گوگل دو راه حل جدید تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرده است: کمپین های Demand Gen و Video View.
این کمپین ها که برای تسهیل ارتباطات یکپارچه بین مشاغل و مصرف کنندگان طراحی شده اند، می توانند تقاضای محصول را از اواسط قیف تا خرید افزایش دهند.
ویژگیهای جدید شامل خلاقیتهای متناسب با بخشهای مشابه بر اساس فهرستهای مخاطب، ساخت آگهی سادهشده و معیارهای تعامل بهبودیافته در قالبهای مختلف مشاهده است.
راهحلهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل ادز همچنین بینشهای مهمی را در مورد عملکرد کمپین به کسبوکارها ارائه میکند و آنها را قادر میسازد تا تصمیمات آگاهانه بگیرند.
گوگل پیشبینی میکند تا اواخر سال جاری ابزارهای تبلیغاتی زیر را گستردهتر عرضه کند.
تقاضای نسل: افق های بازاریابی جدید پیشگام
کمپین های تقاضای نسل ویژگی های منحصر به فردی را ارائه می دهند که برای بازاریابان اجتماعی مدرن طراحی شده است.
تحقیقات نشان می دهد که 91٪ از مصرف کنندگان بلافاصله پس از کشف محصولات یا مارک های جدید در فیدهای Google مانند Discover یا Gmail اقدام می کنند.
کمپینهای تقاضای نسل داراییهای ویدیویی و تصویری شما با بهترین عملکرد را در سراسر YouTube، YouTube Shorts، Discover و Gmail یکپارچه میکنند.
در مجموع، این پلتفرم ها به بیش از 3 میلیارد کاربر ماهانه پاسخ می دهند.
علاوه بر افزایش دسترسی، Demand Gen فرآیند ایجاد تبلیغات را ساده می کند.
جریان ساخت و ساز جدید معرفی شده به شما این امکان را می دهد که ببینید همه چیز قبل از شروع به کار چگونه به نظر می رسد.
تعامل رانندگی با کمپین های مشاهده ویدیو
کمپین Google’s Video View که مکمل کمپین Demand Gen است، به برندها اجازه میدهد تا بازدیدها را در قالبهای مختلف در یک کمپین، از جمله in-stream، in-feed، و اکنون YouTube Shorts، به حداکثر برسانند.
طبق گزارشها، در طول آزمایش اولیه، کمپینهای Video View به طور متوسط 40٪ بازدید بیشتری نسبت به کمپینهای هزینه به ازای مشاهده قابل رد شدن در جریان داشتند.
سامسونگ آلمان، یک مورد آزمایشی برای این ویژگی، موفقیت چشمگیری در طول فصل تعطیلات کسب کرد و به 94% افزایش دسترسی، کاهش CPM و افزایش توجه افزایش یافت.
افزایش اثربخشی کمپین با بخش های Lookalike
Google به تبلیغکنندگان این امکان را میدهد تا بر اساس فهرست مخاطبان خود، خلاقیتهای متناسب با بخشهای مشابه کاملاً جدید را جفت کنند.
بسته به اهدافشان، تبلیغکنندگان میتوانند با ارائه تخفیفها با مشتریان فعلی تبدیل شوند یا با جذب مخاطبان مشابه با پیشنهادهای ویژه، تقاضا ایجاد کنند.
پیمایش چالش های تجاری با بینش های مبتنی بر هوش مصنوعی
این راهحلهای مبتنی بر هوش مصنوعی میتوانند به کسبوکارها در تصمیمگیری آگاهانهتر در میان چالشهای مختلف اقتصادی کلان کمک کنند.
با کمک هوش مصنوعی، گوگل به بازاریابان این امکان را میدهد که تأثیر افزایشی کمپینها را اندازهگیری کنند و بینش جدیدی در مورد چالشهای تجاری ارائه دهند.
با نگاه به آینده
بر اساس تحقیقات، 87 درصد از مصرف کنندگان می گویند که یوتیوب به آنها کمک می کند تا سریعتر تصمیم گیری کنند.
معرفی کمپینهای «Demand Gen» و «Video View» قرار است بر این امر سرمایهگذاری کند و ارزش کسبوکارها را که از تبلیغات در پلتفرمهای Google به دست میآورند، بیشتر کند.
گوگل قرار است این ابزارها را در اواخر سال جاری به طور گستردهتری عرضه کند.
منبع: گوگل