درک آناتومی یک عادت: نحوه ایجاد یا ترک آن

عادات سم شفابخش هستند ، زیرا عادات می توانند برای ما (صرفه جویی کننده انرژی) یا علیه ما (رفتارهای مخرب) عمل کنند. از طریق مراحل عملی ، می توانیم عادات را ایجاد یا ترک کنیم تا شیوه زندگی خود را با عادات جدید تطبیق دهیم و عادت های قدیمی را کنار بگذاریم. برای ایجاد یک عادت ، می توانیم با پذیرش یک باور ، ایجاد نشانه ، پاسخ پس از نشانه و دریافت پاداش پس از پاسخ شروع کنیم. برای ترک یک عادت ، ما باید قوانین ایجاد عادت را معکوس کنیم.

تصویر
عکس پروفایل روکسانا موراریو هکر ظهر

عادت ها رفتارهایی هستند که ما به طور مرتب یا خودکار تکرار می کنیم. جنبه خوب عادات این است که می توانند به عنوان صرفه جویی کننده انرژی عمل کنند. ما هنگام اجرای آنها روی آنها تمرکز نمی کنیم. برای مثال مسواک زدن را در نظر بگیرید: ما باید به خود یادآوری کنیم که مراقب این عمل باشیم. دست خود را عوض کنید و ناگهان مسواک زدن به چیزی جدید بدل می شود و دیگر به یک فعالیت عادی تبدیل نمی شود. بار ذهنی آماده شدن صبح را تصور کنید اگر هر مرحله از برنامه صبح را به عنوان یک عادت رمزگذاری نکرده بودیم.

با این وجود ، عادات سم درمانی هستند ، زیرا می توانند برای ما (صرفه جویی کننده انرژی) یا علیه ما (رفتارهای مخرب) عمل کنند. اغلب اوقات ، ما تمایل داریم که قدرت عادت ها را نادیده بگیریم. با گذشت زمان ، عادت ها به پاسخهای عالی یا فاجعه بار برای آنتروپی روزانه ما تبدیل می شوند. زیرا وقتی ، و مهم این است که چه موقع ، و نه اگر ، زندگی بر ما سقوط کند ، آن کسانی هستند که …