زنجیره تامین به عنوان یک شریک برای رشد | دانش مرکز داده

من اخیراً این امتیاز را داشتم که یک رویداد رهبران در عمل (LIA) با موضوع زنجیره تامین به عنوان شریکی برای رشد، که توسط CSCO ژنرال میلز، پل گالاگر، در مقر آنها در مینیاپولیس میزبانی می شد، داشته باشم.

گروهی از COOs و CSCO از شرکت‌های بزرگ جهانی به این رویداد تعاملی پیوستند تا داستان جنرال میلز را بشنوند و دیدگاه‌های خود را در مورد نحوه مشارکت با تیم‌های تجاری، امور مالی و البته مشتریان به اشتراک بگذارند تا رشد جدیدی را در کسب‌وکار پیش ببرند. رئیس بزرگ‌ترین واحد تجاری جنرال میلز و مدیر مالی مالی نیز به این بحث پیوستند تا دیدگاه‌هایی را ارائه کنند که چگونه زنجیره تامین می‌تواند اول یک شریک تجاری و در مرحله بعد یک تیم عملیاتی باشد.

من جلسه را با دیدگاهی از جامعه CFO گارتنر باز کردم. از آنجایی که تقاضا در بسیاری از صنایع کاهش یافته است و فشارهای تورمی همچنان ادامه دارد، رهبران مالی بین مشتریانی که از قیمت‌ها خسته شده‌اند و هزینه‌های ورودی بالاتر گرفتار شده‌اند. این لحظه ای است که آونگ اقتصادی به اوج خود می رسد و چرخه بعدی خود را دوباره طی می کند. بین اواسط و اواخر سال 2022، کاهش توانایی در انتقال افزایش قیمت، متن CFO را به شدت به نفع کاهش هزینه تغییر داده است.

اجتناب از جعبه جریمه پس انداز هزینه و نقدی

این یک تهدید بالقوه برای جابجایی زنجیره تامین از پشتی به اتاق هیئت مدیره در چند سال گذشته است. برخی از COO ها و CSCO ها می ترسند که به صندوق جریمه هزینه و پس انداز نقدی بازگردانده شوند. مدیر مالی جنرال میلز، کوفی بروس، واضح بود که زنجیره تامین باید در جهت حمایت از کسب‌وکار، با این نکته که سرمایه‌گذاری‌های آتی از تغییرات ساختاری در کسب‌وکار در مقابل سرمایه‌گذاری‌های گذرا با بیرون آمدن ما از دوران همه‌گیری حمایت می‌کند، باقی بماند.

ما چه آموختیم؟

در اینجا چند نکته کلیدی از اشتراک گذاری و بحث گروهی در این رویداد LIA آورده شده است:

  • یکی از اعضا بازگشایی بزرگی در همسویی سازمان (فروش، زنجیره تامین، امور مالی و غیره) و پاسخگویی به واحدهای تجاری دیده است. این یک ذهنیت یک تیمی را هدایت می کند، جایی که عملکرد خاص و سازمان فرعی در درجه دوم اهمیت قرار دارند.
  • گارتنر شاهد یک روند گسترده تر و فراصنعتی از سازماندهی مجدد شرکت ها در راستای واحدهای تجاری اصلی است. این امکان پشتیبانی سریع‌تر و متناسب‌تر را فراهم می‌کند، که در محیط کسب‌وکار پویا امروزی حیاتی است.
  • با این حال، برای اینکه این تغییر مؤثر باشد، سازمان‌های عملکردی مانند زنجیره تأمین باید قبلاً فرآیند متمرکزسازی و استانداردسازی را در بین افراد، فرآیند و فناوری، مطابق با مدل بلوغ سازمانی سنتی طی کرده باشند.
  • پایداری که توسط واحدهای تجاری (BUs) هدایت می‌شود، نمونه‌ای است از جایی که می‌توان پیشرفت قابل‌توجهی داشت، زیرا سرمایه‌گذاری‌های BU و مبادله P&L در افق بلندمدت انجام می‌شود. ممکن است مناطقی وجود داشته باشد (به عنوان مثال، کاهش انتشار کل محدوده 3)، که در آن برخی نظارت در سطح شرکت برای اطمینان از مقیاس مورد نیاز است.
  • در دسترس بودن عرضه و خدمات قابل اعتماد مشتری در محیط کنونی متمایزکننده هستند، اما هنگامی که بازارها به تعادل عرضه نزدیک‌تر می‌شوند، اینها به سهام جدول تبدیل می‌شوند.
  • مرزهای رقابتی بعدی سهولت مشتری (یعنی تجربه بدون اصطکاک) و توانمندسازی مشتری است که ارائه راه حل هایی است که کسب و کار آنها را موفق تر و عملیات آنها را مؤثرتر و کارآمدتر می کند.

11022022-02.jpg

  • برگزاری شوراهای مشتریان و «رفتن به gemba» (یعنی راه رفتن روی زمین و جریان) در سایت‌های مشتریان، اصول اولیه ارائه توانمندسازی مشتری است.
  • بسیاری از شرکت‌ها و زنجیره‌های تامین به تصمیم‌گیری چرخه سریع روی آورده‌اند. تمرکز بر روی تقریباً درست بودن و ارائه اختیاری به روشی پاسخگو است، در مقابل دقت 100٪ پس از یک دوره طولانی تجزیه و تحلیل و اجتماعی شدن با سهامداران.
  • توانمندساز تصمیم‌گیری با چرخه سریع، ایجاد یک مجموعه داده و فرآیندهای مشترک است که تصمیم‌گیری را سریع می‌کند، در مقابل تکیه بر متخصصان موضوعی عمیق برای تجزیه و تحلیل موقعیت‌ها و هدایت تصمیم‌ها از طریق انجمن‌های اجرایی.
  • در مدیریت نیروی کار، ایجاد انعطاف‌پذیری ریشه‌ای کلیدی برای مشارکت و حفظ کارکنان بوده است. متمرکز کردن نقش‌های سنتی مانند امور مالی و برنامه‌ریزی، این موقعیت‌ها را از یک سایت/جغرافیا جدا می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا نقش‌های دوردست باشند.
  • چندین رهبر، از جمله جنرال میلز، استعدادهای متنوعی را برجسته کردند که باعث می‌شود کسب‌وکار بقای خود را قادر می‌سازد – یک ستون کلیدی زنجیره تامین انعطاف‌پذیر و موفقیت تجاری گسترده‌تر. آنچه رهبران را متمایز می کند، تعبیه DE&I در فرآیندهای برنامه ریزی نیروی کار، با اهداف بلندپروازانه و یک سیستم مدیریت عملکرد رسمی است.

شنیدن سطح گفتگو و اشتیاق برای این موضوعات در سراسر جامعه زنجیره تامین الهام بخش بود. ما بسیار مشتاقانه منتظر گردهمایی بعدی این گروه محترم، در 15 نوامبر، برای بررسی تلاقی هزینه انرژی، امنیت و پایداری هستیم.


استن آرونو معاون رئیس جمهور مشاور برجسته در گارتنر است که از جامعه جهانی افسر زنجیره تامین پشتیبانی می کند. قبل از این نقش، آرونو به مدت پنج سال مدیریت 25 نمونه تحقیقات برتر رهبری زنجیره تامین جهانی گارتنر را بر عهده داشت.

این مقاله در ابتدا در شبکه وبلاگ گارتنر در اینجا ظاهر شد.