تماس برای اقدام صفحه اصلی شما – Yoast

ایجاد یک فراخوان خوب (CTA) بخش بسیار مهمی از بازاریابی دیجیتال و طراحی محتوا است. یک CTA می تواند بازدیدکنندگان شما را وادار کند تا اقداماتی را که شما پیشنهاد می کنید انجام دهند. تقریباً در هر صفحه باید نوعی CTA داشته باشید – انجام این کار مطمئناً به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید. در این پست نحوه نوشتن یک فراخوان عالی، محل قرار دادن آنها و اشتباهات رایجی که باید اجتناب کنید را توضیح خواهیم داد.

فراخوان برای اقدام چیست؟

فراخوان برای اقدام نوعی محرک است که بازدیدکنندگان شما را تشویق می کند کاری بکنید. اقدامی که می خواهید آنها انجام دهند می تواند هر چیزی باشد. شاید بخواهید آنها محصولی بخرند، در خبرنامه شما ثبت نام کنند، نظری بگذارند یا فقط از صفحه دیگری در سایت شما بازدید کنند. اهداف آنلاین شما هر چه که باشند، یک CTA در مکان مناسب می تواند کاربران شما را در مراحلی که می خواهید دنبال کنند راهنمایی کند.

یک CTA معمولا حاوی زبان دستوری است که به کاربر می گوید چه کاری انجام دهد. این به معنای استفاده از کلماتی مانند «خرید»، «خواندن»، «پیدا کردن»، «دریافت» و غیره است. مسلما، دادن دستورات به کاربران می تواند کمی عجیب باشد. افزودن تماس‌های خود به عمل در یک دکمه یا یک جعبه فراخوان می‌تواند کمی کمتر احساس شود، زیرا دستورات شما را از سایر متن‌های (طبیعی‌تر) شما جدا نگه می‌دارد.

چرا دعوت به اقدام مهم است

هر وب سایت، و هر صفحه در یک وب سایت، دلیلی برای وجود دارد. اما اگر CTA اضافه نکنید، این احتمال وجود دارد که کاربران شما به محتوای شما نگاه کنند و سپس بدون انجام کار دیگری سایت شما را ترک کنند. Call to Action به شما کمک می کند تا کاربران را در سایت خود نگه دارید و آنها را به طرفداران یا مشتریان وفادار تبدیل کنید.

اگر می‌خواهید کاربرانتان مجموعه‌ای از مراحل را برای انجام کاری دنبال کنند، CTA‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. آنها می توانند نوعی نقشه راه ایجاد کنند تا بازدیدکنندگان شما را به محتوایی که باید ببینند یا مجموعه ای از مراحلی که برای خرید یک محصول باید بردارند، راهنمایی کند. بدون این “پست های راهنما”، کاربران شما می توانند حدس بزنند که قرار است در مرحله بعدی چه کاری انجام دهند.

نحوه نوشتن CTAهای عالی

هنگامی که به متن برای دکمه CTA خود فکر می کنید، چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  1. از صدای فعال استفاده کنید

    اول از همه، باید مطمئن شوید که از صدای فعال استفاده می کنید. صدای فعال کنش گرا است و بنابراین به معنای واقعی کلمه مردم را به عمل فرا می خواند. و این دقیقا همان چیزی است که شما می خواهید. مردم را بسازد خواستن برای کلیک بر روی دکمه شما!

  2. از برچسب های مرتبط استفاده کنید

    مطمئن شوید که متن دکمه شما مختص کاری است که افراد انجام می دهند. “ارسال” خیلی کلی است. از چیزی مانند “ثبت نام!” استفاده کنید. برای یک خبرنامه، یا “با ما تماس بگیرید” برای یک فرم تماس. متن باید توضیح دهد که دکمه چه کاری انجام می دهد.

  3. متن دکمه را کوتاه نگه دارید

    از کلمات کوچک و ساده استفاده کنید. شما باید متن دکمه خود را تا حد امکان ساده نگه دارید. مردم باید فوراً معنی آن را بفهمند.

