توصیه های گوگل برای هدف قرار دادن مکان های مختلف با یک وب سایت

گوگل توصیه های دقیقی را برای وب سایت هایی ارائه می دهد که نیاز به هدف قرار دادن چندین مکان دارند، مانند کسب و کار با دفاتر در ایالت های مختلف.

این موضوع در طول پاتوق ساعات اداری SEO مرکزی جستجوی Google که در 14 ژانویه ضبط شده است مورد بحث قرار می گیرد.

یک متخصص سئو به نام گیل (نام خانوادگی ارائه نشده است) از جان مولر مدافع جستجوی گوگل در مورد ایده ای که مشتری او برای بهینه سازی وب سایت خود برای چندین ایالت ایالات متحده دارد می پرسد.

ایده آنها ایجاد صفحات فرود برای هر ایالتی است که در آن فعالیت می کنند و به طور خودکار بازدیدکنندگان را از صفحه اصلی به صفحه فرود مناسب از طریق تغییر مسیر IP جغرافیایی پویا ارسال می کنند.

علاوه بر این، آنها همچنین قصد دارند یک تگ noindex را به هر یک از صفحات فرود جداگانه اضافه کنند.

اگر صدای زنگ خطر را می شنوید، غریزه شما درست است. این استراتژی خوبی نیست.

مولر پیامدهای سئوی دنبال کردن این طرح را توضیح می‌دهد و راه‌های مختلفی را توضیح می‌دهد که می‌توان آن را بهتر انجام داد.

توصیه های او را در بخش های زیر ببینید.

اولین نکته: گوگل از یک مکان می خزد

اولین چیزی که هنگام هدف قرار دادن چندین شهر یا ایالت با یک وب سایت باید در نظر بگیرید این است که Google فقط از یک مکان می خزد.

این بدان معناست که تغییر مسیرهای IP جغرافیایی پویا، همانطور که مشتری گیل پیشنهاد می کند، به Googlebot در یافتن صفحات فرود مختلف کمک نمی کند.

مولر می گوید:

“من فکر می کنم چند نکته وجود دارد که باید در آنجا به خاطر داشت. از یک طرف… ما معمولاً فقط از یک مکان می خزیم. و احتمالاً برای اکثر سیستم ها، این نقشه به کالیفرنیا برمی گردد.

و اساساً معنی آن این است که محتوایی که می‌توانیم به آن نگاه کنیم، محتوایی برای کالیفرنیا خواهد بود و ما به محتوای سایر ایالت‌ها دسترسی نخواهیم داشت، که بسته به نوع محتوایی که در آنجا دارید، برای ایالت‌های دیگر دسترسی نداریم. بیان می کند، ممکن است مشکلی باشد، اما ممکن است مشکل ساز باشد.

بنابراین این اولین چیزی است که باید در نظر داشته باشید این است که وقتی شرکت خود را جستجو می کنید به نظر می رسد که این کاملاً در کالیفرنیا یا شاید حتی در سانفرانسیسکو است، من نمی دانم آدرس های IP چگونه در آنجا نقشه می شوند.

بنابراین فکر می‌کنم این چیزی است که اغلب افراد را دور می‌اندازد، به خصوص با تغییر مسیرهای IP جغرافیایی یا تعویض پویا محتوا.

در حالی که تغییر مسیر بازدیدکنندگان بر اساس آدرس IP آنها ممکن است در عمل کارساز باشد، اما در مورد خزیدن Googlebot بهینه نیست.

نکته دوم: به صفحه بدون فهرست تغییر مسیر ندهید

دومین و جدی‌تر توجه به طرح پیشنهادی توسط مشتری گیل این است که هنگام تغییر مسیر به یک صفحه بدون ایندکس چه اتفاقی می‌افتد.

مولر توضیح می دهد که این باعث می شود صفحه اصلی سایت از نتایج جستجو خارج شود:

نکته دیگر این است که اگر صفحات فرود ایالتی را فهرست نکنید، مطمئناً صفحه فرود ایالتی که فردی از کالیفرنیا به آن می رود نیز بدون فهرست است، که اساساً به این معنی است که صفحه اصلی شما از نتایج جستجو خارج می شود. پس این امر بسیار بدی خواهد بود.»

باز هم، این طرح ممکن است برای بازدیدکنندگان انسانی کار کند، اما تا آنجا که به سئو مربوط می شود، مشکلات بزرگی ایجاد می کند.

