تکنیک های پیشرفته کنترل بازخورد غیرخطی برای وسایل نقلیه خودکار

نویسندگان:

(1) مهدی نادری;

(2) مارکوس پاپاژورگیو;

(3) Dimitrios Troullinos;

(4) ایسون کارافیلیس;

(5) ایوانیس پاپامیخائیل.

چکیده و مقدمه

مدل سازی خودرو

کنترل بازخورد غیرخطی

راهروهای OD و جهت گیری های مورد نظر

کنترل کننده های مرزی و ایمنی

نتایج شبیه سازی

نتیجه گیری

پیوست A: تشخیص برخورد

پیوست B: منحنی های ISO-Distance تبدیل شده

ضمیمه C: چگالی موضعی

ضمیمه D: جزئیات کنترل کننده ایمنی

پیوست E: پارامترهای کنترل کننده

مراجع

III. کنترل بازخورد غیرخطی

دو کنترل‌کننده غیرخطی به‌عنوان هسته برای تصمیم‌گیری در زمان واقعی توسط هر وسیله نقلیه در حین حرکت در دوربرگردان یا شاخه‌های مستقیم متصل به‌کار می‌روند.

الف. کنترل کننده غیرخطی برای جاده های مستقیم (افقی).

یک کنترل کننده بازخورد غیرخطی (NLFC) در توسعه یافته است [11] برای کنترل وسایل نقلیه در یک جاده مستقیم (افقی) بدون خط که از متغیرهای حالت وسیله نقلیه و فاصله آن از سایر وسایل نقلیه مجاور استفاده می کند. این کنترل کننده برای مدل زمان پیوسته (1) طراحی شده است و برخی ویژگی ها از جمله جلوگیری از برخورد، نقض مرز، سرعت منفی و تجاوز از حداکثر سرعت مجاز را تضمین می کند. همچنین در صورت وجود فضای کافی، وسایل نقلیه به سرعت طولی مورد نظر می رسند، در حالی که شتاب ها،…

Source link