ساختار سایت یکی از جنبه های حیاتی استراتژی سئوی شما است. چرا؟ زیرا ساختار وب سایت شما به گوگل نشان می دهد که کدام صفحات سایت شما از همه مهمتر هستند. این بدان معناست که شما می توانید با ساختار سایت خود تأثیر بگذارید که کدام محتوا در موتورهای جستجو بالاترین رتبه را دارد. و خبر خوب: شما می توانید از امروز شروع به بهبود ساختار سایت خود کنید! در این پست می خوانید که چرا ساختار سایت به سئو کمک می کند و ما سه نکته سریع در مورد چگونگی شروع بهبود آن به شما ارائه می دهیم.
ساختار سایت چیست؟
ساختار سایت به نحوه سازماندهی محتوای وب سایت خود اشاره دارد. به عبارت دیگر: صفحات و پست های وب سایت شما. اینها اغلب دارای موضوعات مرتبط مختلفی هستند و ساختار سایت با نحوه گروه بندی، پیوند و ارائه این محتوا به بازدیدکننده سروکار دارد. میتوانید از طبقهبندیها، مانند دستهها و برچسبها، و همچنین از پیوندهای داخلی، ناوبری خود و خردههای نان به عنوان ابزارهایی برای بهبود ساختار سایت خود استفاده کنید. اگر این کار را به خوبی انجام دهید، کاربران شما راحت تر راه خود را در وب سایت شما پیدا می کنند. به علاوه، گوگل بهتر می تواند URL های شما را ایندکس کند!
یاد بگیرید که چگونه این کار را به خوبی انجام دهید. آموزش ساختار سایت ما به شما می آموزد که چگونه بهترین ساختار سایت را برای بازدیدکنندگان و گوگل خود راه اندازی کنید!
همانطور که سایت شما رشد می کند، به هم ریخته می شود
همانطور که پست های وبلاگ بیشتری می نویسید یا صفحات محصول بیشتری اضافه می کنید، سایت شما به هم ریخته می شود. شما باید آن را به طور منظم سازماندهی کنید تا مطمئن شوید که شما، بازدیدکنندگان، و گوگل قادر خواهد بود آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کند. اما چرا اینطور است؟ خوب، بگذارید یک داستان کوچک برای شما تعریف کنم.
روزی روزگاری این زن جوان بود. نام او آلیس است. آلیس هر روز صبح بیدار می شود، پشت میزش می نشیند و شروع به نوشتن یک داستان زیبا می کند. او هر روز یک داستان می نویسد. آلیس تمام داستان های خود را روی این ماشین تحریر زیبای قدیمی تایپ می کند. هر وقت نوشتن را تمام می کند، کاغذ را از دستگاه بیرون می کشد و داستان جدید دوست داشتنی اش را روی میزش می گذارد. همانطور که می توانید تصور کنید، میز او به آرامی با همه این ورق های کاغذ شلوغ می شود. پس از یک سال نوشتن، او 365 برگ کاغذ روی آن خواهد داشت. پس از سه سال نوشتن، او بیش از هزار نفر خواهد داشت. آلیس نمی تواند داستان مورد علاقه خود را پیدا کند، زیرا داستان های فراوان روی میز او وجود دارد.
نتیجهگیری: اگر ساختار مطالب خود را به درستی انجام ندهید، داستانها، پستهای وبلاگ و صفحات محصول شما گم میشوند. علاوه بر این، بازدیدکنندگان شما نمی توانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند و گوگل نیز گم می شود (که برای سئوی شما بد است).
چرا ساختار سایت برای گوگل و کاربران مهم است؟
سه دلیل وجود دارد که ساختار سایت برای گوگل اهمیت دارد و در نتیجه شانس شما برای رتبه در موتورهای جستجو مهم است.
