در Google Marketing Live امروز، انتظار میرود گوگل چندین پیشرفت جدید هوش مصنوعی را برای Google Ads، Performance Max، Product Studio و Search Generative Experience (SGE) در Search Labs اعلام کند.
Google امیدوار است ایجاد تصاویر سفارشی محصول، مدیریت داراییهای خلاقانه، بهبود ارتباط تبلیغات و مقیاس کمپینها را برای تبلیغکنندگان و بازرگانان آسانتر کند.
مشتاقانه منتظر شنیدن بیشتر در مورد ویژگیها و بهبودهای جدید زیر در Google Marketing Live با بلندگوهای Google، Samsung، Vans و Wheel the World هستیم.
تبلیغات گوگل: تجربه مکالمه و دارایی های ایجاد شده به صورت خودکار
در پاسخ به نگرانیهای تبلیغکنندگان در مورد پیچیدگی راهاندازی کمپینهای جدید، Google از یک رابط مکالمه کاربرپسند جدید در Google Ads رونمایی خواهد کرد.
Google Ads AI صفحات فرود و تبلیغات را تجزیه و تحلیل میکند و محتوا را فشرده میکند تا کلمات کلیدی مرتبط، سرفصلها، توضیحات، تصاویر و سایر داراییهای خلاقانه را برای کمپینهای تبلیغاتی Google ایجاد کند.
این پیشنهادات مبتنی بر هوش مصنوعی برای بررسی شما ارائه شدهاند و میتوانند بدون زحمت قبل از راهاندازی اصلاح شوند.
دارایی های ایجاد شده به صورت خودکار (ACA) از هوش مصنوعی مولد برای بهبود ارتباط تبلیغات با تجزیه و تحلیل صفحات فرود و تبلیغات شما و تطبیق تبلیغات جستجو با زمینه جستجوهای جستجوی کاربر استفاده می کند.
یک مثال این است که چگونه ACA میتواند عنوان و توضیحات آگهی را برای درخواست «مراقبت از پوست برای پوستهای حساس خشک» تطبیق دهد.
با ارائه یک رویکرد محاوره ای بیشتر برای ایجاد کمپین، گوگل می تواند یک دستیار دیجیتالی را به تبلیغ کنندگانی که ایده ها و مشاوره های هوش مصنوعی گوگل را ارائه می دهند، معرفی کند.
همچنین میتواند راههای جدیدی را برای تبلیغکنندگان باز کند تا عملکرد کمپین را از طریق گفتوگوی هوشمند و تعاملی آشنا با محتوای تبلیغکننده و تاریخچه تبلیغات، بهبود بخشند.
هوش مصنوعی مولد و حداکثر عملکرد
گوگل Performance Max را به عنوان مثالی برجسته از اینکه چگونه کمپین های مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند رشد کسب و کار را تحریک کنند، مورد توجه قرار می دهد.
تبلیغکنندگانی که از Performance Max استفاده میکنند، افزایش قابل توجهی را در تبدیلها گزارش کردهاند – به طور متوسط بیش از 18٪، نسبت به 13٪ فقط یک سال قبل، که همه با هزینه قابل مقایسه برای هر اقدام به دست آمده بودند.
از امروز، گوگل هوش مصنوعی مولد را در Performance Max گنجانده و فرآیند ایجاد و گسترش دارایی های سفارشی را ساده می کند.
هنگامی که وب سایت خود را ارائه می کنید، هوش مصنوعی گوگل شروع به آشنایی با نام تجاری شما می کند و کمپین شما را با متن و سایر دارایی های مرتبط پر می کند.
تصاویر منحصربهفرد، که بهویژه برای شما ایجاد شدهاند، توسط هوش مصنوعی گوگل نیز پیشنهاد میشوند، که به برند شما امکان میدهد مشتریان را در طیف گستردهتری از موجودیها و قالبها مجذوب خود کند.
این عملکرد همچنین به رابط مکالمه جدید در Google Ads گسترش یافته است و تجربه کاربری یکپارچه و جذاب را تضمین می کند.
فرمتهای تبلیغاتی در تجربه مولد جستجو (SGE)
در جریان رویداد اخیر Google I/O، گوگل قابلیتهای مولد هوش مصنوعی آتی را برای جستجو اعلام کرد و قصد دارد این سرویس را هوشمندتر و کاربرپسندتر کند.
این پیشرفتها میتوانند آینده تبلیغات را شکل دهند و فرصتهای بیشتری را برای گسترش کسبوکار و به نمایش گذاشتن برند شما ارائه دهند.
نمایشهای رویداد Google I/O نشان داد که چگونه تبلیغات میتوانند در بالا و پایین این تجربه جدید قرار بگیرند.
