دامنه های منقضی شده و پاداش رتبه بندی گوگل؟

جان مولر از گوگل در یک پاتوق در ساعات اداری در گوگل پاسخ داد که آیا احیای محتوا در یک دامنه پارک شده هر نوع مزیتی در رتبه بندی دارد یا خیر. جان مولر از گوگل توضیح داد که گوگل چگونه دامنه های منقضی شده را مدیریت می کند.

دامنه های پارک شده و منقضی شده

دامنه منقضی شده دامنه‌ای است که قبلاً ثبت شده است، اما اجازه انقضای آن را داده‌اند و به مجموعه عمومی بازگردانده می‌شود تا توسط شخص دیگری ثبت شود.

دامنه پارک شده دامنه ای است که ثبت شده است اما استفاده نمی شود.

هنگامی که بسیاری از مردم یک دامنه منقضی شده را از یک کارگزار دامنه خریداری می کنند، چیزی که در واقع می خرند یک دامنه پارک شده است که قبلاً ثبت شده است.

اعتبار دامنه های منقضی شده؟

شخصی که این سوال را می‌پرسد می‌خواست بداند آیا “مرجعیت” دیگری از یک دامنه پارک شده باقی مانده است که باعث می‌شود گوگل در فهرست‌بندی و رتبه‌بندی دامنه سرعت بیشتری داشته باشد.

در حالی که مولر در پاسخ خود به موضوع اعتبار وب سایت نپرداخته است، او در گذشته به شدت این موضوع را رد کرده است که گوگل از هر نوع معیاری که نشان دهنده اقتدار باشد استفاده می کند.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

این سوال است:

من دامنه‌ای دارم که چهار سال است استفاده نشده است. وبلاگی که داشتم در جایگاه خود عالی عمل می کرد. اما چون نمی‌خواستم آن را بفروشم، تمام محتوا را حذف کردم و دامنه را پارک کردم.

من می خواهم محتوای آن را احیا کنم اما می خواهم رویکرد کمی متفاوت داشته باشم.

سوال من این است که آیا گوگل باید دوباره در مورد وبلاگ من بیاموزد که انگار جدید است یا اینکه به دلیل این دامنه قدیمی، من شانس بیشتری برای تبدیل شدن به یک مرجع در حوزه کاری خود دارم؟

جان مولر گوگل در مورد دامنه های منقضی شده بحث می کند

جان مولر از گوگل توضیح می دهد که چرا دامنه های منقضی شده تاثیری ندارند

گوگل و دامنه های منقضی شده

جان مولر تأیید می کند که استفاده از دامنه منقضی شده مزیت مرتبط با رتبه بندی ندارد و توضیح می دهد که مراحل بعدی از نظر سئو چیست.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

مولر:

بنابراین اگر محتوا برای چند سال از بین رفته باشد، احتمالاً باید بفهمیم که این سایت چیست و اساساً از نو شروع می شود.

بنابراین از این منظر من از نظر نوع پاداش انتظار زیادی ندارم زیرا شما در گذشته محتوایی در آنجا داشتید.

من واقعاً فرض می کنم که شما مجبور خواهید بود دوباره آن را مانند هر سایت دیگری ایجاد کنید.

مثلاً، اگر کسب‌وکاری دارید و به مدت چهار سال تعطیل می‌شوید و دوباره باز می‌شوید، به ندرت پیش می‌آید که مشتریان شما را به یاد بیاورند و بگویند اوه بله، من به این تجارت خواهم رفت.

و کاملاً متفاوت به نظر می رسد. آنها چیزهای مختلفی ارائه می دهند. اما قبلا وجود داشت.

من فکر می کنم که این موقعیت در زندگی واقعی نادر خواهد بود … اگر بخواهید، همچنین.

بنابراین من فرض می کنم که شما اساساً از اینجا شروع می کنید.

این نیز یکی از دلایلی است که معمولاً منطقی نیست که دامنه‌های منقضی شده را خریداری کنید، به این امید که از استفاده از آن دامنه‌های منقضی شده امتیازی دریافت کنید.

دامنه های منقضی شده پاداش رتبه بندی ندارند

برای کسانی از ما که بیست سال یا بیشتر تجربه سئو دارند، توضیح مولر مبنی بر اینکه دامنه های منقضی شده پاداشی ندارند تعجب آور نیست.

ما قبلاً این را می دانستیم زیرا این نسل سئوکاران ما بودند که در خرید دامنه های منقضی شده پیشگام بودند و لحظه ای را تجربه کردند که Google یک به روز رسانی الگوریتم را برای مقابله با آنها اعمال کرد.

ما دست اول تجربه کردیم که چگونه دامنه های منقضی شده در واقع به رتبه بندی سایت ها کمک می کنند.

آنها نه تنها برای اهداف رتبه‌بندی مفید بودند، بلکه می‌توانستیم در نوار ابزار گوگل ببینیم که آنها چقدر رتبه صفحه را ارائه می‌دهند.

و این فقط دامنه های منقضی نشده بودند که حاوی رتبه بندی صفحه هستند. پیوند به یک دامنه خراب می تواند منبع رتبه بندی صفحه نیز باشد.

روش اجرای یک خزنده در یک وب سایت محبوب و بررسی لینک های خروجی بود که پیام خطای 404 Page Not Found را برمی گرداند.

