راهنمای تست تقسیم در PPC

به عنوان بازاریاب PPC، ما دائماً در مورد ارزش تست تقسیم می شنویم – یک روش ضروری برای شناسایی بهترین عملکرد و ایجاد بهبودهای بلندمدت در حساب های ما.

ساده به نظر می رسد: آنچه را که کار می کند آزمایش کنید، تجزیه و تحلیل کنید و اعمال کنید.

با این حال، در حالی که مزایای تست تقسیم به طور گسترده مورد بحث قرار می گیرد، راهنمایی در مورد چگونگی انجام موثر آن اغلب وجود ندارد.

هدف این مقاله این است که با راهنمایی شما از طریق روش‌های تست تقسیم کارآمد و مؤثر در PPC، این شکاف را پر کند تا بتوانید نتایج و ROI را به حداکثر برسانید.

تست تقسیم چیست؟

تست تقسیم، یا تست A/B، روشی برای مقایسه دو تغییر از یک عنصر، مانند کپی تبلیغات یا فراخوانی برای عمل (CTA)، برای تعیین عملکرد بهتر است.

برای مثال، می‌توانید یک CTA «رزرو نسخه آزمایشی» را در مقابل یک CTA «زمان‌بندی تماس» آزمایش کنید تا ببینید کدام یک کلیک‌های بیشتری را به همراه دارد.

یکی دیگر از تکنیک های مرتبط، تست چند متغیره، شامل آزمایش چندین متغیر به طور همزمان است، مانند طرح بندی صفحه فرود، کپی تبلیغات یا CTA. این می تواند بینش عمیق تری را به همراه داشته باشد اما به داده ها و برنامه ریزی بیشتری نیاز دارد.

در این مقاله، شما بر روی تست تقسیم سنتی تمرکز خواهید کرد – آزمایش یک عنصر در برابر عنصر دیگر.

هنگامی که با این موضوع راحت شدید، می توانید تست های پیچیده تر و چند متغیره را آزمایش کنید.

عمیق تر حفاری کنید: چگونه استراتژی های تست PPC را توسعه دهیم

چرا تست تقسیم مهم است؟

در حالی که ممکن است در مورد آنچه در حسابتان کار می‌کند مطمئن باشید، تکیه بر بینش‌های مبتنی بر داده از آزمایش تقسیم می‌تواند فرصت‌های غیرمنتظره‌ای را برای بهبود نشان دهد.

تست تقسیم شواهد مشخصی از آنچه که با مخاطبان شما طنین انداز می شود به جای تکیه بر فرضیات یا ترجیحات ارائه می دهد.

علاوه بر این، به شما این امکان را می دهد که استراتژی های جدید را قبل از انجام تغییرات بزرگتر در مقیاس کوچک آزمایش کنید.

تست تقسیم چه چیزی

اولین گام در تست تقسیم تصمیم گیری است که چه چیزی را می خواهید آزمایش کنید، در حالت ایده آل با یک فرضیه واضح که مشخص می کند چرا آن را آزمایش می کنید و انتظار دارید چه نتایجی را ببینید.

در حالی که ضروری نیست، داشتن یک فرضیه به روشن شدن اهداف شما کمک می کند و ارزیابی نتیجه آزمایش را بعدا آسان تر می کند.

به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید نسخه تبلیغاتی را که به جای سوم شخص نوشته شده است به صورت اول شخص آزمایش کنید.

ممکن است فرض کنید که زبان اول شخص حس گرما و آشنایی را ایجاد می کند، تبلیغ را شخصی تر می کند و به طور بالقوه نرخ کلیک (CTR) را افزایش می دهد.

برای تصمیم گیری برای آزمایش، معیارهایی را که می خواهید بهبود دهید یا چالش های خاص خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال:

  • اگر نرخ ترک فرم بالا را مشاهده می‌کنید، می‌توانید صفحه فرود را با فیلدهای فرم کمتر آزمایش کنید.
  • اگر رقبای جدید بینش حراج شما را وارد کرده اند، می توانید نسخه تبلیغاتی را آزمایش کنید که بر نقاط فروش منحصر به فرد (USP) تاکید دارد تا در نتایج جستجو به طور موثرتری متمایز شوید.