1. ساختار راهنمای گوگل است
نحوه ساختار سایت شما به گوگل سرنخ هایی در مورد اینکه کجا می تواند ضروری ترین محتوا را پیدا کند، می دهد. ساختار سایت شما تعیین می کند که آیا یک موتور جستجو می تواند بفهمد سایت شما در مورد چیست و چه چیزی را می فروشید.
گوگل وب سایت ها را با دنبال کردن لینک های داخلی و خارجی و با استفاده از رباتی به نام Googlebot می خزند. گوگل با دنبال کردن این لینک ها رابطه بین صفحات مختلف را مشخص می کند. به عبارت دیگر: ساختار سایت شما مانند راهنمای گوگل است و بنابراین بسیار حیاتی است.
2. عدم رقابت با محتوای شما
شما احتمالاً پست های وبلاگ یا مقالاتی در سایت خود دارید که همان موضوع را پوشش می دهند. به عنوان مثال، در Yoast، ما در مورد SEO زیاد می نویسیم. ما چندین پست در مورد ساختار سایت داریم که هر کدام جنبه متفاوتی را پوشش می دهد. اما گوگل نمیداند کدام یک از این موارد مهمتر است، مگر اینکه به گوگل بگوییم.
یک نکته خوب این است که محتوای خود را بر اساس اهمیت سفارش دهید. به میز درهم ریخته آلیس فکر کنید. او میتوانست با انبوهی از ورقهای کاغذش را تمیز کند. او میتوانست داستانهایش را بر اساس موضوع سفارش دهد: زنبورهای عسل، گلها و پری. اما، اگر آلیس این تودهها را بدون هیچ ساختاری و بدون قرار دادن زیباترین داستانها در بالای جدول بسازد، هیچکس نمیداند کدام داستان برای او مهمتر است.
در نتیجه: اگر به گوگل نگویید کدام پست ها مهم تر هستند، همه پست های شما برای جلب توجه رقابت می کنند. شما برای کسب رتبه بالا در گوگل با صفحات خود رقابت خواهید کرد. خوشبختانه راه حل نسبتاً ساده است: به گوگل اجازه دهید بداند کدام صفحه را مهمترین صفحه می دانید. برای انجام این کار، به یک ساختار پیوند داخلی خوب نیاز دارید.
3. ساختار سایت برای UX مهم است
آیا می دانستید که ساختار سایت شما برای تجربه کاربری (UX) شما نیز مهم است؟ از این گذشته، زمانی که مردم بتوانند به راحتی راه خود را در وب سایت شما پیدا کنند، تجربه مرور بهتری خواهند داشت. این همچنین شانس شما را برای تبدیل افراد افزایش می دهد: محصولات خود را بخرید. در خبرنامه خود مشترک شوید یا برای بازدید دیگری بازگردید. و گوگل سایت هایی را دوست دارد که عملکرد خوبی نیز دارند! بنابراین مطمئن شوید که ساختار سایت شما در مسیریابی وب سایت شما منعکس می شود.
چگونه با ساختار سایت شروع کنیم
برای بهبود ساختار خود چه کاری باید انجام دهید؟ و چه کاری می توانید انجام دهید تا ساختار سایت شما مشکل ساز نشود؟ سه نکته اساسی در مورد چگونگی بهبود سریع ساختار سایت خود را بخوانید.
1. محتوای قدیمی را حذف کنید
بسیاری از مغازه ها هر فصل مجموعه متفاوتی از محصولات (لباس، کفش و غیره) را به فروش می رسانند. و پس از اتمام فصل، صفحات مورد حذف می شوند. اگر انتظار ندارید دوباره همان محصول را بفروشید، این یک تمرین عالی است. اما در مورد تمام پیوندهایی که به صفحه محصول حذف شده اشاره می کنند، چطور؟ همانطور که می دانید لینک های صفحه شما برای سئوی شما ارزشمند است! به همین دلیل باید URL را تغییر مسیر دهید. به این ترتیب، با وجود اینکه صفحه دیگر وجود ندارد، همچنان از پیوندها بهره مند می شوید.
