هنگامی که برندها تصمیم به راه اندازی یک برنامه PPC می گیرند، اغلب می خواهند فوراً حرکت کنند.
با این حال، چند چیز وجود دارد که آنها یا به آنها فکر نکردهاند یا قبل از اینکه واقعاً آماده خرج کردن عاقلانه پول شوند، نیاز به بررسی واقعیت دارند.
وقتی آن برندها به نمایندگی ما می آیند، لیستی از سوالاتی وجود دارد که می خواهم بپرسم تا به ما در ساختن یک نقشه راه کمک کند – و انتظارات را تعیین کنیم. (اگر شما یک برند هستید، ایده بسیار خوبی است که قبل از اینکه شریک خود را بیاورید، این موارد را به صورت داخلی بپرسید.)
1. اهداف شما برای برنامه PPC چیست؟
این یک سؤال نسبتاً ساده است که اغلب پاسخهایی مانند «ما مشتری میخواهیم»، «افزایش درآمد» یا «افزایش درآمد» دریافت میکند.
این همه خوب و خوب است، اما چنین پاسخ هایی منجر به مجموعه ای بسیار ضروری از سؤالات بعدی می شود تا مطمئن شوید که همه طرف ها در یک صفحه هستند.
عمیق تر حفاری کنید: چگونه یک نقشه راه برای مشتریان PPC خود ایجاد کنید
2. رویداد تبدیلی که منجر به یک فرصت (یا فروش) می شود چیست؟
از زاویه B2B (از آنجایی که تجارت الکترونیک معمولاً مستقیماً به فروش می رسد)، ما به دنبال یادگیری اقداماتی هستیم که کاربران را به تبدیل نزدیک می کند. چیزی مانند «درخواست نسخه ی نمایشی» یا «ثبت نام برای ممیزی» یا «رزرو یک مشاوره رایگان».
راههای دیگری نیز وجود دارد که میتوانید افراد را با یک پیشنهاد ملایمتر و اغلب مرتبط با محتوا وارد قیف کنید. با این حال، خوب است قبل از اینکه رهبری به تیم توسعه کسب و کار واگذار شود، هدف نهایی بازاریابی را بدانید.
3. بعد از اولین تبدیل چه اتفاقی می افتد؟
این سوال واقعاً به شما کمک می کند تا قبل از خرج کردن پول PPC، کارهایی را که باید انجام دهید شناسایی کنید.
اگر یک آژانس هستید و به اهداف درآمد پایبند هستید – و یک شریک تجاری مسئولیت پذیر هستید – باید این سوال را بپرسید زیرا بسیاری از اتفاقاتی که پس از رویداد تبدیل بالا رخ می دهد خارج از کنترل شما خواهد بود.
برای شرکتهای B2B/SaaS و شرکتهای اصلی B2C، این چیزی است که اتفاق میافتد بعد از کسی اقدامی انجام می دهد که یا از طریق قیف سرنخ های خوبی به همراه خواهد داشت یا خیر.
این به معنای تجربه سایت پس از تبدیل، پیگیری ایمیل، صلاحیت سرنخ، زمان مورد انتظار برای فروش برای تماس با سرنخ ها و غیره است.
سکسکه در هر یک از این مراحل تأثیر تجاری کمپین های PPC شما را کاهش می دهد.
حتی برای شرکت های تجارت الکترونیک که فروش را به ارمغان می آورند، تجربه پس از تبدیل بسیار زیاد است.
از ارتباطات تکمیلی گرفته تا استراتژیهای حفظ، معمولاً به برند کمک میکنید تا راههایی را برای افزایش هزینههای PPC خود، از نظر LTV، با مقداری کار از قبل شناسایی کند.
4. تنظیم ردیابی شما چیست؟
این همچنین یک سوال بزرگ است که اغلب مواردی از قبل از انجام کارهای مربوط به برچسبگذاری، ردیابی، پارامترهای UTM و غیره را مشخص میکند، که مطمئن میشود کمپینهای ما دادههای مناسبی را برای اهداف ارجاع دریافت میکنند.
مشتریانی که هنوز به این میزان فکر نکرده اند ممکن است به یک آموزش سریع در مورد وضعیت کوکی ها و ردیابی سمت مرورگر نیاز داشته باشند.
اگر فرصتی در آسمان آبی برای ساختن چیزی از ابتدا می بینید، به شدت توصیه می کنم از وابستگی به ردیابی کوکی های شخص ثالث اجتناب کنید و به جای آن ردیابی سمت سرور را تنظیم کنید تا مطمئن شوید مشتری شما داده های شخص اول ارزشمند را از پرش دریافت می کند.
عمیق تر حفاری کنید: تکنیک های تحلیلی پیشرفته برای اندازه گیری PPC
5. راه اندازی CRM شما چقدر پیشرفته است؟
CRM های آشفته می توانند چالش های مهمی برای تیم های PPC ایجاد کنند. اینها شامل مشکلات زیر است:
- انتساب.
- ردیابی تأثیر بر خط لوله و درآمد.
- استفاده از تکنیک های پیشرفته مانند ردیابی تبدیل آفلاین (OCT).
بدون یک CRM تمیز، آموزش به پلتفرم هایی مانند گوگل، متا و لینکدین سخت تر است که چگونه کاربران مناسب را به طور موثر هدف قرار دهند.
