ثبت اختراع گوگل برای تغییر نتایج بر اساس رتبه بندی های عمومی

بیل اسلاوسکی اخیراً توجه خود را به حق اختراعی جلب کرد که روشی را برای اعمال رتبه‌بندی عمومی به محتوا به عنوان بخشی از فرآیند اصلاح نتایج جستجو توصیف می‌کند. این حق اختراع برای نتایج جستجو، محتوای رسانه ها، کتاب ها، وب سایت ها و بازی ها اعمال می شود و روشی را برای نمایش نتایج جستجوی اصلاح شده که در آن برخی از نتایج نمایش داده نمی شوند، توصیف می کند.

در پتنت عبارت «نتایج جستجو» 95 بار و عبارت «نتیجه جستجو» 40 بار ذکر شده است.

بنابراین اگر به جستجو علاقه مند هستید، این حق ثبت اختراع ممکن است مورد توجه باشد، به خصوص اگر جستجوی شما شامل متن، ویدئو، صدا و سایر اشکال رسانه باشد.

هشدار درباره اختراعات گوگل

گوگل پتنت های زیادی را ثبت می کند، اما به ندرت تایید می کند که آیا الگوریتم شرح داده شده در پتنت در نتایج جستجو استفاده می شود یا خیر.

در این مرحله هیچ کس نمی داند که آیا الگوریتم های شرح داده شده در این پتنت در حال حاضر در حال استفاده هستند یا در حال استفاده خواهند بود.

چگونه این پتنت را بفهمیم

برای درک هر حق اختراع (یا مقاله تحقیقاتی) همیشه ایده خوبی است که خواندن آن را از ابتدای سند شروع کنید. ابتدای سند جایی است که به شما می گوید حق اختراع در مورد چیست.

افرادی که برای یافتن «قسمت‌های جالب» پتنت را مرور می‌کنند، معمولاً به اشتباه متوجه می‌شوند که حق ثبت اختراع در مورد چیست، زیرا از متن آن «قسمت‌های جالب» اطلاعی ندارند.

بنابراین، اگر از ابتدای سند شروع کنیم، چکیده اختراع به ما می گوید که پتنت چه کاری انجام می دهد و چگونه آن را انجام می دهد.

مشکلی که پتنت حل می کند

بخش ثبت اختراع با عنوان پیشینه، مشکلی را که این پتنت حل می کند به ما می گوید.

بیان می کند که کاربران علاقه مند به دسترسی به محتوا از سراسر جهان هستند. اما مشکل دریافت آن محتوا این است که سیستم های رتبه بندی متفاوتی در هر کشوری اعمال می شود.

مشکلی که پتنت می گوید حل می کند اینجاست:

«کاربران علاقه مند به دسترسی به محتوایی هستند (مانند برنامه های تلویزیونی، فیلم ها، کتاب ها، ویدیوها، موسیقی، مقالات خبری، وب سایت ها، و غیره) که از بسیاری از کشورها، مناطق یا گروه های مختلف سرچشمه می گیرد.

هر کشور، منطقه یا گروه ممکن است از سیستم رتبه بندی متفاوتی استفاده کند که برای نشان دادن محتوای حاوی مطالب (مانند خشونت، پورنوگرافی و غیره) یا نامناسب برای سنین خاص استفاده می شود.

با این حال، درک سیستم های رتبه بندی کشورهای مختلف برای فیلتر کردن محتوا می تواند دشوار باشد.

بر این اساس، ارائه روش‌ها، سیستم‌ها و رسانه‌های جدید برای ارائه محتوا بر اساس رتبه‌بندی محتوای عمومی، مطلوب است.»

آنچه ثبت اختراع انجام می دهد

چکیده در ابتدای ثبت اختراع موارد متعددی را که اختراع شرح داده شده توسط پتنت انجام می دهد فهرست می کند.

با بیان اینکه این راهی برای ارائه محتوا بر اساس رتبه‌بندی‌های عمومی آغاز می‌شود.

“روش ها، سیستم ها و رسانه ها برای ارائه محتوا بر اساس رتبه بندی عمومی ارائه شده است.”

رتبه بندی های عمومی

یکی از ویژگی‌های برجسته این پتنت این است که چگونه رتبه‌بندی‌های بومی‌سازی شده، رتبه‌بندی‌ها را از کشورهای مختلف دریافت می‌کند و سپس آن‌ها را به آنچه گوگل می‌گوید، «رده‌بندی عمومی» تبدیل می‌کند.

رتبه بندی عمومی یک سیستم رتبه بندی استاندارد است که یک الگوریتم می تواند از آن برای رتبه بندی و نمایش محتوای مورد نیاز کاربر استفاده کند.

به این ترتیب الگوریتم می تواند یک استاندارد رتبه بندی را بدون توجه به اینکه کاربر در چه کشوری است اعمال کند.

در توضیحات زیر، پتنت از نام “فرآیند 700” برای نشان دادن الگوریتم.