طی چند ماه آینده، گوگل تبلیغات جستجو و خرید را که مستقیماً در حالتهای عکس فوری و مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی ادغام شده است، آزمایش خواهد کرد.
آزمایش همچنین بر قالبهای تبلیغاتی جدید بومی SGE تمرکز خواهد کرد و از هوش مصنوعی مولد برای ارائه تبلیغات مرتبط و با کیفیت متناسب با هر مرحله از سفر جستجو استفاده میکند.
به عنوان مثال، اگر کاربری در حال تحقیق در مورد «فعالیتهای خارج از منزل برای انجام در مائوئی» باشد، و سپس جستجو را به «فعالیتهایی برای بچهها» و «موجگردی» اصلاح کند، ممکن است با یک آگهی سفارشی منحصر به فرد از یک برند مسافرتی مواجه شود که درسهای موجسواری برای بچهها ارائه میدهد.
Search Generative Experience (SGE) از طریق Search Labs، مرکز Google برای عملکردهای جستجوی آزمایشی قابل دسترسی است.
Google با اطمینان از متمایز ماندن تبلیغات از نتایج جستجوی ارگانیک با برچسب پررنگ «Sponsored»، تعهد خود را به شفافیت تأیید میکند.
ویژگی های هوش مصنوعی تولیدی استودیوی محصول
بر اساس دادههای گوگل، فهرستهای محصولات دارای بیش از یک تصویر، 76% افزایش در بازدید و 32% افزایش در کلیک داشتهاند. فرآیند ایجاد محتوای متمایز اغلب می تواند منابع فشرده و زمان بر باشد.
برای رفع این مشکل، گوگل محصول استودیو را معرفی می کند. این ابزار نوآورانه که در Merchant Center Next ادغام شده است، از هوش مصنوعی مولد برای کمک به بازرگانان در ایجاد تصاویر منحصر به فرد محصول استفاده می کند.
پلت فرم ساده Merchant Center Next به کسب و کارها در مدیریت نمایش محصول خود در Google کمک می کند.
در تجارت الکترونیک، تصاویر چشمگیر به عنوان یک فروشگاه دیجیتال عمل می کنند و با ترکیبی از تصاویر آنلاین به خوبی انتخاب شده، نتایج را برای بازرگانان افزایش می دهند.
استودیوی محصول، که با اصول هوش مصنوعی گوگل در هسته خود ساخته شده است، امیدوار است بتواند این شکاف را پر کند. مزایای هوش مصنوعی مولد را برای مشاغل در هر اندازه به ارمغان می آورد، ایجاد تصاویر منحصر به فرد و سفارشی محصول را بدون هیچ هزینه ای تسهیل می کند و به کسب و کارها امکان می دهد ارزش تصاویر موجود خود را به حداکثر برسانند.
با استفاده از یک مدل هوش مصنوعی متن به تصویر، ویژگی Scene Generation با تفسیر توضیحات مختصری از صحنههای مورد نظر، ایجاد تصاویر محصول سبک زندگی از عکسهای محصولات اصلی را برای بازرگانان تسهیل میکند و در نتیجه نیاز به عکاسی پرهزینه و زمانبر را از بین میبرد.
ویژگی Remove Background به تبلیغکنندگان اجازه میدهد تا تصاویر محصول بدون حواسپرتی ایجاد کنند.
ویژگی افزایش وضوح به تبلیغکنندگان این امکان را میدهد که کیفیت تصاویر را بهبود بخشند تا در گوشیهای با وضوح بالاتر، دانهدار یا خارج از فوکوس ظاهر نشوند.
استودیوی محصول اواخر امسال در ایالات متحده از طریق Merchant Center Next و Google & YouTube Channel App در Shopify در دسترس خواهد بود و به بازرگانان کمک میکند به راحتی تصاویر را در پلتفرمهایی که در حال حاضر بر حضور Google خود نظارت میکنند، تولید کنند.
مرکز تجاری بعدی
در دو سال گذشته، پایگاه کاربر Merchant Center دو برابر شده است، روندی که گوگل امیدوار است با کاربرپسندتر کردن پلتفرم ادامه دهد.
Merchant Center Next یک نسخه ساده از پلتفرم است که برای کمک به کسب و کارهای کوچکتر در ایجاد حضور آنلاین و تقویت رشد طراحی شده است.
یکی از پیشرفت های قابل توجه شامل یک فرآیند ساده برای تنظیم یک خوراک محصول است.
برخلاف گذشته، زمانی که بازرگانان مجبور بودند جزئیات محصول را به صورت دستی وارد کنند، Merchant Center Next بهطور خودکار فید محصول را با استفاده از اطلاعات قابل شناسایی از وبسایت تاجر پر میکند. تاجر میتواند این عملکرد تکمیل خودکار را ویرایش یا غیرفعال کند و در نهایت نمایش محصولات خود را در سراسر Google سریعتر کند.