2. دسته بندی های خود را ارزیابی کنید
باید اطمینان حاصل کنید که دسته ها تقریباً یک اندازه هستند. به آلیس و داستان هایش فکر کنید. آلیس میتوانست داستانهایش را با انباشته کردن دستهبندی کند. حال تصور کنید یکی از این توده ها بزرگ شود، در حالی که بقیه بسیار کوچکتر باقی می مانند. یافتن یک داستان خاص در آن انبوه بزرگ دشوار خواهد بود، در حالی که جستجو در یک توده کوچک بسیار آسان تر خواهد بود. در عین حال، این توده بزرگ احتمالاً بسیار مهم است، زیرا آلیس داستان های زیادی در مورد آن موضوع خاص نوشت.
وقتی در مورد یک موضوع خاص زیاد بنویسید و در مورد موضوعات دیگر کمتر بنویسید، مقوله ها می توانند خیلی بزرگ شوند. در برخی موارد، شما باید دسته بزرگ را به دو دسته کوچکتر تقسیم کنید. یک قانون سرانگشتی خوب این است که مطمئن شوید هیچ دستهای بیش از دو برابر اندازه هر دسته دیگری نیست. هنگامی که یک دسته به طور قابل توجهی بزرگتر از دسته های دیگر باشد، سایت شما نامتعادل می شود. رتبه بندی با پست های وبلاگ در یک دسته بندی بزرگ با مشکل مواجه خواهید شد. توده بیش از حد بزرگ شده است که نمی توان آن را جستجو کرد. در این صورت باید دسته بندی های خود را ارزیابی و بهینه کنید. شاید برخی از آنها را ادغام یا تقسیم کند.
3. ساختار پیوند داخلی خود را بهبود بخشید
شما باید به ضروری ترین محتوای سایت خود پیوند دهید تا به گوگل نشان دهید که این مقالات بهترین و کامل ترین مقالات شما هستند. اما برای کاربران نیز منطقی است. میخواهید بهترین پستهای شما را بخوانند، درست است؟ پست وبلاگ Meike را در مورد پیوند داخلی برای سئو بخوانید تا یاد بگیرید چگونه ساختار پیوند داخلی خود را بهبود دهید.
بیشتر بخوانید: از این اشتباهات ساختار سایت اجتناب کنید! »
Yoast به شما کمک می کند!
Yoast SEO premium واقعا می تواند به شما در راه اندازی و بهبود ساختار سایت کمک کند. عملکرد تغییر مسیر به شما این امکان را می دهد که به راحتی صفحاتی را که حذف کرده اید هدایت کنید (بنابراین می توانید پیوند پیوند را به صفحه دیگری منتقل کنید). و عملکرد پیوندهای مرتبط ما اطمینان حاصل می کند که مقالاتی را با موضوعات مشابه به هم پیوند می دهید.
علاوه بر این، ما یک آموزش ساختار سایت داریم. اگر هنگام شروع ساختار سایت به راهنمایی نیاز دارید، این می تواند مفید باشد. این آموزش شما را در این فرآیند راهنمایی می کند. بنابراین، نگاهی بیندازید!
نتیجه گیری: با بهبود ساختار سایت خود شروع کنید
مهم است که به یاد داشته باشید که ساختار سایت بخشی از یک فرآیند بزرگتر و مداوم است. سایت شما رشد خواهد کرد و بنابراین، ساختار نیاز به نگهداری دارد. بهبود و حفظ ساختار یک سایت باید یکی از جنبه های اصلی هر استراتژی سئو باشد. این بخش بسیار عملی سئو است، زیرا چیزی است که می توانید آن را به سرعت کنترل و بهبود بخشید. بنابراین، بیایید شروع کنیم!
به خواندن ادامه دهید: ساختار سایت: راهنمای نهایی »