در حق ثبت اختراع آمده است:

فرآیند 700 می‌تواند رتبه‌بندی محتوای مرتبط با نتایج جستجوی دریافتی را به رتبه‌بندی محتوای عمومی تبدیل کند….

به عنوان یک مثال خاص، در مواردی که رتبه‌بندی محتوای خاص کشور، رتبه‌بندی محتوای ایالات متحده از “TV-G” است، فرآیند 700 می‌تواند تعیین کند که رتبه‌بندی محتوای عمومی باید برای همه سنین مناسب باشد.

فرآیند 700 می‌تواند از هر اطلاعات و/یا تکنیک(های) مناسبی برای تبدیل رتبه‌بندی محتوای خاص کشور به رتبه‌بندی محتوای عمومی استفاده کند.»

فرآیند چگونه انجام می دهد آنچه انجام می دهد

در ادامه به فهرست کارهای مختلفی که این اختراع انجام می دهد می پردازد.

این بخش جالب است زیرا اطلاعات پس زمینه ای را برای درک اینکه چه کاری انجام می دهد و چگونه انجام می دهد ارائه می دهد.

من توضیحات را دوباره قالب‌بندی کرده‌ام تا درک آن آسان‌تر شود.

اینگونه توضیح می دهد که حق اختراع چه می کند:

در برخی از پیاده سازی ها، این روش شامل موارد زیر است:

  • دریافت نتایج جستجو؛
  • تعیین رتبه بندی محتوای خاص کشور مرتبط با نتایج جستجو؛
  • تبدیل رتبه بندی محتوای خاص کشور به رتبه بندی محتوای عمومی مرتبط با نتایج جستجو؛
  • تعیین اینکه حداقل یک نتیجه جستجو بر اساس رتبه بندی محتوای عمومی و محدودیت رتبه بندی محتوای عمومی انتخاب شده توسط کاربر مسدود شود.
  • در پاسخ به تعیین اینکه یک نتیجه جستجو باید مسدود شود، نتیجه جستجو را از نتایج جستجو حذف کنید تا نتایج جستجوی اصلاح شده ایجاد شود.
  • باعث می شود نتایج جستجوی اصلاح شده ارائه شود.
  • دریافت مجموعه ای از محتوا از نتایج جستجوی ارائه شده؛
  • تعیین رتبه بندی محتوای خاص کشور مرتبط با محتوای انتخابی؛
  • تبدیل رتبه بندی محتوای خاص کشور به رتبه بندی محتوای عمومی؛
  • تعیین اینکه محتوای انتخاب شده بر اساس رتبه بندی محتوای عمومی و محدودیت رتبه بندی محتوای عمومی انتخاب شده توسط کاربر مسدود نمی شود. و باعث می شود محتوای انتخاب شده ارائه شود.»

بیست و یک مورد لیست شده است که این اختراع انجام می دهد.

در اینجا یک نسخه مجدد (و قالب بندی مجدد) از توضیحات فوق است که در بخش ثبت اختراع به نام ادعاها.

از 21 ادعایی که برای ثبت اختراع مطرح شده است، این اولین ادعا است:

روشی برای ارائه محتوا بر اساس رتبه بندی محتوای عمومی، روشی که شامل:

  • دریافت یک یا چند نتیجه جستجوی مربوط به یک عبارت جستجو؛
  • تعیین رتبه بندی محتوای خاص مکان مرتبط با یک یا چند نتیجه جستجوی دریافتی؛
  • تبدیل، با استفاده از یک پردازنده سخت افزاری، رتبه بندی محتوای خاص مکان به رتبه بندی محتوای عمومی مرتبط با یک یا چند نتیجه جستجو با انتقال نشانگر رتبه بندی محتوای خاص مکان به یک سرور و دریافت از سرور، رتبه بندی محتوای عمومی ;
  • تعیین اینکه حداقل یک نتیجه جستجو بر اساس رتبه بندی محتوای عمومی مرتبط با یک یا چند نتیجه جستجو و محدودیت رتبه بندی محتوای عمومی انتخاب شده توسط کاربر مسدود شود.
  • در پاسخ به تعیین اینکه حداقل یک نتیجه جستجو باید مسدود شود، حداقل یک نتیجه جستجو را از یک یا چند نتیجه جستجو حذف کنید تا نتایج جستجوی اصلاح شده ایجاد شود. و باعث می شود که نتایج جستجوی اصلاح شده ارائه شود.”

20 ادعای دیگر مانند ادعای شماره 8 به جزئیات دقیق چگونگی انجام ادعای اول می پردازند:

“سیستمی برای ارائه محتوا بر اساس رتبه بندی محتوای عمومی…”

جایی که فرآیند اتفاق می افتد

پتنت دستگاه هایی را که کاربر هنگام بازیابی محتوایی که در معرض رتبه بندی رتبه بندی قرار می گیرد، استفاده می کند، توصیف می کند.

این مهم است زیرا به ما می گوید که زمینه رتبه بندی ها و رتبه بندی ها چیست.

زمینه دسترسی به محتوا از طریق دستگاه های تلفن همراه، دستگاه های دسکتاپ و همچنین از طریق دستگاه هایی مانند تلویزیون است.