علاوه بر این، Google با ادغام همه گزارشهای بینش در برگه عملکرد، دسترسی و درک بینشهای عملکرد را افزایش میدهد.
این ادغام باید به بازرگانان اجازه دهد تا محصولات پرفروش خود را بررسی کنند، رقبای خود را شناسایی کنند و درک کنند که خریداران چگونه با مشاغل محلی خود در جستجو و Maps تعامل دارند، همه در یک مکان.
برای بازرگانانی که هم فروشگاههای آنلاین و هم فروشگاههای آجری کار میکنند، Merchant Center Next همه محصولات را در یک نمای یکپارچه ارائه میکند و مدیریت موجودی محصول را در کانالها ساده میکند. همچنین بینشهای بیشتری درباره مزایای بالقوه اصلاح خطاهای دادههای محصول برای کمک به بازرگانان در اولویتبندی بهروزرسانیها ارائه خواهد شد.
عرضه Merchant Center Next قبلاً برای کاربران جدید آغاز شده است. Google قصد دارد در ماههای آینده بهتدریج کسبوکارهای کوچکتر را ارتقا دهد و عرضه جهانی را تا سال 2024 تکمیل کند. وقتی تجربه جدید برای استفاده از آنها آماده شد، به تاجران اطلاع داده میشود.
پرسش و پاسخ با مطبوعات
در دیروز در Google Marketing Live: Press Roundtable، شنیدیم که سخنرانان زیر به سؤالات اعضای مطبوعات پاسخ دادند.
- برایان بوردیک، مدیر اتوماسیون تبلیغات در گوگل
- جف هارل، مدیر ارشد خرید در گوگل
- دن تیلور، معاون تبلیغات جهانی در گوگل
آیا محدودیتی برای پاسخ های هوش مصنوعی مولد وجود دارد؟
هیچ محدودیتی برای تعداد پاسخ هایی که هنگام استفاده از تجربه مکالمه دریافت می کنید وجود ندارد. با این حال، محدودیتی برای تعداد دارایی های تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود دارد که می توانند در چرخش تبلیغات شما قرار بگیرند.
از آنجایی که بسیاری از این ویژگی ها در مراحل آزمایشی هستند، این محدودیت ها هنوز تعیین نشده اند.
آیا تبلیغات به عنوان تولید شده توسط هوش مصنوعی برچسب گذاری می شوند؟
تصاویر تبلیغاتی ممکن است شامل ابرداده هایی باشد که نشان می دهد توسط هوش مصنوعی تولید شده اند. در غیر این صورت، آگهیها بهعنوان «حمایتشده» برچسبگذاری میشوند تا اطمینان حاصل شود که از نتایج ارگانیک متمایز هستند.
در مورد نرخ کلیک برای ناشران چطور؟
گوگل میخواهد به ناشران اطمینان دهد که در SGE جدید که به ترافیک جستجوی ارگانیک برای افزایش درآمد تبلیغات برنامهریزی شده وابسته است، جلوتر و مرکز خواهند بود.
پارامتر قدرت تبلیغات چیست؟
برای کمک به تبلیغکنندگان در ایجاد تبلیغات بهتر، Google یک پارامتر قدرت تبلیغ اضافه کرده است که کیفیت و ارتباط صفحه فرود، کلمات کلیدی و کپی آگهی تبلیغکننده را اندازهگیری میکند.
تبلیغکنندگان میتوانند با ویرایش جنبههای مختلف تبلیغ خود، تغییر در قدرت تبلیغات را ببینند و به آنها امکان میدهد بلافاصله تبلیغاتی را ببینند که باید به بهترین نتیجه منجر شود.
آیا تبلیغات تولید شده توسط هوش مصنوعی شبیه به هم خواهند بود؟
در حالت ایدهآل، از آنجایی که هوش مصنوعی Google Ads تصاویر، سرفصلها و توضیحاتی را بر اساس صفحات فرود منحصربهفرد هر تبلیغکننده و کپی تبلیغاتی ایجاد میکند، خلاقیتهای تبلیغاتی تولید شده توسط هوش مصنوعی باید دارای یک تمایز مارک باشند.
(با این فرض که محتوای صفحه فرود و نسخه تبلیغاتی در حساب شما منحصر به برند شما باشد.)
Google Marketing Live 2023 را تماشا کنید
با ثبت نام در وب سایت رویداد، Google Marketing Live 2023 را به صورت آنلاین تماشا کنید. SEJ به پوشش رویداد ادامه میدهد و شما را در مورد آخرین پیشرفتهای هوش مصنوعی Google برای بازاریابی بهروزرسانی میکند.
تصویر ویژه: rafapress/Shutterstock