رویکرد تفکر طراحی به سئوی سازمانی

تفکر طراحی یک رویکرد تکراری و کاربر محور برای توسعه محصول و نرم افزار است که بر روی شخص پشت مشکل تمرکز دارد.

در سئوی سازمانی، تفکر طراحی به طور یکپارچه ویژگی های سئو را در تجربه اصلی سایت ادغام می کند. با تمرکز بر افراد به عنوان عنصر اصلی در پرداختن به مشکلات و راه حل ها، تفکر طراحی منجر به سئوی مطمئن در آینده می شود.

ادغام این رویکرد در سئوی سازمانی، همکاری تیمی را تشویق می‌کند، اطمینان حاصل می‌کند که ابتکارات سئو عملی، از نظر فنی امکان‌پذیر و همسو با اهداف کسب‌وکار هستند، همگی در عین حال مقرون‌به‌صرفه هستند.

درک تفکر طراحی در زمینه سئو

تفکر طراحی که در فرآیند SEO ریشه دوانده است، تمرکز را از بهینه سازی کورکورانه برای موتورهای جستجو به سمت ایجاد ارزش برای کاربر نهایی تغییر می دهد.

بسیاری از سئوکارها به دنبال رمزگشایی «200 فاکتور رتبه‌بندی» هستند، و تمرکز خود را بر بالا نگه داشتن بی‌پایان به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل و حدس زدن تغییر طرح بعدی SERP قرار می‌دهند.

«استراتژی‌های» یا هک‌های حاصل از سئو، ماندگاری کوتاهی دارند، فقط تا به‌روزرسانی اصلی بعدی. تمرکز بر کارهای کوتاه مدت برای آزمایش سئو در محیط های پر خطر و با پاداش بالا. اما این به سختی رویکرد مناسبی برای کسب و کارهای واقعی با چشم‌انداز رشد بلندمدت است.

سئوکاران طراحی محور و رشد گرا می دانند که مشکل واقعی و بسیار سودمندتر برای کرک کردن الگوریتم نیست، بلکه کاربر است. این مستلزم شناخت مخاطبان شما، آنچه آنها می خواهند و چرا و چگونه مشکل خود را با توجه به محدودیت های موجود حل کنید.

تفکر طراحی الف را معرفی می کند خلاق و نظام عنصری برای حل مسئله این شامل درک نیازهای کاربر، به چالش کشیدن مفروضات، تعریف مجدد مشکلات و ایجاد راه حل های نوآورانه برای نمونه های اولیه و آزمایش است.

فرآیند کلاسیک معمولاً شامل پنج مرحله است:

  • همدلی کنید.
  • تعريف كردن.
  • ایده پردازی کنید.
  • نمونه اولیه.
  • تست.

یکدلی

نیازها، رفتارها و انگیزه های کاربران را درک کنید.

  • کاربران و/یا مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
  • آنها به دنبال حل چه مشکلاتی هستند؟
  • نیاز فوری آنها چیست؟
  • نیاز نهایی آنها چیست؟

این سوالات را از طریق پرسونا سازی حل کنید. به عنوان مثال، کسب و کار شما یک سایت طبقه بندی محلی با عمودی های مختلف است. یکی از چندین بخش کاربری شما می تواند تازه واردان به کشور شما باشند.

ممکن است بلافاصله به دنبال یک اتاق یا آپارتمان برای اجاره باشند. اما در نهایت، آنها به دنبال ساکن شدن و ساختن یک زندگی جدید هستند. یک سایت تبلیغات طبقه بندی شده ممکن است در موقعیت خوبی قرار گیرد تا نیازهای آنها را در مراحل مختلف سفر برآورده کند.

تعريف كردن

مشکلات و اهداف سئو را بر اساس بینش کاربران به وضوح بیان کنید.

هدف فوری سئو در اینجا ممکن است شناسایی راه‌هایی باشد که کاربران ممکن است هدف خود را از طریق:

  • جستجوهای داخلی و خارجی
  • الگوهای مرور
  • انواع محتوای مشاهده شده
  • بازدید از صفحه و جستجوهایی که معمولاً در یک جلسه انجام می شوند.

یک نگاشت محتوای منسجم ایجاد کنید که ترکیب مناسبی از محتوای مرتبط را برای کمک به دریافت بینش های مورد نیاز برای رفع این نیاز فراگیر فراهم کند.

ایده پردازی کنید

طوفان فکری داشته باشید و لیستی از استراتژی ها و راه حل های خلاقانه سئو را برای رفع مشکل ایجاد کنید.