این همان چیزی است که حق اختراع می گوید نمونه هایی از دستگاه های کاربر است که در آنها محتوای رتبه بندی شده نشان داده می شود:

«دستگاه کاربر … می‌تواند شامل یک یا چند دستگاه کاربر مناسب برای دریافت و/یا ارائه محتوا باشد.

به عنوان مثال، در برخی از پیاده سازی ها، دستگاه کاربر … می تواند شامل دستگاه های تلفن همراه، مانند تلفن همراه، رایانه لوحی، رایانه لپ تاپ، وسیله نقلیه (مانند اتومبیل، قایق، هواپیما یا هر وسیله نقلیه مناسب دیگری) سرگرمی باشد. سیستم، پخش کننده رسانه قابل حمل یا هر دستگاه تلفن همراه مناسب دیگری.

به عنوان مثالی دیگر، در برخی از پیاده‌سازی‌ها، دستگاه کاربر … می‌تواند شامل دستگاه‌های غیر همراه مانند رایانه رومیزی، ست تاپ باکس، تلویزیون، پخش‌کننده رسانه جریان، کنسول بازی یا هر دستگاه غیر همراه مناسب دیگری باشد. ”

انواع محتوایی که رتبه بندی و رتبه بندی می شوند

حق اختراع انواع محتوایی را که رتبه بندی می شود توصیف می کند و به نظر می رسد تقریباً هر نوع محتوایی را که در این زمان وجود دارد پوشش می دهد.

پتنت فرآیند دریافت محتوا و سپس رتبه بندی آن محتوا را توصیف می کند. محتوایی که دریافت و رتبه بندی می شود می تواند نتایج جستجو، وب سایت ها، فیلم ها و حتی کتاب ها باشد.

در اینجا چیزی است که می گوید:

در برخی از پیاده سازی ها، مکانیسم های توضیح داده شده در اینجا می توانند محتوا (به عنوان مثال، نتایج جستجو، محتوای رسانه ها، کتاب ها، وب سایت ها، و/یا هر محتوای مناسب دیگری) را از کشورها، مکان ها و/یا گروه های مختلف دریافت کنند و می توانند یک محتوای خاص را تبدیل کنند. رتبه بندی محتوای مرتبط با محتوا به یک رتبه بندی محتوای عمومی.”

سپس استفاده از رتبه بندی محتوای انتخاب شده توسط کاربر برای رتبه بندی محتوا را توصیف می کند. به عنوان مثال، اگر شخصی با تلفن خود تماس دارد و چیزی می خواهد که برای کودکان ایمن باشد.

پتنت فرآیند را شرح می دهد:

“در برخی از پیاده سازی ها، مکانیسم ها می توانند محدودیت رتبه بندی محتوای عمومی انتخاب شده توسط کاربر را تعیین کنند و می توانند تعیین کنند که آیا محتوای دریافتی بر اساس محدودیت رتبه بندی محتوای عمومی انتخاب شده توسط کاربر و رتبه بندی محتوای عمومی مربوط به محتوای دریافتی مسدود می شود یا خیر.

در برخی از پیاده‌سازی‌ها، در پاسخ به تشخیص اینکه محتوا نباید مسدود شود، مکانیسم‌ها می‌توانند باعث شوند محتوا در دستگاه کاربر ارائه شود.»

پیشنهادی درباره نتایج جستجوی اصلاح شده

چیزی که به طور گسترده درک نشده است این است که راه‌های زیادی برای رتبه‌بندی نتایج جستجو وجود دارد، و این توابع رتبه‌بندی همیشه در موتور رتبه‌بندی که در آن عوامل رتبه‌بندی سنتی مانند پیوندها و غیره اتفاق می‌افتند، رخ نمی‌دهند.

این وضعیتی است که کاربر یک پرس و جو می پرسد و گوگل نتایج را رتبه بندی می کند و سپس الگوریتم نتایج جستجو را تغییر می دهد و نتایج جستجوی اصلاح شده را نشان می دهد.

عبارت “نتایج جستجوی اصلاح شده” بیست بار در این پتنت تکرار شده است.

«…حذف حداقل یک نتیجه جستجو از یک یا چند نتیجه جستجو برای ایجاد نتایج جستجوی اصلاح شده؛ و باعث می شود که نتایج جستجوی اصلاح شده ارائه شود.”

این چیزی است که باید هنگام تجزیه و تحلیل نتایج جستجو و تلاش برای درک دلیل رتبه بندی چیزی در نظر داشت. این همیشه به دلیل “عوامل رتبه بندی” نیست زیرا بسیاری از فرآیندهای مرتبط با رتبه بندی در حال انجام هستند.

استناد

مقاله بیل اسلاوسکی را بخوانید:

رتبه بندی محتوای عمومی بر اساس مکان

اصلاح جستجو بر اساس پتنت رتبه بندی عمومی را بخوانید

روش ها، سیستم ها و رسانه ها برای ارائه محتوا بر اساس رتبه بندی عمومی

تصاویر ثبت اختراع را مشاهده کنید