Google خطمشی سوء استفاده از شهرت سایت خود را بهروزرسانی کرده است تا دیگر بگوید که دخالت شخص اول یا نظارت بر محتوا از این خطمشی مستثنی میشود، زمانی که آن سایتها از محتوای شخص ثالث برای سوء استفاده از رتبهبندی جستجوی خود استفاده میکنند. خط مشی سوء استفاده از شهرت سایت چند ماه پیش به عنوان بخشی از به روز رسانی اصلی اصلی مارس 2024 اعلام شد.
کریس نلسون: «ما روشن میکنیم که استفاده از محتوای شخص ثالث در یک سایت در تلاش برای سوء استفاده از سیگنالهای رتبهبندی سایت، نقض این خطمشی است – صرف نظر از اینکه شخص اول دخالت یا نظارتی بر محتوا دارد یا خیر». از طرف تیم کیفیت جستجوی گوگل نوشت.
سیاست به روز شده. گوگل خط مشی سوء استفاده از شهرت سایت خود را که در اینجا قرار دارد به روز کرده است و اکنون می گوید:
“سوء استفاده از شهرت سایت، روش انتشار صفحات شخص ثالث در یک سایت در تلاش برای سوء استفاده از رتبه بندی جستجو با استفاده از سیگنال های رتبه بندی سایت میزبان است.”
چرا تغییر. گوگل گفت که از زمان راهاندازی این خطمشی، آنها موقعیتهای «درجات مختلفی از مشارکت شخص اول، مانند همکاری با سرویسهای برچسب سفید، موافقتنامههای مجوز، قراردادهای مالکیت جزئی، و دیگر ترتیبات تجاری پیچیده» را بررسی کردهاند. گوگل اضافه کرد که بر اساس «موارد متعدد» خود تشخیص داده است که «هیچ مقدار دخالت شخص اول ماهیت اساسی محتوا یا ماهیت غیرمنصفانه و استثمارگرانه تلاش برای استفاده از سیگنالهای رتبهبندی سایتهای میزبان را تغییر نمیدهد».
“ما به وضوح از کاربران شنیده ایم که سوء استفاده از شهرت سایت – که معمولاً به عنوان “سئو انگل” شناخته می شود – منجر به تجربه جستجوی بدی برای افراد می شود، و به روز رسانی خط مشی امروز به سرکوب این رفتار کمک می کند. کریس نلسون، Google Search Quality به Search Engine Land گفت: صاحبان سایتی که مشخص شود این خطمشی را نقض میکنند، در حساب کنسول جستجوی خود مطلع خواهند شد.
اجرا. این خط مشی سوء استفاده از شهرت سایت همچنان با استفاده از اقدامات دستی اجرا می شود، هنوز الگوریتمی نیست. گوگل گفت: «صاحبان سایتی که یک اقدام دستی هرزنامه دریافت میکنند، از طریق حساب کنسول جستجوی ثبتشده خود مطلع میشوند و میتوانند درخواست بررسی مجدد ارسال کنند.»
هنگامی که شرکت جستجو برای اولین بار اجرای این سیاست را آغاز کرد، گوگل مجبور شد این موضوع را روشن کند.
گوگل اضافه کرد: «توجه داشته باشید که همه محتوای شخص ثالث این خطمشی را نقض نمیکند.» برای مشاهده صفحه سیاست های هرزنامه Google در مورد اینکه چه چیزی سوء استفاده از اعتبار سایت است و چه چیزی نیست.
محتوای متفاوت از سایت اصلی گوگل همچنین تکرار کرد که الگوریتمهایی دارد که ممکن است رتبهبندی آن محتوا را با عدم بهرهمندی از سیگنالهای گسترده سایت، در صورتی که مستقل یا کاملاً متفاوت از محتوای اصلی سایت باشد، تنظیم کند. گوگل اضافه کرد: «با برخورد با این مناطق بهگونهای که انگار سایتهای مستقلی هستند، بهتر میشود زمین بازی برابر را تضمین کرد، به طوری که بخشهای فرعی سایتها تنها به دلیل شهرت سایت اصلی، رتبهبندی را افزایش ندهند».
گوگل همچنان در پست وبلاگ خود نوشت:
«تلاشهای ما برای درک تفاوتها در بخشهای سایتها میتواند منجر به تغییرات ترافیکی شود، اگر بخشهای فرعی دیگر از سیگنالهای سراسر سایت بهره نبرند. این بدان معنا نیست که این بخشهای فرعی به نحوی تنزل رتبه پیدا کردهاند یا خطمشیهای هرزنامه ما را نقض میکنند. این به سادگی به این معنی است که ما آنها را به طور مستقل اندازه میگیریم، حتی اگر در یک سایت قرار داشته باشند.» اوه، و فقط برای روشن شدن، این دوباره تایید می کند که گوگل از سیگنال های سراسر سایت استفاده می کند، همانطور که گلن گیب در اینجا به خوبی مستند کرده است.
چرا ما اهمیت می دهیم. بسیاری از سئوها از آسیب و بی عدالتی ناشی از سئو انگل شکایت کرده اند. با شکایات بسیار زیادی در مورد کیفیت نتایج جستجو اخیراً، این ممکن است به برخی از این شکایات کمک کند.
گاهی اوقات در صنعت ما به آن سئوی انگل می گویند، اما همه با این تغییر سیاست موافق نیستند. در واقع، من گمان می کنم که بسیاری از این به روز رسانی گسترده تر این خط مشی هرزنامه راضی نخواهند بود.