آشپزخانه های ابری به آشپزخانه های ارواح ، آشپزخانه های سایه ای ، آشپزخانه های مجازی یا تاریک گفته می شوند. در هر صورت ، ایده اساسی هنوز معادل آن است. غذاخوری ها فضای فیزیکی ندارند و به صورت آنلاین حضور دارند. وعده های غذایی را می توان از طریق برنامه های جمع آوری مواد غذایی یا از طریق برنامه غذاخوری شخصی درخواست کرد ، با این وجود غذاخوری ها خود از امکانات غذایی استفاده نمی کنند. تعدادی از این غذاخوری ها به همین ترتیب ممکن است به مشتریان خود خدمات تهیه غذا بدهند.
مفهوم فعلی آشپزخانه تاریک در هند گذاشته شد. بنابراین ، Rebel Foods ، با حمایت Sequoia ، اولین کسی بود که این تجارت را آغاز کرد. Faasos اینگونه ظاهر شد. امروزه Rebel Foods بیش از 9 مارک تجاری دارد و اخیراً 125 میلیون دلار سرمایه جمع کرده و 525 میلیون دلار ارزش دارد. Faasos Food Services سازمانی هندی است “در صورت درخواست” که در سال 2011 تلفیق شد. این سازمان در سال 2018 نام خود را به عنوان Rebel Foods تغییر نام داد.
Rebel Foods در دبی و 34 بزرگترین مناطق شهری هند کار می کند و سفارشات مشتری را از طریق برنامه و سایت خود می گیرد. این اصلی ترین تجارت غذایی با هماهنگی عمودی در هند است و شامل هر یک از سه مرحله تجارت “غذا در صورت درخواست” است: سفارش ، تحقق ، تحقق سفارش.
با داشتن شماره 1 در جایگاه خود ، روزانه 10 هزار درخواست در سراسر هند دریافت می کند و سرعت توسعه 20-25 درصدی را ثبت کرده است …