دسته بندی موضوعات برای سئو: 5 اشتباهی که باید از آنها اجتناب کرد

خوشه بندی موضوعات رویکرد ترجیحی من برای ایجاد اعتبار موضوع در سئو است.

حتی بدون مزایای سازمان‌دهی و گسترش آسان محتوا، سئوکاران را تشویق می‌کند تا هدف و ارتباط کاربر را به جای تمرکز بر رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی خاص، اولویت دهند.

خوشه بندی موضوعات در سئو رایج تر می شود، اما این بدان معنا نیست که همه آن را به خوبی انجام می دهند.

این مقاله چند اشتباه رایج را که در خوشه های موضوعی می بینم پوشش می دهد – و مزایای یک رویکرد بهتر را توضیح می دهد. آنها عبارتند از:

  • از دست دادن پیوندهای داخلی و سایر فرصت های UX.
  • خیلی کم عمق (یا حتی خیلی عمیق) با خوشه ها.
  • ضربه زدن به ایده درست با رویکرد اشتباه.
  • اعتماد به محتوا برای صحبت کردن خودش.
  • فراموش کردن به‌روزرسانی و به‌روزرسانی خوشه‌های خود.

خبر خوب این است که همه این اشتباهات قابل پیشگیری و رفع هستند. بیایید عمیق تر نگاه کنیم.

اشتباه 1: از دست دادن پیوندهای داخلی و سایر فرصت های UX

گنجاندن یک خوشه در سایت اصلی شما به این معنی است که سفر مشتری را در نظر بگیرید و محتوا را در UX خود بسازید به روشی که برای کاربر شهودی و مفید باشد.

به عنوان مثال، فقط یک پست وبلاگ ننویسید. اضافه کردن آن به صفحه محصول یا خدمات مربوطه را در نظر بگیرید، جایی که کاربرانی که به دنبال زمینه بیشتری هستند، آن را خواهند دید.

برای هر قسمت از محتوا، در نظر بگیرید که کجا و در چه زمینه‌ای به UX شما ارزش می‌افزاید، و مطمئن شوید که یک قطعه بصری از سفر کاربر است.

به عنوان مثال، نسل هفتم، که به خاطر محصولات پاک کننده سازگار با محیط زیست معروف است، یک پست وبلاگ قوی در مورد مواد بازیافتی پس از مصرف دارد.

قرار دادن این پست در نزدیکی بخش بررسی محصول می تواند به کاربران کمک کند تا استراتژی برند برای استفاده از پلاستیک بازیافتی را بهتر درک کنند و نگرانی های رایج در مورد بسته بندی آن را برطرف کنند.

نمونه برند - نظرات محصولدسته بندی موضوعات برای سئو: 5 اشتباهی که باید از آنها اجتناب کرد

اشتباه 2: کم عمق ماندن (یا خیلی عمیق) با خوشه ها

بدست آوردن عمق مناسب برای خوشه های شما می تواند چالش برانگیز باشد. در بیشتر موارد، مسئله این است که این خوشه به اندازه کافی دقیق نیست و از قدرت ارزشمندی استفاده نشده باقی می‌ماند.

از سوی دیگر، اگر افزودن جزئیات بیشتر باعث افزایش تعامل نمی شود (به عنوان مثال، موضوعات فرعی کمتر از صفحه اصلی مورد توجه قرار می گیرند)، بهتر است متوقف شود.

به طور مشابه، از پوشش موضوعاتی که به محصول یا خدمات شما ارتباطی ندارند، خودداری کنید. آنها ارزشی به استراتژی شما اضافه نمی کنند.

با استفاده از مثال نسل هفتم، یک دسته موضوعی در مورد مواد شوینده لباس‌شویی می‌تواند به مدیریت لکه‌ها کمک کند و بر اساس موارد استفاده مانند لباس‌های ورزشی، لباس‌های تجاری، لباس‌های بیرونی و لباس‌های معمولی تقسیم‌بندی شود.

همچنین می‌تواند سطوح مختلف هدف، مانند آموزش، توجه یا خرید مستقیم محصول را مورد توجه قرار دهد.

پست وبلاگی مانند “زمان درمان لکه ها” شروع خوبی است، اما گسترش این فرصت ها می تواند کاربران را بهتر جذب کند.

