راه جدیدی برای ایجاد ستون های سفارشی در تبلیغات گوگل وجود دارد

ستون‌های سفارشی Google Ads انعطاف‌پذیری را برای گسترش گزارش‌ها با نقاط داده‌ای بیشتر برای کسب‌وکار شخصی شما فراهم می‌کنند.

اکنون، گوگل هنگام ایجاد ستون های سفارشی گزینه های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. بیایید نگاهی عمیق تر به تغییرات جدید بیندازیم.

ویژگی های جدید ستون سفارشی تبلیغات گوگل

گسترش ستون های سفارشی اکنون به شما امکان می دهد کارهای زیر را انجام دهید:

  • شامل توابع صفحه گسترده
  • معیارها را در محدوده تاریخ محاسبه و مقایسه کنید
  • سایر ستون های سفارشی را در یک فرمول ارجاع دهید
  • ستون‌های غیر متریک بیشتری را به فرمول خود اضافه کنید، از جمله ستون‌هایی مانند نام کمپین، بودجه و موارد دیگر
  • از قالب‌های ستون جدید مانند «متن»، «درست/نادرست» و «تاریخ» استفاده کنید
  • چندین فیلتر را روی یک فرمول اعمال کنید
  • بر اساس متغیرهای سفارشی برای تبدیل فیلتر کنید

در اینجا مثالی از نحوه نمایش ستون های سفارشی شما در سطح نمای کلی آورده شده است:

نمونه ای از محل نمایش ستون های سفارشی در تبلیغات گوگل.اعتبار تصویر: Support.Google.com، آوریل ۲۰۲۲

به عنوان مثال، توابع صفحه گسترده به شما امکان می دهند ستون هایی را بر اساس عبارات “IF” ایجاد کنید. لیست طبقه بندی شده کامل توابع صفحه گسترده که می توانید اضافه کنید عبارتند از:

  • حسابی
  • منطق
  • متن
  • تاریخ

در دسترس بودن ستون های سفارشی

گوگل خاطرنشان می کند که ستون های سفارشی که ایجاد می کنید در سایر ابزارهای گزارش دهی در دسترس خواهند بود. این شامل:

  • ویرایشگر گزارش
  • داشبورد در تبلیغات گوگل

داشتن توانایی به اشتراک گذاری ستون های سفارشی با داشبوردها و ابزارهای گزارش دهی می تواند به پیچیده تر کردن گزارش های شما و مرتبط تر شدن با مخاطبان هدف شما کمک کند.

نحوه ایجاد یک ستون سفارشی

در تبلیغات گوگل، روی دکمه “ستون ها” در بالای نمای کلی کمپین خود (یا سطح گروه تبلیغات، در هر کدام که می خواهید آنها را ایجاد کنید) کلیک کنید.

چگونه ستون های سفارشی خود را در تبلیغات گوگل تغییر دهید.اعتبار تصویر: اسکرین شات گرفته شده توسط نویسنده، آوریل 2022

سپس بر روی “Modify Columns” کلیک کنید و با گزینه ای برای ایجاد “Custom Column” روبرو خواهید شد:

محل ایجاد یک ستون سفارشی در تبلیغات گوگلاعتبار تصویر: اسکرین شات گرفته شده توسط نویسنده، آوریل 2022

اکنون، اینجا جایی است که می توانید خلاق شوید. با ستون های سفارشی، گزینه های (تقریبا) بی پایانی برای ایجاد معیارها یا ستون های متناسب با نیازهای شما دارید.

شما باید یک نام برای ستون سفارشی خود وارد کنید. شما همچنین می توانید توضیحات را نیز تا 180 کاراکتر ایجاد کنید.

اگر معیار پیچیده ای دارید که در حال ساخت آن هستید، مفید است که آن اطلاعات را در توضیحات لحاظ کنید.

ایجاد یک ستون سفارشی جدید از ابتدا در Google Ads.اعتبار تصویر: اسکرین شات گرفته شده توسط نویسنده، آوریل 2022

اگر در ایجاد ستون های سفارشی تازه کار هستید، گوگل ایده های فرمول متفاوتی را برای شروع به شما ارائه می دهد. اینها در سمت راست اسکرین شات بالا قرار دارند.

خلاصه

با ستون‌های سفارشی، دیگر محدود به گزینه‌های سنتی Google Ads نیستید.

ستون‌های سفارشی به شما آزادی و انعطاف‌پذیری می‌دهند تا معیارهایی را که برای شرکت شما منطقی‌ترین هستند، نظارت و گزارش دهید.

ستون های سفارشی نیز راه خوبی برای سازماندهی کمپین ها، گروه های تبلیغاتی و کلمات کلیدی بر اساس ورودی های ستون های شما هستند.

آیا تاکنون از ستون های سفارشی استفاده کرده اید؟ چگونه از آنها به نفع خود استفاده می کنید؟ ما دوست داریم بشنویم!


منبع: راهنمای تبلیغات گوگل

تصویر ویژه: Menara Grafis/Shutterstock