همچنین می‌توانید با انتخاب‌های خلاقانه، مانند آزمایش تم‌های رنگی مختلف در صفحات فرود، آزمایش کنید تا ببینید آیا زیبایی‌شناسی خاص بهتر عمل می‌کند یا خیر.

با انتخاب استراتژیک عناصر برای آزمایش، می‌توانید تلاش‌های خود را بر روی حوزه‌هایی متمرکز کنید که بیشترین تأثیر را بر نتایج کمپین شما دارند.

دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.


نحوه تقسیم تست در PPC

خوشبختانه، اکثر پلتفرم‌های اصلی، از جمله Google Ads، Microsoft Advertising و LinkedIn Ads، نوعی ابزار آزمایشی را ارائه می‌دهند که تست تقسیم را بسیار آسان‌تر می‌کند.

بیایید بررسی کنیم که چگونه می‌توانید دو صفحه فرود مختلف را برای کمپین جستجوی Google Ads خود تقسیم کنید.

مرحله 1: ویژگی آزمایش را باز کنید که اکنون در زیر قرار دارد کمپین برگه در نوار ناوبری سمت راست.

در اینجا، بررسی کنید که آیا آزمایش‌هایی قبلاً در حساب اجرا شده است و آن آزمایش‌ها چه چیزی را نشان می‌دهند.

همچنین، دوبار بررسی کنید تا مطمئن شوید که هنوز هیچ کدام ناخودآگاه در پس‌زمینه اجرا نمی‌شوند.

تصویری از ویژگی «آزمایش‌ها» در Google Adsراهنمای تست تقسیم در PPC
تصویری از ویژگی «آزمایش‌ها» در Google Ads

مرحله 2: برای این آزمایش، انتخاب کنید تغییرات تبلیغاتی و کلیک کنید ‘+’.

همانطور که خواهید دید، بسیاری از گزینه های آزمایشی دیگر، از جمله Performance Max و Video، وجود دارد، اگر بخواهید آنها را نیز آزمایش کنید.

مرحله 3: کمپین های خاصی را که می خواهید در آزمایش خود بگنجانید، تعریف کنید.

می‌توانید آزمایش را روی کمپین‌های خاص اجرا کنید یا آن را برای همه کمپین‌های موجود در حساب خود اعمال کنید.

علاوه بر این، می‌توانید آزمایش را فیلتر کنید تا فقط تبلیغات خاصی را هدف قرار دهد یا این فیلتر را برای آزمایش همه تبلیغات فعال در کمپین‌های انتخابی خالی بگذارید.

بعد، جنبه دقیق تبلیغی را که می‌خواهید آزمایش کنید و تغییر خاصی که قصد انجام آن را دارید، مشخص کنید.

تصویری از نحوه ایجاد یک تنوع تبلیغاتی در ویژگی «آزمایش» در Google Adsتصویری از نحوه ایجاد یک تنوع تبلیغاتی در ویژگی «آزمایش» در Google Ads
تصویری از نحوه ایجاد یک تنوع تبلیغاتی در ویژگی «آزمایش» در Google Ads

برای این مثال، من می‌خواهم هر URL نهایی را پیدا و جایگزین کنم www.example.com/ppc با یک URL جدید برای www.example.com/paidsearch.

مرحله آخر این است که جزئیات تغییرات را تنظیم کنید، جایی که شما تصمیم می گیرید که چقدر می خواهید ترافیک را تقسیم کنید و چقدر می خواهید آزمایش اجرا شود.

