بر اساس مطالعه جدیدی که توسط آژانس بازاریابی دیجیتال Seer Interactive منتشر شده است، به نظر می رسد رتبه بندی گوگل با نام های تجاری در پاسخ های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی ChatGPT مرتبط باشد.
چرا ما اهمیت می دهیم. برندها می خواهند در LLM قابل کشف باشند. بهینه سازی برای LLM ها (معروف به بهینه سازی موتور مولد) یک مرز جدید است و دقیقاً مشابه بهینه سازی برای جستجوی ارگانیک کلاسیک نیست. با این حال، در نهایت، موتورهای پاسخ یا موتورهای جستجو می خواهند به کاربران پاسخ دهند. بنابراین ممکن است خبر خوبی باشد که اگر محتوای باکیفیت و مرتبط ایجاد میکنید، احتمالاً برند شما در هر دو قابل مشاهده است.
چیزی که پیدا کردند. به گفته نویسندگان کریستینا بلیک و نیک هیگلر، به نظر می رسید رتبه بندی گوگل مهم باشد، اما بک لینک ها و تنوع محتوا مهم نیست:
- رتبه بندی برندها در صفحه 1 گوگل یک همبستگی قوی (~0.65) با ذکر LLM نشان داد. رتبهبندی بینگ نیز اهمیت داشت، اما کمتر (~0.5–0.6).
- ما انتظار داشتیم بک لینک ها نقش مهمی ایفا کنند، اما تاثیر آنها ضعیف یا حتی خنثی بود.
- محتوای چند وجهی آنقدر که فکر میکردیم سوزن را تکان نمیداد.»
در مورد مطالعه 10000 سوال در صنایع مالی و SaaS از طریق API GPT4o OpenAI اجرا شد تا مشخص شود کدام نام تجاری فعال شده است. مثل همیشه، یادآوری اینکه همبستگی علیت نیست.
بیشتر در راه است. به نظر میرسد رتبهبندیهای جستجو نقشی در تأثیرگذاری بر ذکر LLM بازی میکنند، اما آنها تمام ماجرا نیستند. به گفته نویسندگان، روابط عمومی، مشارکت و استراتژیهای روی صفحه، حوزههایی هستند که در آینده به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
بزرگنمایی کنید. این تنها مطالعه ای نیست که همبستگی بین رتبه بندی و دیده شدن در پاسخ های تولید شده توسط هوش مصنوعی را پیدا می کند. بر اساس تجزیه و تحلیل اخیر Botify و DemandSphere، 75 درصد از پیوندهای Google AI Overview از 12 رتبه برتر ارگانیک می آیند.
مطالعه. چه چیزی باعث می شود نام تجاری در پاسخ های هوش مصنوعی ذکر شود؟