در اینجا چیزی است که مولر توصیه می کند به جای آن انجام دهید.

توصیه های مولر برای هدف قرار دادن مکان های متعدد

مولر می گوید به جای هدایت مجدد بازدیدکنندگان به صفحات بر اساس مکانی که در آن قرار دارند، بهتر است به بازدیدکنندگان پیوندهایی به صفحات مرتبط با یک بنر پویا ارائه دهید.

«توصیه کلی من برای این نوع موقعیت‌ها، به جای هدایت خودکار به یک مکان خاص، این است که آن را به گونه‌ای انجام دهیم که کاربر بتواند آن محتوا را بسیار آسان‌تر پیدا کند.

بنابراین چیزی شبیه یک بنر پویا در یک صفحه وقتی کاربر به صفحه اصلی می رود، یک بنر در بالای صفحه وجود دارد که می گوید: “اوه، به نظر می رسد شما در تگزاس هستید، و ما یک دفتر در تگزاس داریم، و این اطلاعات است. و برای اطلاعات بیشتر روی این لینک کلیک کنید.’

و به این ترتیب کاربر توانایی رفتن به این صفحات را دارد. و در حالت ایده‌آل، آن صفحات جداگانه نیز قابل فهرست‌بندی خواهند بود، زیرا به این ترتیب اگر کسی به دنبال نام شرکت شما به علاوه نام ایالت باشد، می‌تواند آن صفحه فرود را پیدا کند، که اساساً ایده‌آل خواهد بود.

مولر می‌گوید یکی دیگر از راه‌های رسیدگی به این وضعیت، تعویض پویا بخشی از کپی در صفحه اصلی بر اساس مکان بازدیدکننده است.

به جای چندین صفحه فرود برای ایالت های مختلف، می توانید صفحه اصلی را طوری تنظیم کنید که متن متفاوتی را برای بازدیدکنندگان نمایش دهد که مربوط به مکانی است که آنها در آن قرار دارند.

مولر توضیح می دهد:

“رویکرد دیگری که می توانید اتخاذ کنید این است که برخی از مطالب را به صورت پویا در صفحه اصلی تعویض کنید. بنابراین به جای داشتن صفحات فرود حالت جداگانه، صفحه اصلی عمومی خود را دارید و اطلاعات خاص آن حالت را به صورت پویا تعویض می کنید.

بخش مهم در اینجا این است که مطمئن شوید که به طور کلی آن صفحه اصلی همچنان دارای محتوای عمومی کافی است، به طوری که مانند همه چیز برای کالیفرنیا دیده نمی شود، بلکه مانند این است که اطلاعات زیادی در مورد کسب و کار شما وجود دارد، و از آنجایی که به نظر می رسد شما در کالیفرنیا هستید در اینجا اطلاعات خاصی برای کالیفرنیا یا هر ایالتی که در آن هستید وجود دارد.

بنابراین، اینها معمولاً دو جهتی هستند که ما در آنجا توصیه می کنیم.»

مولر تصریح می‌کند که اگر مشتری گیل به جای آن، این مسیر را انتخاب کند، ایجاد صفحات فرود حالت فردی اشکالی ندارد.

ایجاد صفحات فرود برای هر شهر در هر ایالت ایده خوبی نیست، اما داشتن صفحات فرود برای هر ایالتی که یک کسب و کار در آن واقع شده است اشکالی ندارد.

با توجه به صفحات فرود ایالتی برای تعداد انگشت شماری از نسخه ها، ما واقعاً آن را مشکل ساز نمی بینیم. اگر برای هر شهر در هر ایالت صفحات فرود داشتید، آنگاه برای الگوریتم های هرزنامه وب ما کمی مبهم به نظر می رسید.

اما اگر در مورد تعداد انگشت شماری از ایالت ها، یا شاید حتی همه ایالت ها صحبت می کنید، این چیزی است که در آن شما 50 نسخه مختلف از صفحه اصلی را با آدرس محلی خود به همراه شماره تلفن، ساعات کار و نوعی اطلاعات محلی اضافی در آنها دارید. از دیدگاه ما این به طور کلی خوب است.”

گفتگوی کامل را در ویدئوی زیر بشنوید:


تصویر ویژه: اسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchCentral، ژانویه 2022.