تقلب: نقطه کوری که می تواند کسب و کار شما را کور کند

این را تصور کنید: کارمند به ظاهر وفادار شما در حال کپی کردن اطلاعات محرمانه شرکت در فضای ذخیره سازی ابری شخصی خود است، یک فروشنده مورد اعتماد فاکتورهای متورم ارسال می کند، یا یک مشتری باهوش به طور سیستماتیک از سیاست بازگشت شما سوء استفاده می کند. کلاهبرداری یک شکارچی خاموش است که در سایه حتی خوش‌نیت‌ترین سازمان‌ها در کمین است. در حالی که بیشتر کسب‌وکارها دارای برخی حفاظت‌ها هستند، اغلب طیف کاملی از تهدیدها را نادیده می‌گیرند و خود را در معرض خطر جدی قرار می‌دهند.

ما بارها و بارها آن را دیده‌ایم: شرکت‌هایی که بر روی کلاهبرداری مالی متمرکز شده‌اند، از دیگر اشکال موذیانه مانند کلاهبرداری فناوری (نقض داده‌ها، سرقت IP)، کلاهبرداری عملیاتی (دستکاری فرآیند، کاهش موجودی)، کلاهبرداری از مشتری (بازگشت جعلی، بازپرداخت هزینه) غفلت می‌کنند. ، تقلب فروشنده (بیش از حد، رشوه) و حتی تقلب در انطباق (تعریف نادرست داده ها به تنظیم کننده ها). مثل این است که تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار دهید، به این امید که یک قفل کل خانه شما را محکم کند.

چرا تقلب در سایه رشد می کند؟

کلاهبرداری فقط یک تهدید نیست. این یک اکوسیستم پیچیده و در حال تکامل است که در زوایای پنهان سازمان شما رشد می کند. دو عامل اصلی بستر مناسبی را برای فعالیت های متقلبانه ایجاد می کند:

  1. توهم کنترل

    بسیاری از سازمان ها در دام این باور می افتند که انطباق برابر با امنیت است.

Source link