یک وبینار اخیر با حضور مدیران وردپرس از Automattic و Elementor، همراه با توسعه دهندگان و Joost de Valk، رکود در رشد وردپرس را مورد بحث قرار داد و علل و راه حل های بالقوه را بررسی کرد.
رکود موضوع وبینار بود
وبینار، “آیا سهم بازار وردپرس در حال کاهش است؟ و کسب و کارهای تولیدی باید در مورد آن چه کاری انجام دهند؟” یک بحث صریح در مورد اینکه چه کاری می توان برای افزایش سهم بازار کاربران جدیدی که پلت فرم انتشار وب را انتخاب می کنند، انجام داد.
با این حال، چیزی که مطرح شد این است که برخی از زمینهها وجود دارد که وردپرس بهطور استثنایی در آنها کار میکند، بنابراین همه چیز بد و تاریک نیست. همانطور که بعداً مشاهده خواهد شد، این واقعیت که هسته وردپرس از نظر پذیرش فناوری خاص پیشرفت نمی کند لزوماً نشانه ای از عقب افتادن وردپرس نیست، در واقع یک ویژگی است.
با این حال، همانطور که در دقیقه 17:07 ذکر شد، یک رکود وجود دارد:
«… اساساً شما می گویید که لزوماً رو به کاهش نیست، اما افزایش نمی یابد و انرژی در حال عقب ماندن است. “
پاسخ به بیانیه فوق اذعان داشت که در حالی که زمینههای رشدی مانند بخشهای آموزشی و دولتی وجود دارد، بقیه بخشها «مطلوب هستند».
Joost de Valk به طور مستقیم صحبت کرد و بدون ابهام به رکود در دقیقه 18:09 اذعان کرد:
من با نوئل موافقم. من فکر می کنم راکد است.»
گفتنی است، Joost با عملکرد WooCommerce نیز فرصت هایی را در تجارت الکترونیک دید. به هر حال، WooCommerce با نرخ رشد سالانه 6.80٪ از وردپرس به طور کلی بهتر عمل کرد، بنابراین دلیل خوبی وجود دارد که Joost به بخش تجارت الکترونیک خوشبین بود.
همانطور که در اظهارات در دقیقه 31:45 نشان داده شده است، یک حس کلی مبنی بر اینکه وردپرس در حال ورود به یک غرفه است، مورد مناقشه نبود:
“… سهم بازار محصول وردپرس در حال کاهش نیست، اما در حال رکود است…”
مواجهه با واقعیت سازنده است
انسان ها برای مقابله با یک مشکل دو راه دارند:
- مشکل را بپذیرید و به دنبال راه حل باشید
- وانمود کنید که آنجا نیست و طوری ادامه دهید که انگار همه چیز خوب است
وردپرس یک پلتفرم انتشاراتی است که در سراسر جهان محبوبیت دارد و به معنای واقعی کلمه مشاغل، مشاغل، تجارت آنلاین قدرتمند و همچنین به ایجاد صنایع جدید در توسعه برنامه هایی که وردپرس را گسترش می دهند، ایجاد کرده است.
بسیاری از مردم در ادامه بقای وردپرس سهیم هستند، بنابراین هرگونه صحبت در مورد ورود وردپرس به مرحله توقف و فرود مانند هواپیمایی که به حداکثر ارتفاع رسیده است، ترسناک است و برخی از افراد ترجیح میدهند آن را فریاد بزنند تا از بین برود.
این وبینار به عنوان گامی در جهت شناسایی راه حل ها، به رسمیت شناختن حقایق و عدم کنار گذاشتن آنها دست یافت. همه افراد حاضر در این بحث سهمی در رشد مداوم وردپرس دارند و هدف آنها این بود که آن را برای جامعه نیز درگیر کنند.
وبینار زنده شامل موارد زیر بود:
- میریام شواب، رئیس بخش روابط WP در المنتور
- ریچ تابور، مدیر محصول خودکار
- Joost de Valk، بنیانگذار Yoast SEO
- مجریان مشترک مت کرامول و امبر هیندز، هر دو از اعضای جامعه توسعه دهندگان وردپرس، بحث را تعدیل کردند.
رکود سهم بازار وردپرس
این وبینار تصدیق کرد که سهم بازار وردپرس، درصد وبسایتهای آنلاینی که از وردپرس استفاده میکنند، راکد است. رکود حالتی است که در آن چیزی نه به جلو حرکت می کند و نه به عقب، به سادگی در یک نقطه میانی گیر کرده است. و این همان چیزی است که آشکارا به آن اذعان شد و نکته اصلی بحث درک دلایل و اقداماتی بود که می توان در مورد آن انجام داد.
آمارهای گردآوری شده توسط HTTPAArchive و منتشر شده در وبلاگ Joost de Valk نشان می دهد که وردپرس یک سال نسبت به سال رشد 1.85 درصدی را تجربه کرده است که سال را با رشد و کاهش سهم بازار خود سپری کرده است. به عنوان مثال، در آخرین ماه در دوره ماهانه، سهم بازار 0.28-٪ کاهش یافت.
در مورد نرخ رشد 1.85 درصدی وردپرس به عنوان شاهدی بر این که همه چیز خوب است، نادیده گرفته می شود که درصد زیادی از کسب و کارها و وب سایت های جدید که به صورت آنلاین به صورت آنلاین در آمده اند به طور فزاینده ای به پلتفرم های دیگر می روند، با نرخ رشد سال به سال سایر پلت فرم ها از نرخ رشد پیشی گرفته است. وردپرس.
از بین 10 سیستم مدیریت محتوا برتر، تنها شش سیستم رشد سالانه (سالانه) را تجربه کردند.
