خلاصه نهایی برای تبلیغ کنندگان

پس از ده سال تماشای Google Marketing Live به صورت مجازی از رایانه، امسال این فرصت را داشتم که شخصاً در این رویداد شرکت کنم.

اگر با آن آشنایی ندارید، Google Marketing Live رویدادی سالانه است که توسط Google برگزار می‌شود و اعلامیه‌های اصلی محصولات خود را برای تبلیغ‌کنندگان Google به نمایش می‌گذارد.

امسال گوگل از 30 به روز رسانی محصول برای گوگل ادز رونمایی کرد! در حالی که همه آنها در طول سخنرانی ذکر نشدند، یک موضوع اصلی به روز رسانی وجود داشت:

هوش مصنوعی

اکثر به‌روزرسانی‌های محصول را می‌توان تحت این مؤلفه‌های اصلی Google Ads دسته‌بندی کرد:

  • خلاقیت ها
  • رسانه ها.
  • اندازه گیری.

اکنون که رویداد به پایان رسیده است، من وقت داشتم تا این اطلاعیه‌های پلتفرم را هضم کنم و واقعاً به نحوه استفاده از آنها به عنوان یک تبلیغ‌کننده فکر کنم – یا حداقل به معنای این به‌روزرسانی‌ها در حوزه وسیع‌تر بازاریابی چیست.

در زیر به‌روزرسانی‌های برتر محصول من است که بیش از همه منتظر آن‌ها در سال 2024 هستم.

اعلامیه های خلاقانه هوش مصنوعی

همانطور که انتظار می رفت، گوگل به روز رسانی های متعددی را به طور خاص در مورد خلاقیت های تبلیغاتی و عملکرد برای تبلیغ کنندگان اعلام کرد. این شامل:

  • ویرایش تصویر با هوش مصنوعی تبلیغ‌کنندگان می‌توانند تصاویر (از جمله خوراک محصول) را ویرایش کنند. تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی در توصیه های کمپین های Performance Max ظاهر می شوند. اشیاء را اضافه و حذف کنید، پس‌زمینه‌ها را گسترش دهید، و اندازه‌های تصویر را تنظیم کنید تا اندازه‌ها، جهت‌گیری‌ها و نسبت‌ها را برآورده کند.
  • دستورالعمل های استاندارد برند جدید. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند دستورالعمل‌های برند، رنگ‌ها و فونت‌ها را به هوش مصنوعی گوگل ارائه دهند. گزینه آپلود تصاویر نمونه به عنوان نقطه مرجع برای هوش مصنوعی مولد نیز در دسترس خواهد بود.
  • تبلیغات تصویری متحرک برای کمپین های تقاضای نسل. اگر حساب Merchant Center دارید، می‌توانید تبلیغات تصویری متحرک را در YouTube Shorts و تبلیغات ویدیویی ارائه دهید. تصاویر متحرک به طور خودکار از تصاویر فید محصول شما تولید می شوند.
  • ادغام با پلتفرم های خلاق. Google اکنون با Canva، Smartly و Pencil Pro برای ادغام در کتابخانه دارایی Google Ads شراکت دارد. این بدان معنی است که می توانید دارایی هایی را در آن پلتفرم ها ایجاد کنید و آنها را به Google Ads صادر کنید.

تا آنجا که زمان پیش می رود، همه چیز اعلام شده فوراً در دسترس نیست.

به گفته گوگل، دستورالعمل‌های استاندارد برند جدید در ماه‌های آینده ارائه خواهد شد.

اطلاعیه های رسانه ای هوش مصنوعی

در طول سخنرانی زنده، یکی از زنده‌ترین بخش‌ها دموی فیلیپ شیندلر با فناوری هوش مصنوعی مولد آن بود.

این تخیل را در مورد روش های غیر سنتی برای جستجو و تعامل برای یافتن اطلاعات جدید برانگیخت.

گرایش زنده بازاریابی گوگل: جستجو فراتر از کلمات.عکس گرفته شده توسط نویسنده، مه 2024

با آن فضای تبلیغاتی جدیدی برای تبلیغ‌کنندگان در دسترس است.

