تقطیر آنچه واقعاً بر رتبه بندی تأثیر می گذارد

همراهی با پیشرفت های جدید در صنعت سئو می تواند دلهره آور باشد.

با به‌روزرسانی‌های مکرر الگوریتم Google، شایعات درز اطلاعات داخلی، و پیشرفت‌های جدیدترین مدل زبان بزرگ (LLM)، به سختی زمانی برای مکث و تأمل در مورد معنای این تغییرات برای یک تجارت آنلاین وجود دارد.

این مایه تاسف است، زیرا بسیاری از این به‌روزرسانی‌ها تأثیر کمی بر بهینه‌سازی واقعی موتورهای جستجو دارند.

در همین حال، دنبال کردن اخبار فوری سئو به راحتی می تواند حواس خود را از آنچه واقعاً برای رتبه بندی مهم است منحرف کند: ورودی سیگنال سئو ثابت.

نویز SEO

به‌روزرسانی‌های تأیید شده Google فقط نوک کوه یخ است.

تنظیمات الگوریتم روزانه وجود دارد که تأیید عمومی را تضمین نمی کند.

علاوه بر این، گوگل روزانه تعداد بی‌شماری تست SERP را روی بخش کوچکی از ترافیک کاربران خود انجام می‌دهد.

ردیابی و استنباط جزئیات این تغییرات مکرر تقریباً غیرممکن است، حتی به عنوان یک پیگیری روزنامه نگاری تمام وقت.

یک رویکرد عملی تر این است که این به روز رسانی ها را به عنوان “آب و هوای SEO” در نظر بگیرید – به طور مداوم در حال تغییر، همراه با طوفان گاه به گاه که در نهایت به پایان می رسد.

افشای اسناد ادعایی با منشا تأیید نشده به همان اندازه، اگر نه بیشتر، حواس‌پرت‌کننده است.

بدون زمینه، درک زبان داخلی شرکت، یا تجربه با سیستم های داخلی شرکت، این اسناد هیچ مبنایی برای چیزی فراتر از حدس و گمان ارائه نمی دهند.

در حالی که آنها ممکن است ابزارهای مفیدی برای تبلیغ خود باشند، اما هیچ ارزش واقعی برای بهینه سازی وب سایت ارائه نمی دهند.

مدل‌های زبان بزرگ، که اغلب تحت چتر «AI» به بازار عرضه می‌شوند، پتانسیل قابل‌توجهی برای ساده‌سازی جریان‌های کاری خاص دارند.

آنها می توانند ابزارهای ارزشمندی برای سرعت بخشیدن به فرآیندهای مختلف از جمله چرخه های توسعه نرم افزار باشند.

آن‌ها همچنین اغلب پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای به پرسش‌ها ارائه می‌کنند و صنعتی را تحریک می‌کنند که در دو دهه گذشته نوآوری واقعی نسبتا کمی دیده است.

به طور خلاصه، آنها ابزارهای مفیدی مانند کنسول جستجوی گوگل، ابزار وب مستر بینگ یا تجزیه و تحلیل گزارش سرور هستند و می توانند از تلاش ها برای رتبه بندی بهتر پشتیبانی کنند.

با این حال، آنها به دور از یک راه حل مناسب برای همه چیزهای مرتبط با جستجو هستند.

ورودی سئو

همه مثال‌های بالا به بار گیج‌کننده اطلاعات سئو کمک می‌کنند، و حواس را از آنچه واقعا مهم است منحرف می‌کند: ورودی سیگنال.

برای روشن‌تر شدن، دستیابی به سئوی غالب به چیزی بیش از شناسایی سیگنال‌های فردی نیاز دارد که گوگل و مایکروسافت بینگ در محاسبات خود نقش دارند.

تنها از طریق تجربه می‌توان فهمید که چگونه یک سیگنال مجزا، مانند تگ‌های متعارف، با سیگنال دیگری، مانند توزیع بودجه خزیدن، تعامل دارد و بر آن تأثیر می‌گذارد.

این به نوبه خود می‌تواند بر سیگنال‌های کیفیت محتوا تأثیر بگذارد، که بر رضایت کاربر تأثیر می‌گذارد و معیارهای کلیدی SEO مانند نرخ کلیک (CTR) و نرخ پرش را هدایت می‌کند.

این سیگنال‌ها می‌توانند تحت‌تاثیر سایر عوامل سئو، مانند بک‌لینک‌های قدیمی با رتبه‌بندی صفحه قرار گیرند.

آنها همچنین می توانند توسط مسائلی مانند:

  • نقشه های سایت معیوب
  • اجرای نادرست hreflang.
  • استفاده ناخواسته از تگ های noindex
  • تنظیمات robots.txt قدیمی.

اینها نمونه‌هایی صرف از بسیاری از سیگنال‌های فنی، محتوایی و خارج از صفحه هستند که در نهایت تأثیر تجمعی بر رتبه‌بندی نتایج جستجوی ارگانیک هر وب‌سایتی دارند.

هر دو گوگل و بینگ سیگنال های SEO متعددی را در الگوریتم های خود گنجانده اند.

