تکامل رایانه نازک مشتری: از Mainframes تا مشتریان صفر

عکس پروفایل نویسنده

@omarkechridعمر کچرید

مشتری نازک و متخصص مجازی سازی.

مقدمه ای بر رایانه نازک مشتری: مزایای مدیریت فناوری اطلاعات متمرکز

جد مجازی سازی (روند اجرای یک نمونه مجازی از یک سیستم رایانه ای در لایه انتزاعی از سخت افزار واقعی) را می توان در فناوری اصلی در دهه 1960 جستجو کرد. راه حل های اصلی با استفاده از IBM ، با هدف به اشتراک گذاری منابع رایانه در میان تعداد زیادی از کاربران ، ارائه شده است.

این اقدام بنیادی مجازی سازی بود و بسیاری از دلایل موفقیت این فناوری در آن زمان هنوز هم معتبر هستند. در مقایسه با ایستگاه های کاری “سنتی” ، مزایای مجازی سازی دسک تاپ بسیار زیاد است:

  • تلفیق: مجازی سازی به طور چشمگیری مدت زمان لازم برای انجام برنامه های گسترده مقیاس را کاهش می دهد و یک صدها یا هزاران ایستگاه کاری را ارتقا می دهد
  • افزایش امنیت: داده ها به صورت متمرکز است و کاربر نمی تواند چیزی را بارگیری یا نصب کند
  • کاهش زمان خرابی: در صورت بروز خرابی در مقیاس بزرگ و در دسترس بودن بالا ، بهبود سریع فاجعه
  • بهینه سازی هزینه: منابع رایانه ای ، منابع کارکنان فناوری اطلاعات و منابع نگهداری به اشتراک گذاشته می شوند
  • حمل و نقل و تحرک: به شرط اتصال اینترنت ، کاربران می توانند از هرجایی به برنامه ها و داده های خود دسترسی پیدا کنند.

مشتریان نازک به عنوان جایگزین رایانه شخصی

با…