برندهایی که نمونههای نامرتب یا ناقص دارند، قبل از باز کردن دریچههای PPC، به همه طرفها خدماتی را با آدرس دادن به CRM خود انجام میدهند.
دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.
6. ICP شما چیست؟
این سؤال میتواند طیف شگفتانگیزی از پاسخها را ایجاد کند – برخی از آنها بهشدت خاص و با تحقیقات غنی، برخی گسترده و فرضی پشتیبانی میشوند.
در هر صورت، پاسخ هدف شما را مشخص می کند.
- همینطور خاص است و ممکن است بخواهید پیشنهاد دهید که برند هدف گذاری کمی گسترده تر را در نظر بگیرد که می تواند به شناسایی مخاطبان جدید کمک کند.
- خیلی گسترده است و میخواهید مطمئن شوید که مخاطبان مختلف و موضوعات خلاقانه را آزمایش میکنید تا به برند کمک کنید مخاطب اصلی خود را محدود کند.
7. وجه تمایز شما چیست؟
این سوال به سوال بالا مربوط می شود و بسیار مهم است.
این به شما کمک می کند تا در مورد موقعیت رقابتی برند که می توانید و باید در کپی و خلاقیت از آن استفاده کنید، اطلاعات بیشتری کسب کنید.
8. آیا شما یک برنامه سئو را اجرا می کنید؟
کمپینهای فعال سئو همیشه به تیمهای PPC یادگیری کلمات کلیدی و حتی دادههای خام را ارائه میدهند که بینشهایی را در مورد نقاط دردناک و مزایای بالای ICP آنها ارائه میدهد.
کمپینهای SEO همچنین میتوانند به تیمهای PPC کمک کنند تا محتوایی را برای نمایش در کمپینهای پولی پیدا کنند، چه بهعنوان لینک سایت در تبلیغات Google یا بهعنوان قطعاتی برای کمپینهای بالقوه برتر در شبکههای اجتماعی پولی.
عمیق تر حفاری کنید: چگونه می توان داده های PPC و SEO را با ممیزی های بهینه سازی مشترک به حداکثر رساند
9. آیا تقاضای موجود برای محصول شما وجود دارد؟
برای شرکتهایی با نسخههای جدید محصولات موجود یا استارتآپهایی که ایده، محصول یا خدماتی را به پیش میبرند، کمپینهای جستجوی غیر نام تجاری و جستجوی رقبا بازیهای خوبی هستند.
اما گاهی اوقات، یک استارت آپ با حداقل آگاهی یا حجم جستجو، زمینه جدیدی را در یک صنعت یا دسته بندی محصول ایجاد می کند. (به GoPro در اوایل دهه 2010 فکر کنید.)
در این موارد، زمانی که برندها باید بر تولید تقاضا تمرکز کنند، اجتماعی پولی یک راه عالی برای ایجاد آگاهی در مقیاس است. این امر به ویژه در مورد کمپین های برند صادق است، که معمولاً از CPM های بالای مرتبط با تلاش های پایین قیف اجتناب می کنند.
برای B2B، به طور کلی از لینکدین شروع می شود، اگرچه ممکن است بسته به جایگاه، پلتفرم های دیگری نیز در نظر گرفته شود.
برای B2C و تجارت الکترونیک، Meta هنوز مکانی برای شروع برای اکثر برندها است، اگرچه صنایع خاصی می توانند به جوامع پر رونق در TikTok دسترسی داشته باشند.
10. بودجه شما چقدر است؟
اگرچه ما باید مطمئن شویم که بودجه به اندازهای بزرگ است که هزینههای آژانس را قبل از اینکه کسی چیزی را امضا کند، توجیه کند، صحبت در مورد بودجه قبل از اینکه اصول اولیه وجود داشته باشد به این معنی است که پاسخی دریافت خواهید کرد که نمیتوانید برای مدتی روی آن عمل کنید.
هنگامی که ما آماده بحث در مورد دلار هستیم، اندازه مخاطب و حجم کلمه کلیدی را تجزیه و تحلیل می کنیم تا حداقل آستانه هزینه (که به طور گسترده در صنعت متفاوت است) را که مارک ها باید به آن برسند تا مورد توجه قرار گیرند، شناسایی می کنیم.
از آنجا، بودجه بندی تعادلی است بین عدم مصرف بیش از حد از قبل و آوردن داده های کافی برای کمک به همه طرف ها (از جمله الگوریتم های مناقصه پلت فرم) در یادگیری و تکرار سریع.
زمان برای شماره گیری عملکرد وجود خواهد داشت، اما مهم است که این انتظارات را به وضوح بیان کنید – برندها تقریباً هرگز نباید انتظار بازدهی در سطح جهانی را از موج اول هزینه داشته باشند.
اگر برندی دارید که تمام این سؤالات را به خوبی پاسخ داده است، به شما تبریک میگوییم. احتمال این وجود دارد که شما این شانس را داشته باشید که با یک تیم داخلی عظیم برای ایجاد یک برنامه عالی PPC کار کنید.
با این حال، اغلب متوجه خواهید شد که قبل از اینکه بتوانید بودجه را به طور مسئولانه خرج کنید، کارهای زیادی باید انجام شود. در آن صورت، برای ایجاد یک برنامه پروژه و جدول زمانی کار کنید تا هر طرف درک بهتری از مراحل بعدی داشته باشد.
عمیق تر حفاری کنید: نحوه مدیریت بودجه رسانه پولی: تخصیص، ریسک و مقیاس
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.