آن 404 پیوندهایی به صفحات و سایت هایی بودند که وجود نداشتند.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

بنابراین کاری که سئوکاران انجام دادند خرید آن دامنه ها بود، معمولاً غلط املایی و سپس هدایت آن دامنه ها به سایت های وابسته. در عرض چند هفته، PageRank جریان پیدا می‌کند و سایت وابسته شروع به رتبه‌بندی بالاتر می‌کند.

این شیوه‌های خرید دامنه‌های غلط املایی با تعداد زیادی لینک ورودی و خرید دامنه‌های منقضی شده، بخشی از روش بازیافت رتبه صفحه برای کمک به رتبه‌بندی سایت‌ها بدون نیاز به ایجاد پیوند بود.

آنها میانبرهای لینک بیلدینگ بودند.

الگوریتم گوگل از قبل دامنه های منقضی شده را کنترل می کند

گوگل از این عمل مطلع شد و در نهایت الگوریتم پیوندهای خود را تغییر داد تا رتبه صفحه دامنه های منقضی شده را بازنشانی کند، در سال 2003.

این ممکن است برای کسانی که تازه وارد سئو شده اند و پنج یا چند سال تجربه دارند و به دامنه های منقضی شده اعتقاد دارند، شوکه کننده باشد.

اما این درست است که الگوریتم گوگل از سال 2003 رتبه صفحه و تأثیر پیوند دامنه های منقضی شده را بازنشانی می کند.

من در آن زمان در حال تمرین سئو بودم که این اتفاق افتاد و شاهد عواقب آن تغییر بودم.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

اطلاعیه به روز رسانی دامنه های منقضی شده گوگل

اعلامیه در مورد بازنشانی PageRank برای دامنه های منقضی شده توسط یک مهندس گوگل انجام شده است که از نام مستعار WebmasterWorld GoogleGuy استفاده می کند.

بیشتر اوقات هویت GoogleGuy مت کاتز بود.

اما مهندسان جستجوی دیگر از این نام مستعار نیز برای اعلام به نام گوگل استفاده کردند.

گوگل در یک پست WebmasterWorld به نام اخبار خوب درباره دامنه های منقضی شده این مطلب را منتشر کرد:

“هی، این شاخص به زودی واقعی می شود، بنابراین می خواستم به مردم ایده بدهم که چه انتظاراتی از این شاخص دارند. البته بزرگ‌تر و عمیق‌تر است (آی!)، اما ما همچنین تمرکز بیشتری بر روی بهبود الگوریتمی برای مسائل هرزنامه داشته‌ایم.

یکی از پیشرفت‌های حاصل از این شاخص، مدیریت بهتر دامنه‌های منقضی شده است – اختیار یک دامنه زمانی که دامنه منقضی می‌شود بازنشانی می‌شود، حتی اگر پیوندهای آویزان به دامنه منقضی شده هنوز در وب وجود داشته باشد. “

گوگل تأیید کرد که دامنه منقضی شده همچنان می تواند رتبه بندی کند، اما نه به دلیل پیوندهای قبلی، زیرا آنها دیگر شمارش نمی شوند.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

GoogleGuy نوشت:

«…شما می‌توانید آن دامنه را وارد Google کنید. فقط برای هیچ پیوندی که از قبل وجود دارد اعتباری دریافت نخواهید کرد. “

GoogleGuy همچنین خاطرنشان کرد که دامنه‌های منقضی شده با جریمه‌های قبلی همچنان این مجازات‌ها را خواهند داشت.

GoogleGuy توصیه کرد:

“در حال حاضر مجازات ها می توانند در یک دامنه باقی بمانند. بنابراین شما می خواهید قبل از خرید دامنه تحقیق خود را انجام دهید.

بازنشانی رتبه صفحه به دامنه های منقضی شده محدود نمی شود. PageRank دامنه های غلط املایی نیز بازنشانی شد.

بازار دامنه های منقضی شده اندکی بعد از بین رفت و مردم تقریباً از خرید آنها منصرف شدند.

تجدید حیات خرید دامنه منقضی شده

سپس حدود ده سال بعد، نسل جدیدی از SEO ها آمدند و دامنه های منقضی شده را دوباره کشف کردند، بدون اینکه بدانند دیگر کار نمی کنند و کل دامنه منقضی شده از نو شروع شد، به دلیل شواهد غیرقابل اعتماد.

شواهد حکایتی برای پشتیبانی از هر عمل سئو رایج است. حتی می‌توان برای چیزی به‌عنوان ناکارآمد نظرات هرزنامه، پشتوانه‌ای حکایتی پیدا کرد، که فقط به این واقعیت اشاره می‌کند که شواهد حکایتی غیرقابل اعتماد هستند.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

دامنه های منقضی شده هیچ جایزه یا میانبری ارائه نمی دهند

گوگل بیش از 20 سال تجربه در برخورد با میانبرهای سئو، از جمله دامنه های منقضی شده دارد.

این ایده که هر کسی می تواند یک دامنه منقضی شده بخرد تا مزیتی به دست آورد و گوگل در مقابله با آن درمانده است، تا حد زیادی آرزوی واهی است.

واقعیت این است که مزایای سئو برای دامنه های منقضی شده در سال 2003 ناپدید شد.

نقل قول

بیانیه گوگل از سال 2003 در مورد دامنه های منقضی شده را بخوانید

خبر خوب در مورد دامنه های منقضی شده

بدون پاداش SEO برای دامنه های منقضی شده

تماشا کنید که جان مولر توضیح می دهد که دامنه های منقضی شده هیچ مزیتی در سئو در علامت دقیقه 35:31 ندارند