  4. فوریت ایجاد کنید

    ایجاد فوریت می‌تواند افراد را متقاعد کند که بر فراخوانی برای اقدام شما کلیک کنند. برای مثال، می‌توانید این کار را با داشتن پیشنهادات زمانی محدود یا با گفتن اینکه محصول شما چگونه می‌تواند به آنها در حل مشکلاتشان کمک کند، انجام دهید. اکنون. این حتی می تواند یک متن در کنار فراخوان برای اقدام شما باشد.

  5. از دیدگاه کاربر بنویسید

    به یاد داشته باشید که کاربران نیز اهداف خود را دارند! اگر دعوت به اقدام را از منظر کاربر بنویسید، به جای دیدگاه شما، احتمالاً نتایج بهتری خواهید دید. در صورت امکان، از گفتن «اکنون این را بخرید!» اجتناب کنید و سعی کنید به جای آن بر آنچه کاربران از آن سود می برند تمرکز کنید. “حالا مال خودت را بگیر!” می تواند جایگزین بهتری باشد.

کجا و چگونه می توان فراخوان ها را برای اقدام گنجاند

اکنون، سفرهای کاربران آنلاین به طرز بدنامی کثیف است. اما هنوز هم باید درک دقیقی از اینکه کاربران احتمالاً از کجا شروع می‌کنند و می‌خواهید به کجا ختم شوند داشته باشید. هر نقطه تماس در سفر باید دارای یک CTA باشد که منجر به مرحله منطقی بعدی می شود.

توضیحات متا

شما می توانید برای هر پست یا صفحه وب سایت خود یک توضیحات متا تنظیم کنید. معمولاً گوگل این متن را در زیر عنوان صفحه شما در نتایج جستجو نشان می دهد. به نظر می رسد این است:

توضیحات متا از yoast.com همانطور که در نتایج جستجو مشاهده می شود

توضیحات متا اولین فرصت شما برای متقاعد کردن کاربران موتورهای جستجو برای بازدید از وب سایت شما است. بنابراین برای ایجاد یک فراخوان عالی و متقاعد کننده برای اقدام در اینجا زمان بگذارید.

صفحه نخست

صفحه اصلی شما باید فقط شامل چند فراخوان برای اقدام به وضوح قابل مشاهده باشد. روی اهداف کلیدی که برای سایت شما اولویت دارند تمرکز کنید.

اگر می‌خواهید بیش از یک CTA را در صفحه اصلی خود قرار دهید، می‌توانید بلوکی ایجاد کنید که برجسته باشد (از فضای خالی کافی در اطراف آن استفاده کنید) با عنوانی توصیفی، مانند «انتخاب خود را انجام دهید». در داخل آن بلوک می‌توانید سه فراخوانی مشابه را اضافه کنید و به کاربر اجازه دهید مسیری را که باید دنبال کند انتخاب کند. به این ترتیب، کل بلوک تبدیل به فراخوان برای اقدام شما می شود. این کمی شبیه به ما در صفحه اصلی فعلی ما است:

3 تماس برای اقدام در صفحه اصلی Yoast نشان داده شده است

صفحات محصول

این باید واضح باشد. هر صفحه محصول به یک فراخوان برای اقدام «افزودن به سبد خرید» یا «اکنون خرید کنید» نیاز دارد. آن دکمه باید برجسته باشد. سایت های تجارت الکترونیک تمایل دارند همه چیز را در اطراف آن دکمه جمع کنند:

در حالی که این گزینه ها باید در دسترس باشد، اگر تمرکز را از دکمه “افزودن به سبد خرید” حذف نکنند، بهتر است. فقط آنها را بسیار کوچکتر از دعوت به اقدام کنید و آنها را کمی دورتر از آن دکمه قرار دهید.