در حالی که بیشتر این سیگنال‌ها به خوبی شناخته شده‌اند، اغلب فراموش می‌شود که ثبات سیگنال رتبه‌های بالایی را برای درخواست‌های کاربر مرتبط حفظ می‌کند.

بالا رفتن در سئو به معنای دنبال کردن آخرین کلمه کلیدی سئو نیست.

در عوض، اطمینان از اینکه Googlebot و Bingbot می توانند:

  • توده مهمی از صفحات فرود مرتبط و جذاب یک وب سایت را خزیدن.
  • به وضوح پیشنهاد فروش منحصر به فرد سایت را درک کنید.

دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.


خروجی سئو

رتبه‌بندی نتیجه ده‌ها سیگنال سئو بسیار مهم و سنگین است.

برخلاف به‌روزرسانی‌های Google، ناشران کنترل آن ورودی‌ها را حفظ می‌کنند و می‌توانند به طور منظم سیگنال‌های وب‌سایت‌های خود را اندازه‌گیری کرده و بهبود بخشند.

این ماهیت سئو است: این یک فرآیند مداوم است که بر اساس داده‌های قابل اندازه‌گیری و قابل تأیید به جای نظرات فردی و مغرضانه است.

به همین دلیل است که جمع‌آوری گزارش‌های سرور یک وب‌سایت و انجام ممیزی‌های سئوی دفاعی سالانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

پذیرش این بهترین شیوه ها و ادغام آنها در یک استراتژی جامع سئو چیزی است که اپراتورهای وب سایت موفق را متمایز می کند.

سیگنال های سئو

تغییر تمرکز بر روی آنچه واقعاً در سئو مهم است کار سختی نیست.

در ابتدایی ترین سطح، نیاز به ضربه زدن و نظارت منظم بر دو منبع اصلی داده های قابل تأیید است:

  • کنسول جستجوی گوگل
  • ابزارهای وب مستر بینگ.

در حالی که هر دوی این خدمات رایگان بینش های عالی ارائه می دهند، این اولی است که به بینش عمیق تری اجازه می دهد.

به این دلیل که، به خصوص وقتی صحبت از وب سایت های بزرگ می شود، گوگل اغلب منابع بیشتری را برای خزیدن اختصاص می دهد. این منجر به خزیدن مجدد عمیق تر و مکرر یک وب سایت می شود.

در نتیجه، داده‌های ارائه‌شده، علی‌رغم تأخیر مورد نظر بین خزیدن و به‌روزرسانی نمونه داده‌ها، نشان می‌دهد که Google چگونه یک وب‌سایت را می‌خواند و درک می‌کند.

این دو منبع داده، همراه با ابزار وب مستر بینگ، بهترین منبع اطلاعات قابل تأیید در مورد سیگنال‌های اولیه سلامت SEO یک وب‌سایت را نشان می‌دهند.

AD 4nXfwe723Kmk5g 1UqyWZeW6VusmFS Wz0Kf3JfHpgrgvMRE2RwDYmvK44JYOhp2NN6qmGPhi8Qm4hzsetx3EOj2amm3f6Fm3wWSpKVKVSQS J59nP5FSl?key=l Ui4On3 GZEBQnkhuHf9uePتقطیر آنچه واقعاً بر رتبه بندی تأثیر می گذارد

حتی بدون هیچ گونه تجزیه و تحلیل اضافی، کنسول جستجوی گوگل را می توان برای استفاده از قابلیت مشاهده موجود استفاده کرد، زمانی که نمایش صفحه کم / CTR در SERP ها بهبود یافته و شامل یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد می شود.

مرحله پیشرفته تر، تأیید یافته ها و تجزیه و تحلیل مسائل بالقوه SEO یا تناقضات سیگنال است. این شامل خزیدن وب سایت به روشی شبیه به ربات های موتور جستجو است.

چندین ابزار تجزیه و تحلیل آزمایش شده برای این منظور در دسترس هستند، با Oncrawl، RYTE، Screaming Frog و Lumar که به طور خاص قابل اعتماد هستند.

این ابزارها، همراه با سایر ابزارها، به طور ایده آل باید به طور همزمان به عنوان بخشی از ممیزی دفاعی سئو سالانه یا هنگام پرداختن به افت های غیرمنتظره رتبه استفاده شوند.

در حالت ایده آل، یک تجزیه و تحلیل جامع باید شامل داده های گزارش سرور باشد که به طور دائم ثبت و ذخیره می شود.

با این حال، این نشان دهنده سطح پیشرفته ای از تجزیه و تحلیل کلان داده است که تعداد کمی از شرکت ها می توانند به طور منظم در داخل آن را انجام دهند.

برای وب‌سایت‌های بزرگ با داده‌های گسترده، همکاری با کارشناسان ممیزی SEO، بینش برتری را ارائه می‌دهد.

در حالی که تیم های داخلی پیچیدگی های وب سایت خود را درک می کنند، ارائه دهندگان خارجی مزیت تجربه را در پلتفرم های مختلف وب به ارمغان می آورند.

این بینش‌ها اغلب به بررسی سیگنال‌های قدیمی کمک می‌کنند و تلاش‌های سئو را به سمت تاثیرگذارترین تغییرات برای رشد رتبه‌بندی هدایت می‌کنند.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link