عمیق تر حفاری کنید: چگونه با ایجاد ستون های محتوا به یک رهبر فکری صنعت تبدیل شویم

دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.


اشتباه 3: ضربه زدن به یک موضوع خوب بدون احترام به قصد کاربر

دوستان من در بخش پولی این را به خوبی می دانند. رد شدن از سطوح قصد و تلاش برای فروش درست آسان است. (یا در سمت B2B، CTA “رزرو نسخه ی نمایشی”.) اما این به استراتژی بلندمدت یا رابطه شما با کاربرانتان کمک نمی کند.

بدون درک و هدف قرار دادن هدف صحیح کاربر، ممکن است محتوای شما با مشتریان بالقوه طنین انداز نشود.

اگر کاربران سؤالات آموزشی دارند، مانند «محصولات ارگانیک را تمیز و غیرارگانیک کنید»، به جای پیوند دادن به صفحه محصول، محتوایی ایجاد کنید که تفاوت‌ها در مواد تشکیل دهنده و دلیل انتخاب آنها را توضیح دهد.

به طور مشابه، برای پرسش‌های میان قیف مانند «چگونه لکه‌های روغن موتور را پاک کنیم»، به جای صرفاً صفحات محصول، بر روی محتوایی مانند خرید راهنماها یا مقالاتی در مورد موادی که روغن را هدف قرار می‌دهند، تمرکز کنید.

برای اینکه ببینید کاربران چه نوع محتوایی را مفید می‌دانند، عبارت جستجو را در Google جستجو کنید و بررسی کنید که چه رتبه‌هایی در رتبه‌های بالا هستند. از این اطلاعات برای بهبود خوشه های موضوعی خود استفاده کنید.

اشتباه 4: اعتماد به محتوا برای صحبت کردن خودش

امید من برای برند شما این است که چنان محتوای چندرسانه‌ای باورنکردنی تولید کنید که بتوانید کیفیت محتوا را تا رسیدن به هدف‌های ثبت رکورد بالا ببرید.

اجازه دهید به شما بگویم که چرا این واقع بینانه نیست: شما همچنین باید از طریق نویسندگان محتوای خود اقتدار ایجاد کنید. یعنی:

  • ایجاد صفحات زیستی برای نویسندگان وبلاگ.
  • حضور کارشناسان مهمان در مصاحبه ها یا نقل قول ها.
  • ارائه یک صفحه دقیق “درباره ما” در سایت برای مردم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند و رهبران آن و غیره.

در نهایت، کاربران (و گوگل) به مدرکی نیاز دارند که نشان دهد افرادی که برای این خوشه‌ها محتوا تولید می‌کنند، منابع معتبر و تخصص هستند.

مهم نیست که خود محتوا چقدر عالی است، کاربران باید این شانس را داشته باشند که بفهمند چه کسی آن را تولید می کند.

اشتباه 5: فراموش کردن به‌روزرسانی و به‌روزرسانی خوشه‌ها

مانند هر چیز دیگری در وب سایت شما، خوشه های شما باید دائما در حال تکامل باشند.

چه نیاز به ترکیب محتوای جدید مرتبط داشته باشید یا یک زیرمجموعه کاملاً جدید بسازید (به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما در زمینه فناوری است یا دارای یک جزء فناوری است، به احتمال زیاد به یک خوشه هوش مصنوعی نیاز دارید)، مطمئن شوید که برای ارزیابی نحوه انجام کار، سرعت لازم را دارید. برای افزودن و اصلاح خوشه های خود در حین حرکت.

اگر روندهای جدیدی ظاهر شد یا سؤالات کاربر تغییر کرد، محتوای خود را به‌روزرسانی کنید تا این تغییرات را منعکس کند.

عمیق تر حفاری کنید: چگونه ستون های محتوا را شناسایی و ایجاد کنیم که آگاهی برند را افزایش می دهد

برای کاربران با خوشه های موضوعی، تجربیات محتوای معناداری ایجاد کنید

ایجاد خوشه‌های موضوعی مؤثر به چیزی بیش از ایجاد محتوا پیرامون موضوعات گسترده نیاز دارد.

بر ایجاد محتوای ارزشمند و کاربر محور تمرکز کنید که به طور معناداری برای بهبود عملکرد SEO شما و تقویت روابط قوی تر با مخاطبان شما به هم مرتبط هستند.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کادر تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link