سئو در بحران؟ دانشمند جستجوی Moz درباره چالش های پیش رو هشدار می دهد

آیا روزهای سئوی ارگانیک شماره گذاری شده است؟ این ایده ای است که توسط ارزیابی یک دانشمند جستجو از اختلالات مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل مطرح شد.

در بیستمین کنفرانس سالانه MozCon، تام کپر، دانشمند ارشد جستجوی Moz، یک بررسی واقعیت مبتنی بر داده ارائه کرد.

کپر به حاضران هشدار داد

“در پایان این گفتگو، من به شما می گویم که بازاریابی ارگانیک کامل در سال 2024 برای اکثر مشاغل غیرممکن است.”

او بررسی کرد که چگونه نتایج مرور کلی هوش مصنوعی گوگل، درآمدزایی تهاجمی، و اهداف جستجوی در حال تکامل، چالش‌هایی را برای شرکت‌های متکی به سئو ایجاد می‌کند.

علاوه بر این، در یک مصاحبه اختصاصی با ژورنال موتور جستجو، کپر مسیرهای بالقوه رو به جلو را برای کسانی که مایل به چرخش هستند برجسته کرد.

عکس گرفته شده توسط نویسنده در MozCon، ژوئن 2024.

تهدید صفر کلیک

Capper با شرح وقایع ظهور “مقصد” جستجو باز شد اطلاعاتی، ناوبری، تجاری، و معاملاتی پرس و جوها

ویژگی جدید نمای کلی هوش مصنوعی گوگل، که پاسخ‌های مستقیم را در بالای صفحه ایجاد می‌کند، به‌ویژه برای جستجوهای اطلاعاتی مخرب است.

Capper گفت: «Organic یک بازی واقعاً سخت برای اهداف اطلاعاتی است.

عکس گرفته شده توسط نویسنده در MozCon، ژوئن 2024.

وی همچنین خاطرنشان کرد 21% از جستجوهای اطلاعاتی اکنون نتیجه Featured Snippet ظاهر می شود که می تواند کاربران را بدون کلیک راضی کند.

او به صراحت گفت: “شما اساساً نمی توانید در بالای قیف بازی کنید.”

مروری بر هوش مصنوعی یک “اشتباه”

در مصاحبه انحصاری، کپر هشدار داد که عجله گوگل برای اجرای مروری بر هوش مصنوعی می تواند بر تصویر برند شرکت تأثیر منفی بگذارد:

“من فکر می کنم گوگل خیلی زود رفته است و این کار را عجله کرده است، و بله، من فکر می کنم این یک اشتباه است. این برای سئو کمی خطرناک است، زیرا اگر گوگل آسیب ببیند، برای صنعت ما نیز مخرب است.”

میدان جنگ تجاری

در حالی که داده‌ها برای محتوای اطلاعاتی وحشتناک هستند، کاپر می‌گوید جستجوهای تجاری یک “نقطه شیرین” را نشان می‌دهند.

با این حال، این پرس و جوهای ارزشمند میان قیف تبدیل به یک میدان نبرد “متلاطم” و “فوق العاده بحث برانگیز” شده اند.

کپر با بررسی به‌روزرسانی بررسی‌های محصول Google و سایر تغییرات اخیر، گفت:

“تجاری جایی است که بسیاری از این (مشکلات کیفیت جستجوی گوگل) در آن رخ می دهد … این بخش به یک بخش فوق العاده فرار تبدیل شده است.”

سایت های بزرگی مانند آمازون، ردیت و یوتیوب در کنار انبوهی از لیست قیمت ها و بررسی نتایج غنی، بر نتایج تجاری غالب هستند. این باعث می‌شود که سایت‌های کوچک‌تری که سعی در رتبه‌بندی دارند، بالا برود.

کاپر توصیه کرد: “هنرها، سرگرمی ها، املاک و مستغلات وجود دارد – بسیار واقع بینانه تر است که در اینجا تلاش کنید و رقابت کنید.”