بین تحلیلگران، طراحان، فناوری، بازاریابان و محصول همکاری کنید. اکنون زمان طوفان فکری، گرفتن ایده های وحشیانه، تفکر در مورد نتایج دلخواه، رویاهای بزرگ و تصور وضعیت های احتمالی آینده است.

بحث را در واقعیت با درک محدودیت‌های منابع و فناوری، اولویت‌های تجاری فوری و موارد دیگر پایه‌گذاری کنید.

از آنجایی که سئوهای سازمانی اغلب در تقاطع محصول، بازاریابی و فناوری قرار می گیرند، می توانید به عنوان داوری عمل کنید که به تعریف برخی از الزامات اصلی و هدایت بحث کمک می کند.

نمونه اولیه

برای آزمایش و اعتبارسنجی ایده ها، اثبات مفاهیم (POCs) را توسعه دهید. POC های ساده، سریع و کم ارتفاع راه بسیار خوبی برای اعتبارسنجی مفروضات و اصلاح رویکردهای انتخاب شده هستند.

تست

راه حل ها را از طریق آزمایش های متعدد و داده های کمی و کیفی ارزیابی کنید، سپس تکرار کنید.

هر گونه تغییر سئوی کاربر باید شامل یک فرآیند تست دو قسمتی باشد.

  • اول، یک عرضه محدود، یک آزمایش A/B برای درک تأثیر بر تجربه کاربر، تعامل و تبدیل.
  • مورد دوم باید یک تست سئو باشد که برای همه کاربران اجرا شده است، اما محدود به بخش کوچکی از سایت است تا تاثیر آن بر عملکرد سئو قبل از انتشار در مقیاس بزرگ را درک و تایید کند.

عمیق‌تر کنکاش کنید: سئوی سازمانی: چرا «بهترین شیوه‌ها» آن را کاهش نمی‌دهد و در عوض چه باید کرد


تیم های متقابل برای سئو

هنگامی که سئوکاران به صورت مجزا کار می کنند و پشتیبانی نمی شوند، اغلب منجر به استراتژی های متوسط ​​و خطر جریمه گوگل می شود، زیرا آنها مجبور می شوند نتایج را با منابع محدود ارائه دهند در حالی که تصمیم گیرندگان کلیدی پریشان هستند.

یک SEO که به عنوان بخشی از یک تیم طراحی محور بزرگتر کار می کند و به همان اندازه روی رشد سرمایه گذاری می کند به معنای مالکیت مشترک نتایج و محصولات متعادل، کاربر محور و سئو پسند است.

در زمینه سازمانی، علاوه بر تخصص کلیدی سئو یا “مراکز تعالی”، دانش و مسئولیت های سئو باید در سراسر سازمان های مختلف توزیع شود.

نقش های کلیدی که حداقل به آموزش سئو مرتبط نیاز دارند عبارتند از:

  • مدیران محصول
  • طراحان UX/UI.
  • توسعه دهندگان
  • استراتژیست های محتوا
  • تحلیلگران داده
  • مهندسین QA

اشتراک گذاری دانش و جشن گرفتن برنده ها حس کنجکاوی، تخصص سئو و روحیه را افزایش می دهد.

جلسات آموزشی منظم و مستندات دقیق نیز به حفظ صلاحیت سئو قابل قبول در سازمان‌های بزرگ ماتریسی کمک می‌کند.

کاوش عمیق تر: چگونه یک فرهنگ سئو پیشرو در سازمان های سازمانی ایجاد کنیم

تصور کنید که یک متخصص سئو در یک سایت تجارت الکترونیک بزرگ هستید. متوجه شدید که ربات‌های موتور جستجو برای یافتن محتوا تلاش می‌کنند و گمان می‌کنید که فقدان پیمایش سرصفحه سایت می‌تواند مقصر باشد.

پیشنهاد معرفی یک ناوبری هدر است، اما این روند همه تفاوت را ایجاد می کند.

نمونه تفکر طراحی برای سئوی سازمانیرویکرد تفکر طراحی به سئوی سازمانی

تفکر طراحی با ترویج کار گروهی و تمرکز بر راه حل های کاربر محور، سئوی سازمانی را افزایش می دهد. این تضمین می کند که تلاش های سئو عملی، امکان پذیر و همسو با اهداف تجاری است.

با استفاده از تفکر طراحی، می توانید استراتژی های سئوی کاربرپسند و پایدار برای رشد طولانی مدت ایجاد کنید.

کاوش عمیق تر: 6 مرحله برای یک استراتژی سئو سازمانی برنده

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link