صفحات تماس

اگر هدف اصلی وب سایت شما برقراری ارتباط با خریداران بالقوه است، نگرانی اصلی در وب سایت این است که کاملاً واضح باشد که چگونه می توانید به شما دسترسی پیدا کنید. حداقل، شما می خواهید صفحه تماس خود را به وضوح از صفحه اصلی خود در دسترس قرار دهید. حتی بهتر – یک گزینه تماس را همانجا در صفحه اصلی خود اضافه کنید و آن را پررنگ کنید:

Peninsula Air Conditioning شماره تلفن خود را به عنوان CTA در صفحه اصلی خود قرار دهید

در خود صفحه تماس خود، می توانید کارهای بیشتری از اضافه کردن ایمیل و آدرس فیزیکی شرکت خود انجام دهید. ممکن است بخواهید یک فرم تماس کوتاه، یک شماره تلفن یا دکمه «اکنون چت کنید» اضافه کنید. مطمئن شوید که به گزینه های تماس خود نیز یک برچسب جذاب بدهید. کلیک کردن بر روی “ارسال” در انتهای فرم تماس بسیار کمتر از “لطفا با من تماس بگیرید!”

پست های وبلاگ و صفحات اطلاعاتی

به غیر از صفحاتی با دعوت به عمل واقعاً خاص، احتمالاً پست های وبلاگ یا صفحات اطلاعاتی نیز دارید. برخی از اینها ممکن است نیازی به CTA نداشته باشند – برای مثال صفحه “درباره ما” شما. اما اگر پست‌های وبلاگ یا صفحاتی دارید که با اهداف شما مرتبط هستند، مانند افزایش آگاهی از برند یا متقاعد کردن مشتریان برای خرید محصولات شما، خوب است CTA را به آن‌ها اضافه کنید. حتی اگر فقط یک پیوند “بیشتر بخوانید” به یک مقاله مرتبط باشد.

اشتباهات متداول

هنگام افزودن فراخوان به اقدام در سایت خود، می خواهید از چند چیز اجتناب کنید. این اشتباهات را نکنید!

تعداد بیش از حد CTA در یک صفحه

صفحات خود را با ده ها CTA برای هر هدف و هر نوع بازدید کننده ای پر نکنید. اطمینان حاصل کنید که هر دعوت به اقدام از بقیه طراحی شما متمایز است. شما می توانید این کار را با استفاده از رنگ دکمه متضاد، یک پیوند قابل اجرا یا متن دکمه و کاهش دیگر درهم و برهمی در صفحه انجام دهید.

دکمه های گیج کننده

اگر کاربران نتوانند تشخیص دهند که چه چیزی قابل کلیک است و چه چیزی غیرقابل کلیک است، برای انجام هر گونه اقدامی در سایت شما با مشکل مواجه خواهند شد. اصول پشت یک دکمه خوب بی انتها هستند. یک گردآوری ساده و زیبا از بهترین شیوه های دکمه در Blogs.adobe.com وجود دارد که ما آن را با یکی از DesignExcellent ترکیب کرده ایم:

  1. آن را شبیه یک دکمه (اندازه، شکل، رنگ، عمق) کنید.
  2. یک پیام واضح از آنچه پس از کلیک اتفاق می افتد اضافه کنید.
  3. به ترتیب و موقعیت (قرارگیری) دکمه ها توجه کنید.

اولین مورد در لیست بالا این نکته را به خوبی خلاصه می کند: یک دکمه یک دکمه است. چندان یک عنصر طراحی نیست. طراحی دکمه در مورد تشخیص و وضوح است.

درخواست بیش از حد از کاربران

یک فراخوان خوب باید برای کاربران شما آسان باشد. هر چقدر هم که CTA خود را به خوبی بیان کنید، تعداد بسیار کمی از کاربران مایلند که بسیاری از مراحل پیچیده را در یک لحظه انجام دهند. به عنوان مثال، اگر مردم را تشویق می‌کنید که «اکنون بخرند!»، به آنها اجازه دهید سریع بررسی کنند – برای ایجاد یک حساب کاربری ابتدا از آنها نخواهید که مجموعه طولانی سؤالات را پر کنند.

زمان کار است شما CTA ها!

اینها همه نکات برتر ما در مورد مکان و نحوه افزودن فراخوان به اقدام در سایت شما هستند. با این حال، به یاد داشته باشید، این فقط یک توصیه کلی است – آنچه برای شما و کاربران شما مفید است ممکن است کمی متفاوت باشد. بنابراین سعی کنید CTA خود را بنویسید (یا بهبود دهید) و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. شما همیشه می توانید آنها را بهینه سازی کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید!