گوگل با افزودن بخشی اختصاص داده شده به تجربه صفحه، دستورالعمل های خود را در زمینه ایجاد محتوای مفید به روز می کند.
هدف این بهروزرسانی به صاحبان سایت کمک میکند تا در طول فرآیند ایجاد محتوا، تجربه صفحه را بهطور جامعتری در نظر بگیرند.
چه خبر؟
صفحه راهنمای Google در ایجاد محتوای مفید با بخش جدیدی در ارائه یک تجربه صفحه عالی بهبود یافته است.
این تغییر به روشن شدن اهمیت تجربه صفحه برای کسانی که به دنبال موفقیت در جستجوی گوگل هستند کمک می کند.
اگرچه هیچ جنبه جدید عمده ای معرفی نشده است، به روز رسانی راهنمایی های موجود را ساده می کند.
گوگل به ناشران یادآوری میکند که Core Web Vital مانند گذشته برای موفقیت در تجربه صفحه بسیار مهم است.
یک صفحه راهنمای اصلاحشده با عنوان «درک تجربه صفحه در نتایج جستجوی Google» اطلاعات عمیقتری درباره نقش تجربه صفحه، همراه با سؤالات و منابع خودارزیابی ارائه میدهد.
این صفحه جنبه های کلیدی تجربه صفحه را که گوگل در سال های اخیر مورد بحث قرار داده است، ادغام می کند.
تغییرات آتی در گزارش های کنسول جستجو
در ماههای آینده، گزارش تجربه صفحه در کنسول جستجو به صفحه جدیدی تبدیل میشود که به راهنماییهای کلی در مورد تجربه صفحه و نمای داشبورد از هستههای اصلی وب و گزارشهای HTTPS که در کنسول جستجو باقی میمانند، پیوند میدهد.
علاوه بر این، از اول دسامبر 2023، Google گزارش «قابلیت استفاده از تلفن همراه» کنسول جستجو، ابزار تست سازگار با موبایل و API تست دوستانه برای موبایل را بازنشسته خواهد کرد.
گوگل اطمینان می دهد که قابلیت استفاده از تلفن همراه برای راهنمایی تجربه صفحه بسیار مهم است و صاحبان سایت باید همچنان آن را در اولویت قرار دهند.
سوالات متداول نکات برجسته
Google به چندین سؤال متداول در مورد راهنمای به روز شده پاسخ می دهد و بر نکات زیر تأکید می کند:
- هیچ “سیگنال تجربه صفحه” برای رتبه بندی در جستجوی گوگل استفاده نمی شود، زیرا چندین سیگنال مرتبط با تجربه کلی صفحه در نظر گرفته می شود.
- Core Web Vitals برای موفقیت جستجو و تجربه کاربری عالی ضروری است.
- تجربه خوب صفحه یک شرط واجد شرایط بودن برای ظاهر شدن در چرخ فلک «داستان های برتر» در تلفن همراه نیست.
- تجربه صفحه به طور کلی بر اساس یک صفحه خاص ارزیابی می شود، اگرچه برخی از ارزیابی های گسترده سایت وجود دارد.
- سیستم محتوای مفید در درجه اول بر سیگنالهای مرتبط با محتوا تمرکز میکند، اما عوامل تجربه صفحه تا حدودی نقش دارند.
ملاحظات اضافی
سیستم های رتبه بندی خودکار گوگل به جای رتبه بندی موتورهای جستجو، محتوای مفید و قابل اعتماد ایجاد شده برای افراد را در اولویت قرار می دهند.
برای اطمینان از اینکه محتوای شما با این اصول مطابقت دارد، آن را خود ارزیابی کنید و توسط افراد قابل اعتماد و غیروابسته ارزیابی کنید.
بر کیفیت و تخصص نشان داده شده در محتوای خود تمرکز کنید و هدف خود را برای ارائه یک صفحه عالی تجربه کنید.
هنگام ایجاد محتوا با هدف قرار دادن مخاطب، نشان دادن تخصص و اطمینان از ارزشمند و رضایت بخش بودن محتوا، رویکرد مردم اول را اتخاذ کنید.
با خودداری از تولید محتوا صرفاً برای جلب بازدید موتورهای جستجو یا دستکاری در رتبهبندی، از محتوای اول موتور جستجو اجتناب کنید.
با مفاهیم EEAT (تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد) آشنا شوید و از دستورالعمل های ارزیابی کیفیت برای بهبود بیشتر محتوای خود استفاده کنید.
در نهایت، “چه کسی، چگونه و چرا” را در نظر بگیرید.
مشخص کنید چه کسی محتوا را نوشته و جزئیات نحوه تولید آن را نوشته است. مهمتر از همه، ایجاد محتوا با هدف اصلی کمک به مردم است.
با پیروی از این دستورالعمل ها، محتوای شما بهتر با سیستم های رتبه بندی اصلی گوگل هماهنگ می شود و شانس موفقیت بیشتری خواهد داشت.
منبع: گوگل
تصویر ویژه: salarko/Shutterstock