او به ناشرانی که فقط به سوالاتی که به راحتی پاسخ داده می شوند، اخطار داد،

«اگر این کاری است که انجام می‌دهید، احتمالاً برای مدت طولانی رنج می‌کشید… اگر نمی‌خواهید به هر نوع محتوای دیگری بپردازید، بله، مطمئناً بروید. یک کانال متفاوت پیدا کنید.»

آینده پولی و محلی؟

در قیف پایین، کپر توضیح داد معاملاتی جستجو به عنوان “پرداخت برای بازی مگر اینکه شما یک تجارت آجر و ملات هستید.”

درآمدزایی Google از فهرست‌های محصولات و جاسازی‌های نقشه آزمایشی آن برای جستارهای تراکنش‌ها همچنان باعث کاهش دید ارگانیک می‌شود.

با این حال، کاپر سئوی محلی را به عنوان یک مسیر امیدوارکننده به جلو برجسته کرد و اظهار داشت:

«اگر بتوانید در جستجوی محلی به خوبی عمل کنید، فکر می‌کنم حتی در بدترین سناریو هم در عرضه اجمالی هوش مصنوعی، باز هم در اینجا عملکرد خوبی خواهید داشت.»

انطباق با چشم انداز در حال تغییر

علیرغم چالش‌هایی که ویژگی‌های جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد می‌کند، کپر معتقد است هنوز فرصت‌هایی برای موفقیت در بازاریابی ارگانیک وجود دارد.

او توصیه های زیر را ارائه می دهد:

  • جستارهای اطلاعاتی را هدف قرار دهید که قطعه ویژه ای ندارند و امکان مشاهده ارگانیک بهتر را فراهم می کند.
  • روی پرس و جوهای تجاری کمتر رقابتی در زمینه های عمودی مانند هنرها، سرگرمی ها و املاک و مستغلات تمرکز کنید.
  • از بهینه‌سازی جستجوی محلی برای جستارهای تراکنشی، حتی برای کسب‌وکارهایی که هیچ حضوری ندارند، استفاده کنید.
  • از اصلاح‌کننده‌های کلیدواژه مانند «بهترین»، «مقایسه»، «برترین» و «بررسی‌ها» برای شناسایی درخواست‌های هدف تجاری استفاده کنید.
عکس گرفته شده توسط نویسنده در MozCon، ژوئن 2024.

نگاه به آینده

هنگامی که از Capper در مورد توصیه او برای متخصصان سئو که ممکن است از انقلاب جستجوی هوش مصنوعی ناامید شده اند سؤال شود، پیشنهاد می کند که روی ایجاد محتوای با کیفیت بالا و معتبر تمرکز کنید.

کپر در این مصاحبه اختصاصی اظهار داشت:

“اگر تمایلی به نوشتن چیزهای جالب تری دارید، فکر می کنم هنوز هم می توانید یک ارگانیک بازی کنید.”

در نهایت، کاپر نسبت به آینده جستجوی ارگانیک خوشبین است.

او در این مصاحبه اشاره می کند که مدل کسب و کار گوگل به ارسال ترافیک ارگانیک به سایت های دیگر بستگی دارد:

فکر نمی‌کنم گوگل هرگز به جایی برسد که گوگل اصلاً ترافیک ارسال نکند، زیرا در نهایت، این مدل کسب‌وکارش است.

مردم وقتی در گوگل جستجو می کنند انتظار دارند که در نهایت به وب سایت های دیگر بروند. اگر مردم چنین انتظاری نداشته باشند، روی تبلیغات کلیک نخواهند کرد. اگر مردم روی تبلیغات کلیک نکنند، گوگل هیچ درآمدی ندارد.

به طور خلاصه

در حالی که جستجوهای اطلاعاتی و معاملاتی برای رتبه بندی ارگانیک چالش برانگیز شده اند، تحقیقات Capper نشان می دهد فرصت هایی در فضاهای تجاری و محلی وجود دارد.

برای انطباق، او توصیه می‌کند روی موضوعات تجاری کمتر رقابتی تمرکز کنید، از سئوی محلی برای پرس و جوهای تراکنش استفاده کنید و محتوایی را فراتر از پاسخ دادن به سوالات اساسی ایجاد کنید.


تصویر ویژه: KieferPix/Shutterstock


Source link