رتبه بندی جستجوی گوگل و بنرهای بازشو

جان مولر از گوگل به سوالی در یک ویدیوی ساعت اداری سئوی گوگل در مورد اینکه آیا رتبه بندی می تواند تحت تاثیر یک بنر بازشو قرار گیرد، پاسخ داد. جان به این سوال پاسخ داد و سپس پیشینه فنی اینکه چرا بنرها ممکن است تأثیر منفی داشته باشند و همچنین سایر مسائل مربوط به Core Web Vitals را به اشتراک گذاشت.

پاسخ به سوال فراتر از یک بنر است. پاسخ به دلیل فاکتورهای رتبه بندی مربوط به Core Web Vitals فنی تر است که می تواند تحت تأثیر مواردی مانند بنرهای بازشو قرار گیرد که به نوبه خود می تواند بر رتبه بندی تأثیر بگذارد.

Core Web Vitals

جان مولر در پاسخ خود به دو عامل مرتبط با معیارهای Core Web Vitals اشاره می کند.

بنابراین مهم است که به سرعت آن عوامل را تعریف کنید تا پاسخ او منطقی باشد.

  • تغییر چیدمان تجمعی
  • بزرگترین رنگ محتوایی

تغییر چیدمان تجمعی (CLS)

تغییر چیدمان تجمعی یک معیار اصلی Web Vitals است که میزان جابه‌جایی یک صفحه وب در حین بارگذاری را اندازه می‌گیرد. عواملی که می توانند بر این معیار تأثیر بگذارند، تصاویر و فونت ها هستند. تصویری که بارگذاری آن زمان زیادی می برد، می تواند باعث جابجایی کلمات روی صفحه شود.

فونت هایی که زمان زیادی برای بارگیری نیاز دارند همچنین می توانند باعث شوند که محتوای صفحه با رندر شدن سبک فونت تغییر کند.

بزرگترین رنگ محتوایی

بزرگترین رنگ محتوایی (همچنین به عنوان LCP شناخته می شود) معیاری است که مدت زمانی را که طول می کشد تا یک وب سایت برای بارگذاری بزرگترین بلوک محتوا (اعم از محتوای تصویر یا متن) از لحظه ای که سایت شروع به هدایت می کند، اندازه گیری می کند.

الگوریتم صفحه آرایی

در نهایت، گوگل در سال 2012 الگوریتمی به نام الگوریتم صفحه‌آرایی را معرفی کرد که به آن نیز معروف است. الگوریتم سنگین بالا.

هدف از این فاکتور مرتبط با رتبه‌بندی تجربه کاربر، پایین آوردن رتبه‌بندی صفحات وب با پنجره‌های مزاحم بود.

آیا می توان رتبه بندی را تحت تأثیر بنر پاپ آپ قرار داد؟

فردی که این سوال را می‌پرسد می‌خواست بداند که آیا ده سال پس از معرفی الگوریتم صفحه‌آرایی، آیا پنجره‌های بازشو همچنان می‌توانند بر رتبه‌بندی اثر بگذارند؟

سوال پرسیده شد:

«آیا رتبه‌بندی من می‌تواند تحت تأثیر بنری باشد که در صفحه من ظاهر می‌شود؟»

جان مولر پاسخ داد:

و بله، آنها نیز می توانند باشند.

موارد متعددی در رابطه با بنرها مطرح می شود.

از یک طرف، ما در گزارش تجربه صفحه، آن جنبه از بینابینی های نفوذی را داریم.

و اگر این بنر به عنوان یک بینابینی نفوذی در نظر گرفته شود، آنگاه می تواند بر سایت آنجا تأثیر منفی بگذارد.

چیز دیگر این است که اغلب با بنرها، شما عوارض جانبی در تغییر چیدمان تجمعی دارید، مانند نحوه نمایش صفحه هنگام بارگذاری.

یا در رابطه با … فراموش کردم وقتی صفحه ای را نشان می دهیم معیار چیست… LCP فکر می کنم، همچنین از طرف Core Web Vitals در رابطه با آن صفحه.

بنابراین اینها عناصر مختلفی هستند که می توانند در اینجا وارد عمل شوند.

به این معنی نیست که باید اینطور باشد.

اما بسته به نوع بنری که ظاهر می‌کنید، ممکن است این اتفاق بیفتد.”

چندین عامل رتبه بندی تحت تأثیر بنرهای بازشو

وضعیت امروز پیچیده‌تر از صرفاً یک بینابینی نفوذی است که تأثیر رتبه‌بندی منفی داشته باشد.

یک بنر بازشوی کمتر مزاحم همچنان می‌تواند اثر رتبه‌بندی منفی داشته باشد، زیرا این بنرها می‌توانند بر فاکتورهای رتبه‌بندی CLS و LCP، Core Web Vitals داشته باشند.

نقل قول

آیا می توان رتبه بندی را تحت تأثیر یک بنر بازشو قرار داد؟

در ساعت 39:31 دقیقه تماشا کنید