برخی از اعلان‌های رسانه‌ای کلیدی در Google Ads عبارتند از:

  • تبلیغات خرید برای نمایش در Google Lens و Circle to Search. این یک فضای تبلیغاتی و تجربه جدید در نتایج جستجوی بصری است. آگهی خرید شما زمانی محصولات را به نمایش می‌گذارد که با عکس‌ها و اسکرین‌شات‌هایی که کاربران جستجو می‌کنند مرتبط باشند.
  • تبلیغات جستجو و خرید برای نمایش در مرورهای هوش مصنوعی. یک مکان جدید دیگر باز شده است – در حال حاضر در ایالات متحده. تبلیغات موجود از کمپین‌های جستجو و حداکثر عملکرد مبتنی بر هوش مصنوعی ممکن است زمانی که هم به جستجوی کاربر و هم به خروجی «نمای کلی هوش مصنوعی» مربوط باشد، در بخش «حمایت‌شده» مرور کلی هوش مصنوعی نشان داده شوند.
  • ایجاد کمپین مکالمه در حالی که این موضوع در سال گذشته اعلام شد، گوگل داده‌های بیشتری منتشر کرد که نشان می‌دهد شرکت‌های کوچک و متوسط ​​که از ابزار مکالمه استفاده می‌کنند، 63 درصد بیشتر احتمال دارد کمپین‌های جستجو را با قدرت تبلیغات «خوب» یا «عالی» منتشر کنند.
  • تبلیغات وفاداری جدید تبلیغ‌کنندگانی که کمپین‌های Performance Max و Standard Shopping را اجرا می‌کنند، راهی برای تنظیم تبلیغاتی مانند قیمت‌های ویژه یا پیشنهادات انحصاری فقط برای اعضا خواهند داشت.

مشابه اعلان‌های خلاقانه، همه اینها بلافاصله پخش نمی‌شوند.

تبلیغات خرید و تبلیغات وفاداری طی چند ماه آینده در نتایج جستجوی بصری منتشر خواهند شد.

تا به حال، همه ما احتمالاً برخی از خروجی های تکان دهنده از AI Overviews را شنیده ایم. Google در حال انتشار این قرار دادن آگهی به عنوان یک آزمایش کوچک در ایالات متحده است و آموخته های خود را از همه ورودی ها برای ارائه تجربه بهتر در زمان بلوغ استفاده خواهد کرد.

اعلامیه های اندازه گیری هوش مصنوعی

در حالی که فکر می‌کردم در مورد پیشرفت‌های اندازه‌گیری تبلیغات بیشتری وجود خواهد داشت، تنها یک پیام کوتاه درباره گزارش‌دهی عمیق‌تر در مورد کمپین‌های Performance Max وجود داشت.

یک طرح کلی قوی تر از اعلامیه های اندازه گیری شامل:

  • گزارش در سطح دارایی در حداکثر عملکرد. در چند ماه آینده، می‌توانید معیارهای تبدیل را برای هر دارایی خلاق ببینید. این یک پیروزی بزرگ برای تبلیغ‌کنندگان پس از سال‌ها عدم امکان گزارش در این سطح از جزئیات است.
  • بینش عملکرد در Merchant Center بعدی. توصیه‌های متناسب‌تر و اطلاعات بینش تولید شده به همراه درخواست‌های گزارش مکالمه به Merchant Center بعدی می‌آیند و بینش‌های بصری بیشتر سریع‌تر می‌شوند.
  • سیگنال های مخاطب جدید در کمپین های برنامه. یک پیروزی بزرگ دیگر برای تبلیغ کنندگان برنامه! اکنون تبلیغ‌کنندگان می‌توانند طیف گسترده‌ای از فهرست‌های مخاطب، از جمله مخاطبان داده شخص اول را به هم پیوند دهند. هوش مصنوعی گوگل از ورودی های مخاطب می آموزد که تبلیغات را به کاربرانی که تمایل بیشتری به تبدیل دارند نشان دهد.
  • مرکز تشخیص اندازه گیری جدید. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند هرگونه تنظیم اندازه‌گیری در Google Ads را تأیید و عیب‌یابی کنند. همچنین دوام اندازه گیری و آمادگی خود را در این مرکز برای ایجاد و فعال کردن مخاطبان داده شخص اول خواهید دید.
  • تخصیص مدل های آمیخته بازاریابی. گوگل جدیدترین مدل ترکیبی بازاریابی متن باز (MMM) خود را مریدین معرفی کرد. این به شما کمک می کند تأثیر کل استراتژی بازاریابی خود را اندازه گیری کنید و تصمیمات آگاهانه کمپین بگیرید.
  • اندازه گیری بهتر iOS با پیشرفت های SKAdNetwork. به‌روزرسانی‌های گزارش‌گیری جدید در میان API Google Ads و شرکای انتساب برنامه شخص ثالث در دسترس هستند، و یک نسخه بتا جدید برای ادغام طرح ارزش تبدیل SKAdNetwork شما در Google Ads در دسترس است. این به افزایش کمپین های برنامه iOS با استفاده از استراتژی های پیشنهادی tCPA یا tROAS کمک می کند.