بالا: تصویری از نحوه تنظیم جزئیات تغییرات در ویژگی بالا: تصویری از نحوه تنظیم جزئیات تغییرات در ویژگی
بالا: تصویری از نحوه تنظیم جزئیات تغییرات در ویژگی “آزمایش” در تبلیغات گوگل

برای این تست، من آن را طوری تنظیم می کنم که برای کل نوامبر و دسامبر اجرا شود، و می خواهم تقسیم 50/50 بین ارسال ترافیک به www.example.com/ppc با یک URL جدید برای www.example.com/paidsearch.

اکنون، آزمایش من کاملاً آماده و آماده است!

تصویری از یک تصویری از یک

در حالی که چیدمان و طراحی از آزمایش کنید بخش در پلتفرم های دیگر، مانند تبلیغات مایکروسافت و تبلیغات لینکدین، کمی متفاوت است، مراحل یکسان باقی می مانند.

نکات تست تقسیم

در اینجا چند نکته برای موفقیت در تست تقسیم وجود دارد:

  • به آزمایش خود نامی بدهید که نشان دهنده معیارهایی باشد که در حال آزمایش هستید. تشخیص اینکه یک آزمایش دقیقاً چه بوده و تنها از طریق نام آن بسیار ساده تر خواهد بود.
  • مراقب عملکرد در طول دوره آزمایشی خود باشید. فقط آن را تنظیم نکنید و فراموش نکنید. اگر شروع به مشاهده هر گونه نتایج قابل توجهی در مورد آن کردید که بر روی حساب تأثیر منفی می‌گذارد، ممکن است لازم باشد آزمایش را متوقف کنید و در حین بررسی آنچه ممکن است اتفاق بیفتد، فکر کنید.
  • سعی کنید صبور باشید تا مطمئن شوید که آزمایش ترافیک کافی دارد تا بر اساس داده های عملکرد تصمیم گیری کنید. اگر کمپینی با حجم ترافیک کم دارید، ممکن است به این معنی باشد که باید آزمایش خود را کمی بیشتر از آنچه انتظار دارید برای تولید داده کافی اجرا کنید.

عمیق تر حفاری کنید: اشتباهات تست A/B که بازاریابان PPC مرتکب می شوند و نحوه رفع آنها

نحوه ارزیابی عملکرد

پس از پایان دوره آزمایشی شما (یا اگر تصمیم دارید آن را زودتر به پایان برسانید)، باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید تغییراتی را که آزمایش کرده اید حفظ کنید یا کمپین خود را همانطور که هست نگه دارید.

اکثر پلتفرم ها نتایج آزمایشی را در اختیار شما قرار می دهند که می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند. این معمولاً بیان می کند که آیا آزمایش متغیر نتایج بهتری نسبت به متغیر فعلی شما داشته است یا خیر و دقیقاً چگونه عملکرد متفاوتی دارد.

با این حال، عامل تصمیم گیری نهایی این است که آیا از نتایج راضی هستید یا خیر.

اگر از نتایج راضی نیستید یا هنوز احساس می کنید که متغیر شما نیاز به اصلاح دارد، می توانید به مرحله برنامه ریزی برگردید و دوباره امتحان کنید.

یک اسکرین شات از یک آزمایش در Google Ads نتیجه می گیرد یک اسکرین شات از یک آزمایش در Google Ads نتیجه می گیرد
تصویری از نتایج آزمایش در Google Ads

همچنین ممکن است ببینید که پلتفرم بیان می کند که داده های کافی برای تصمیم گیری قطعی تولید نشده است.

در مواردی مانند این، آزمایش را دوباره برای مدت طولانی‌تری اجرا کنید یا محدودیت‌هایی را که ممکن است اعمال کرده‌اید کاهش دهید، مثلاً فقط آن را برای تبلیغات خاصی در یک کمپین اعمال کنید.

به حداکثر رساندن عملکرد PPC با تست تقسیم

تست تقسیم در PPC یک راه فوق العاده برای بهبود عملکرد کمپین های شما و آزمایش ایده ها یا فرضیه های جدید است.

با اضافه کردن پلتفرم های بیشتر آزمایشات بخش، شروع آزمایش تئوری های خود آسان تر از همیشه است.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link