امروزه نیاز به حفظ اعتماد و امنیت مردم و همچنین حفظ یکپارچگی شرکت ها و سازمان ها حیاتی است. برای نظارت مؤثر بر چنین جنبه هایی از رفتار کاربران، یا شناسایی خطرات احتمالی، داشبورد بسیار مهم است. برای تسهیل فرآیند، کسبوکارها میتوانند از ابزارهای ویژه تجسم دادهها برای ایجاد اعتماد و داشبورد ایمنی استفاده کنند. این مقاله نحوه ایجاد چنین داشبوردها و مزایای ایجاد آن را مورد بحث قرار می دهد.
داشبورد اعتماد و ایمنی چیست؟
داشبورد اعتماد و ایمنی رابطی است که میتواند دادههای جمعآوریشده پیرامون جنبههای مختلف رفتار کاربر را به روشی آسان نشان دهد. این داشبوردها میتوانند به سازمانها در نظارت و شناسایی تخلفات خطمشی، شناسایی نمایشها و حجم محتوای ممنوعه، مشاهده تلاشها برای دور زدن خطمشی کمک کنند.
برای مثال، یک وبسایت تجارت الکترونیک ممکن است بخواهد از این داشبوردها برای شناسایی کلاهبرداریها استفاده کند، افرادی که سعی در کلاهبرداری از کسبوکار دارند و الگوهایی را شناسایی میکنند که ممکن است بینشی در مورد جنبههای امنیتی تراکنشها ارائه دهد. چالش اصلی ایجاد یک داشبورد اعتماد و ایمنی، مدیریت کلان داده است – درک و نمایش داده ها در قالبی عملی آسان است.