دادگاه عالی روز دوشنبه از رسیدگی به درخواست تجدیدنظر متا در یک دادخواست دسته جمعی که ادعا می کرد فیس بوک و اینستاگرام معیارهای دسترسی تبلیغات خود را افزایش داده اند، خودداری کرد.
این تصمیم می تواند متا را در معرض میلیاردها خسارت قرار دهد. این پرسشها را در مورد دقت معیارهایی که تبلیغکنندگان هنگام خرج کردن پول در پلتفرمهای اجتماعی به آن تکیه میکنند، ایجاد کرد.
تصویر بزرگ. تبلیغکنندگان ادعا میکنند که متا با شمارش چندین حساب متعلق به یک کاربر، اعداد «دسترسی بالقوه» خود را تا 400 درصد افزایش داده است.
با اعداد:
- این اقدام دسته جمعی می تواند بیش از 7 میلیارد دلار خسارت باشد.
- این مورد آگهیهایی را پوشش میدهد که از 15 اوت 2014 خریداری شدهاند.
- متا 116.1 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی در 9 ماه اول سال 2024 به دست آورد.
- میلیون ها فرد و کسب و کار می توانند بخشی از این کلاس باشند.
چرا ما اهمیت می دهیم. این شکایت میتواند اغراق بالقوه متا در مورد دسترسی تبلیغات را تا 400% افشا کند. در صورت موفقیت، میتوانید یکی از بسیاری از تبلیغکنندگانی باشید که پاداش دریافت میکنند و همچنین دولت استانداردهای گزارشدهی شفافتری را در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی اعمال میکند.
بهعلاوه، سؤالات مهمی در مورد قابلیت اطمینان معیارهای اندازهگیری متا که تبلیغکنندگان برای تصمیمگیری درباره بودجه استفاده میکنند، مطرح میکند.
بین خطوط. تصمیم دیوان عالی اجازه میدهد حکم مارس 2024 از دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم صادر شود که میگوید تبلیغکنندگان میتوانند بهعنوان گروهی خسارت را پیگیری کنند، زیرا اظهارات نادرست متا در همه طرفهای متاثر یکسان بود.
استدلال متا. این غول فناوری ادعا کرد که تبلیغکنندگان مختلف ممکن است معیارهای دستیابی را متفاوت ارزیابی کرده یا به آن اعتماد کرده باشند، بنابراین منجر به تورمی میشود.
متا همچنین گفت که آزمون “روش رفتار مشترک” مدار نهم با دیگر دادگاه های فدرال در تضاد است.
بعدش چی این پرونده اکنون به عنوان یک اقدام دسته جمعی پیش خواهد رفت و به طور بالقوه بر میلیون ها تبلیغ کننده متا که در دهه گذشته تبلیغات خریداری کرده اند تأثیر می گذارد.
عمیق تر برو درآمد تبلیغاتی محرک اصلی کسب و کار متا باقی می ماند و نتیجه این پرونده برای آینده شرکت بسیار مهم است.