جستجوی گوگل چگونه از مترادف ها استفاده می کند؟

جان مولر، مدافع جستجوی گوگل توضیح می‌دهد که موتور جستجو چگونه از مترادف‌ها استفاده می‌کند و آیا جزء انسانی در آن وجود دارد یا خیر.

مولر هنگام پرداختن به سؤالی که به پاتوق ساعات اداری SEO مرکزی جستجوی Google که در 14 ژانویه ثبت شده است، درباره این موضوع بحث می کند.

این سوال می‌پرسد که فرآیند درک مترادف‌ها چقدر خودکار است و آیا انسان‌ها در کمک به Google در درک کلمات مرتبط با هم مشارکت دارند؟

علاوه بر این، شخصی که این سؤال را ارائه کرده است، یادآور می شود که کلمات کلیدی عمومی گاهی اوقات پانل های دانش را برای مارک های اصلی به نمایش می گذارند.

آنها مثالی از “کامیون های متحرک” را ارائه می دهند که نتایج جستجو را برای شرکت اجاره کامیون Budget نشان می دهد.

مولر در پاسخ خود به هر یک از این نگرانی ها اشاره می کند که در ادامه می خوانید.

درک گوگل از مترادف ها کاملاً خودکار است

مولر تأیید می کند که سیستم درک مترادف های گوگل کاملاً خودکار است.

هیچ انسانی وجود ندارد که به صورت دستی کد بنویسد تا به الگوریتم های گوگل یاد دهد که معنای کلمات مشابه کلمات دیگر است.

“تا آنجا که من می دانم، کل سیستم مترادف ها کاملاً خودکار است. این چیزی نیست که شخصی به صورت دستی روی صفحه گسترده ای از مترادف ها کار کند و بگوید، “خب این همان است”، زیرا واقعاً هرگز جواب نمی دهد.

ما هر روز چیزی در امتداد خطوط 10-15٪ از پرس و جوها کاملاً جدید می بینیم. بنابراین برای کسی امکان پذیر نخواهد بود که همیشه این موضوع را دنبال کند.»

مولر به ویدئویی از کنفرانسی در سال 2019 اشاره می‌کند که در آن مهندس گوگل، پل هار، نحوه عملکرد سیستم مترادف را با جزئیات بیشتری توضیح می‌دهد.

این ویدئو حاوی نمونه‌هایی از دنیای واقعی است که گوگل در جایی که مترادف‌ها را اشتباه آورده است و مهندسانش چگونه از این اشتباهات درس گرفته‌اند.

وی ادامه داد: «یک ویدیو از یکی از رویدادهایی که ما انجام دادیم، فکر می‌کنم دو یا سه سال قبل وجود دارد، جایی که پل هاهر، یکی از مهندسانی که روی سیستم کار می‌کند، به نوعی برخی از موقعیت‌هایی را که با آنها برخورد کردیم ارائه کرد. با توجه به مترادف ها، جایی که ما سعی می کنیم بفهمیم که مترادف های اینجا چیست و برخی از مواردی که ما چیزها را کاملاً اشتباه گرفته ایم.

و من فکر می‌کردم که دیدن آن واقعاً جالب بود. و اگر به مترادف‌ها و چگونگی تشخیص آن توسط گوگل علاقه دارید، قطعاً آن را بررسی خواهم کرد.

این منجر به این می شود که مولر به وضعیتی بپردازد که در آن کلمات کلیدی عمومی نتایج جستجو را برای نام های تجاری نشان می دهند. او می‌گوید این احتمالاً چیزی است که الگوریتم‌های گوگل به‌طور خودکار یاد گرفته‌اند.

مولر تکرار می کند که سیستم خودکار همه چیز را درست انجام نمی دهد، اما جستجوگران همیشه از ارسال بازخورد استقبال می کنند.

“با توجه به تغییر عمومی بین “کامیون متحرک” و اجاره کامیون بودجه، این چیزی است که به احتمال زیاد ما نیز به طور خودکار آن را یاد می گیریم. و برخی از این موارد ما خوب می شویم، جایی که همه چیز به نوعی درست می شود، یا اساساً به نوعی منطقی است. و برخی از اینها را اشتباه می کنیم.

اگر مواردی را مشاهده کردید که مترادف‌ها را اشتباه می‌گیریم، قطعاً بازخورد خود را در نتایج جستجو برای ما ارسال کنید تا بتوانیم دریابیم که برای بهبود آن چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.”

پاسخ کامل مولر را در ویدیوی زیر بشنوید:


تصویر ویژه: Brasil Creativo/Shutterstock