلاصه

چت ربات‌هایی مانند Bard می‌توانند محتوا ایجاد کنند و تعاملات انسانی را ارائه دهند و فرصت‌ها و چالش‌هایی را ارائه دهند.

با ورود به عصر اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی، به متخصصان بازاریابی دیجیتال توصیه می شود که با روندهای هوش مصنوعی همراه باشند و از فناوری هوش مصنوعی برای ارتقای استراتژی های خود استفاده کنند.

هوش مصنوعی می‌تواند بینش‌های ارزشمندی ارائه دهد، کارهای تکراری را خودکار کند و به شخصی‌سازی کمپین‌های بازاریابی برای تجربه کاربری بهتر کمک کند.

با این حال، در نظر گرفتن جنبه های اخلاقی هوش مصنوعی و خطرات بالقوه، مانند اطلاعات غلط و توهم، ضروری است.

با پیشرفت انقلاب هوش مصنوعی، تقاضا برای بازاریابان مسئول، آگاه و سازگار و متخصصان سئو بسیار مهم تر از همیشه خواهد بود.


منبع: سی بی اس

تصویر ویژه تولید شده توسط Midjourney