در این مقاله ، من تعریف می کنم که ذینفعان چیستند. من چارچوبی را برای دسته بندی آنها ارائه می دهم و روش های مختلف ارتباطی را برای هر نوع توصیه می کنم که باعث سردردهای شما می شود.
اگر به دنبال نقش مدیریت محصول هستید ، حتماً متوجه شده اید که مشخصات شغلی همیشه مدیریت ذینفعان را به عنوان یک مهارت اجباری ذکر می کند. هنگام کار به عنوان مدیر محصول (PM) ، تأثیر شما به توانایی شما در مذاکره با سطح C ، ایجاد انگیزه در سازمان توسعه و متقاعد کردن تیم های دیگر بستگی دارد. آنچه PM ها اغلب اشتباه می کنند (که آرزو می کنم زودتر یاد بگیرم) رفتار یکسان با هر یک از سهامداران است.
در این پست ، من نحوه دسته بندی ذینفعان و تعامل مناسب با آنها را توضیح می دهم تا در وقت و تلاش شما صرفه جویی کند. این روش نه تنها برای مدیران محصول بلکه برای مدیران پروژه و هر نقشی که در تعامل با ذینفعان نقش دارد نیز مفید است.
منبع تصویر: نمودار پای ذینفعان توسط UnitedUtilities
آنچه در این مقاله خواهید یافت:
- تعریفی از یک ذینفع
- چگونه می توان ذینفعان درون سازمان خود را شناسایی کرد
- شبکه قدرت / بهره برای طبقه بندی سهامداران شما
- چگونه می توان برای ذینفعان خود یک برنامه ارتباطی ایجاد کرد