رشد سالانه CMS
- جریان وب: 25.00٪
- Shopify: 15.61٪
- Wix: 10.71٪
- فضای مربع: 9.04٪
- دودا: 8.89٪
- وردپرس: 1.85%
چرا رکود یک مشکل است
نکته مهمی که در وبینار بیان شد این است که رکود می تواند با کاهش فرصت های رشد و جذب مشتری، تأثیر منفی بر اکوسیستم کسب و کار داشته باشد. اگر تعداد کمتری از کسبوکارهای جدیدی که آنلاین میشوند، وردپرس را انتخاب میکنند، مشتریانی هستند که هرگز به دنبال تم، افزونه، توسعه یا خدمات سئو نمیگردند.
در دقیقه 4:18 توسط Joost de Valk خاطرنشان شد:
زمانی که شما در حال سرمایه گذاری هستید و زمانی که در حال ساخت محصولی در فضای وردپرس هستید، سهم بازار یا اینکه وردپرس در حال رشد است یا نه تاثیر عمیقی بر میزان آسان ترغیب مردم به خرید نرم افزار دارد. که می خواهید آنها را بفروشید.»
درک نوآوری
یکی از دلایل بالقوه مبارزه برای دستیابی به رشد قابل توجه، درک کمبود نوآوری است که در دقیقه 16:51 اشاره کرد که هنوز هیچ ادغامی با فناوری های محبوب مانند Next JS، یک پلت فرم توسعه وب منبع باز که وجود دارد، وجود ندارد. برای عرضه سریع وب سایت های مقیاس پذیر و جستجو پسند بهینه شده است.
در دقیقه 16:51 مشاهده شد:
“…و هنوز هم امروز ما هیچ ادغام با JS بعدی یا چیزی شبیه به آن نداریم…”
شخص دیگری موافقت کرد، اما همچنین در دقیقه 41:52 بیان کرد که فقدان نوآوری در هسته وردپرس نیز می تواند به عنوان تلاشی عمدی برای توسعه پذیری وردپرس تلقی شود، به طوری که اگر کاربران شکافی پیدا کنند، یک توسعه دهنده می تواند وارد عمل شود و ایجاد کند. افزونه ای برای اینکه وردپرس را به هر چیزی که کاربران و توسعه دهندگان می خواهند تبدیل کند.
سعی نمی شود همه چیز برای همه باشد زیرا قابل توسعه است. بنابراین، اگر وردپرس دارای یک … نقطه ضعف برای یک بخش خاص است یا می تواند به نحوی بهتر عمل کند. سپس می توانید بیایید و یک پلاگین برای آن ایجاد کنید و این یکی از چیزهای زیبا در مورد وردپرس است.
آیا بازاریابی بهبود یافته یک راه حل است
یکی از مواردی که به عنوان حوزه بهبود شناخته شد، بازاریابی است. نگفتند همه مشکلات حل می شود. به سادگی اشاره شد که رقبا به طور فعال در حال تبلیغ و تبلیغ هستند، اما وردپرس در مقایسه با آن واقعاً فعال نیست. من فکر میکنم بسط این ایده، که در وبینار بیان نشد، این است که در نظر بگیریم که اگر وردپرس برای ارسال یک پیام بازاریابی مثبت در آنجا نباشد، تنها چیزی که مصرفکنندگان ممکن است در معرض آن قرار بگیرند، اخبار روزانه آسیبپذیری دیگر است.
یک نفر در دقیقه 16:21 نظر داد:
“من هیجان وردپرس را از دست داده ام و در بازار چنین احساسی ندارم. … من فکر می کنم بسیاری از آن ها در مورد بازاریابی محصول و نحوه بسته بندی مجدد وردپرس برای عمودهای خاص است، زیرا این یک اندازه مناسب به این معنی است که در هر عمودی ما توسط کمپین هایی که پول پرداخت کرده اند یا، می دانید، جابجا می شویم. مقدار مشخصی بودجه دریافت کردهاند و میتوانند به دنبال ما باشند، درست است؟»
این ایده بازاریابی که نقصی در وردپرس است، قبلاً در وبینار در ساعت 18:27 مطرح شد، جایی که تأیید شد که رشد از برخی جهات ناشی از اکوسیستم وردپرس با محصولات مرتبط مانند Elementor است که باعث رشد پذیرش وردپرس توسط کسب و کارهای جدید
گفتند:
“…تنها نتیجه منطقی این است که این واقعیت که بازاریابی خود وردپرس در واقع همیشه یک نقطه دردناک بوده است، اکنون شروع به صدمه زدن به ما کرده است.”
آینده وردپرس
این وبینار مهم است زیرا صدای افرادی را که به طور فعال در هر سطحی از وردپرس درگیر هستند، از توسعه، بازاریابی، دسترسی، امنیت وردپرس گرفته تا توسعه افزونه را ارائه می دهد. این افراد خودی هستند که علاقه عمیقی به تکامل مداوم وردپرس به عنوان یک پلت فرم مناسب برای آنلاین شدن دارند.
این واقعیت که آنها در مورد رکود وردپرس صحبت می کنند باید برای همه نگران کننده باشد و اینکه آنها در مورد راه حل ها صحبت می کنند نشان می دهد که جامعه وردپرس در حال انکار نیست بلکه مستقیماً در حال مقابله با موقعیت ها است که یک اکوسیستم پر رونق باید پاسخ دهد.
تماشای وبینار:
آیا سهم بازار وردپرس در حال کاهش است؟ و کسب و کارهای تولیدی باید در مورد آن چه کاری انجام دهند؟
تصویر ویژه توسط Shutterstock/Krakenimages.com