خلاصه: این برای تبلیغ کنندگان چه معنایی دارد

در سخنرانی کوتاه یک ساعت و 15 دقیقه ای، به روز رسانی های جدید و متنوعی به ما ارائه شد. همانطور که در زیر می بینید، این به روز رسانی ها بر انواع مختلف کمپین تأثیر می گذارد و یا امروز در دسترس هستند یا در چند ماه آینده ارائه می شوند.

خلاصه تصویری از محصولات اعلام شده در Google Marketing Live 2024.عکس گرفته شده توسط نویسنده، مه 2024

بنابراین، با این به‌روزرسانی‌ها، آیا موضوع بزرگ‌تری در بازی وجود دارد؟

در طرح بزرگ به‌روزرسانی‌های Google Marketing Live، چند موضوع اصلی برای من برجسته بود.

1. محتوای ویدیویی کلیدی است.

بسیاری از به‌روزرسانی‌های Google Marketing Live حول محور ایجاد محتوا، اتوماسیون و انیمیشن می‌چرخند.

اساساً، گوگل در محتوای ویدیویی به‌خصوص YouTube Shorts «همه‌کار» به نظر می‌رسد.

اگر محتوای ویدیویی را در استراتژی بازاریابی خود وارد نکنید، ممکن است از رقبای خود عقب بمانید و تعامل کمتری را مشاهده کنید.

برخی از تبلیغ‌کنندگان از محتوای ویدیویی دوری می‌کنند، زیرا به نظر خسته‌کننده، بسیار پیچیده یا منابع ناکافی است.

با به‌روزرسانی‌های Google، هر کسی می‌تواند با محتوای ویدیویی از تلفن خود شروع کند. ابزارهای گوگل می توانند تصاویر را به محتوای ویدئویی تبدیل کنند.

گنجاندن ویدیو در استراتژی Google Ads می تواند به شما کمک کند با مخاطبان هدف خود ارتباط بهتری برقرار کنید.

2. استراتژی های هوش مصنوعی ضروری است.

در طول سخنرانی، گوگل گفت: “هوش مصنوعی یک بازاریاب نیست.”

Google Marketing Live AI یک بازاریاب نیست.عکس گرفته شده توسط نویسنده، مه 2024.

اساساً، مشاغل شما در حال حاضر امن هستند، تبلیغ کنندگان.

بنابراین، در حالی که هوش مصنوعی یک بازاریاب نیست، ما بازاریابان باید یک استراتژی هوش مصنوعی داشته باشیم تا با این تغییرات همراه شویم.

تلاش برای پیشی گرفتن از سیستم Google Ads یا حفظ کنترل بیش از حد، از رشد و گسترش کمپین های شما در حد نیاز جلوگیری می کند.

برای داشتن یک استراتژی هوش مصنوعی موفق، به چند نکته اصلی فکر کنید:

  • همیشه از صحیح بودن تنظیم هدف و اندازه گیری اطمینان حاصل کنید.
  • استراتژی‌های پیشنهادی واقعی را تنظیم کنید تا Google بتواند از این ورودی‌ها بیاموزد.
  • سیگنال های مناسب را در تنظیم کمپین خود به Google ارسال کنید.

خروجی‌های هوش مصنوعی معمولاً به اندازه ورودی‌هایی هستند که دریافت می‌کند. اینجاست که شما بازاریاب وارد می شوید.

زمانی که از این ابزارهای هوش مصنوعی جدید به درستی و استراتژیک استفاده شود، می‌تواند به افزایش حجم کار، یادگیری سریع‌تر و تصمیم‌گیری در زمان واقعی برای بهینه‌سازی کمپین‌های شما کمک کند.

می‌توانید خلاصه کامل اعلامیه‌های محصولات Google Ads را در مقاله رسمی Google بیابید.


تصویر ویژه: Veroniksha/Shutterstock

Source link