روابط عمومی یک مؤلفه مهم ارتباط بین مشاغل و مشتریان است. بیشتر مردم در این مورد موافق هستند. با روابط عمومی به خوبی اجرا شده ، یک تجارت می تواند به ارتفاعات جدید برسد ، افق های خود را گسترش دهد ، وفاداری مخاطبان را ایجاد کند و اعتماد را تقویت کند. اما اگر نادرست اداره شود ، می توان کارها را به راحتی انجام داد.
بیایید با این واقعیت شروع کنیم که من به طور کلی مخالف این نوع مخالفت ها هستم ، حتی اگر بسیار رایج باشد. “ما تیم خودمان را داریم” ، “ما ترجیح می دهیم یک شخص روابط عمومی داخلی را استخدام کنیم ،” “ما همه چیز را خودمان انجام می دهیم”-این نظرات مکرر است.
اما در اینجا یک قیاس آشکار است. اگر نیاز به فروش محصول خود دارید ، آیا یک فروشنده مسافرتی را استخدام می کنید ، یک چمدان را با نمونه محصول به او تحویل می دهید ، او را در یک سبد خرید قرار می دهید و او را برای ضربه زدن به درها می فرستید؟ البته نه شما تیمی از فروشندگان را استخدام می کنید ، خدمات پستی ، صفحات فرود ، ژنراتور سرب ، تجزیه و تحلیل و غیره را به آنها ارائه می دهید. آیا یک فروشنده می تواند به تنهایی بفروشد؟ بله آیا در صورت ایجاد محیط مناسب ، کارآیی آنها افزایش می یابد؟ کاملا همین مورد در مورد PR نیز صدق می کند.
با نگاهی به روند ادغام روابط عمومی در مشاغل ، بیایید بررسی کنیم که چگونه شرکت های فناوری اطلاعات روسی – پرچمداران فناوری اقتصاد – این امر را بیان می کنند. قبلاً ، ما