یکی از جالبترین اثرات جانبی حماسه ممنوعیت TikTok این بود که چگونه همه را وادار کرد تا در مورد جایگاه TikTok در فرهنگ ما و تأثیر عمیقی که داشته است، مکث کنند و فکر کنند.
آن را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، TikTok شیوه مصرف محتوا را تغییر داده است، سازندگان را به شهرت رسانده، روندهای فرهنگی را تعریف کرده و جوامعی را حول علایق خاص ایجاد کرده است.
اکنون، با پایدارتر شدن آینده TikTok، میتوانیم میراث آن را بازگشایی کنیم – و یک حوزه برجسته است: پذیرش اصلی فروشگاه TikTok در ایالات متحده. مشخص شد که TikTok پلتفرمی برای ارائه تجارت پخش زنده به مخاطبان آمریکایی در مقیاس است، و نشان داده است که این فقط یک روند گذرا یا چیزی نیست که، همانطور که در سال 2023 نوشتم، برای مخاطبان خاص مانند فروشندگان کارت بیسبال است.
برای شرکتهای آمریکایی، این پیام واضح است – اکنون زمان آن است که از این حرکت استفاده کنند و با آینده تجارب خرید همزمان و متصل در آینده سازگار شوند.
از محتوا تا تجارت: اثر FOMO در خرید پخش زنده
خرید پخش زنده به چیزی عمیقاً انسانی ضربه می زند: میل به برقراری ارتباط در زمان واقعی و ترس از دست دادن. موفقیت TikTok با ویژگی Shop نشان داد که چگونه سازندگان محتوا میتوانند در عرض چند دقیقه پس از پخش زنده، سر و صدا ایجاد کنند، اعتماد ایجاد کنند و جنون خرید را برانگیزند.
همانطور که