وقتی از مناقصه غیر تبدیلی به مناقصه مبتنی بر تبدیل حرکت می کنید، به نظر می رسد Google به طور خودکار تطابق گسترده را در کمپین ها فعال می کند.
- این روی کلمات کلیدی تطابق دقیق و عبارت موجود تأثیر می گذارد و آنها را بدون تأیید کاربر به تطابق گسترده تبدیل می کند.
چرا ما اهمیت می دهیم. تبلیغکنندگانی که به مناقصه مبتنی بر تبدیل تغییر میکنند ممکن است ناآگاهانه کلمات کلیدی خود را به تطابق گسترده تغییر دهند. تطابق گسترده می تواند به شدت هدف گذاری کمپین را تغییر دهد و منجر به افزایش کلیک های نامربوط شود.
پاسخ:
- تبلیغکنندگان، از جمله Navah Hopkins از Optmyzr، این موضوع را علامتگذاری کردند و نگرانیهایی را در مورد هدر رفتن بودجه و عملکرد کمپین ایجاد کردند.
- ناوا رهبری انتقادات را بر عهده داشت و به ما یادآوری کرد که او کسی نیست که گوگل را بدون هیچ دلیلی تایید کند – “کسانی از شما که من را می شناسید می دانید که من معمولاً در مورد “انتخاب های” گوگل متعادل هستم، اما این بسیار وحشتناک است. یکی (مخصوصا برای کسانی که با تبلیغات گوگل راحت نیستند).
- هریسون جک هپ (بنیانگذار بازاریابی صنعتی) این سوال را مطرح میکند که برای کلمه کلیدی اصلی چه اتفاقی میافتد – “اوه، اکنون میپرسم آیا کلمات کلیدی قدیمی را متوقف میکند یا آنها را حذف میکند؟ نه دقیقاً یک تغییر ساده در اکثر کمپین ها”
- کریستی اولسون (سر. مدیر بازاریابی دیجیتال) بیان میکند که استراتژیهای گوگل تا چه حد خودخدمتکننده هستند – «گوگل همیشه آنچه را که بیشترین دلار را در آنها میسازد، اولویتبندی میکند، نه اینکه چه چیزی برای هزینه تبلیغات کارآمد یا مؤثر است. تکان دهنده نیست.
- جینی ماروین، رابط گوگل ادز، پاسخ داد و گفت که این رفتار مورد انتظار نیست و در دست بررسی است.
باهوش باشید:
- پس از تغییر استراتژی های مناقصه، به طور مرتب انواع تطابق کلمات کلیدی را بررسی کنید.
- عملکرد کمپین را از نزدیک زیر نظر داشته باشید و هرگونه تغییر ناخواسته تطابق گسترده را برگردانید.
خط پایین. در حالی که گوگل این مشکل را بررسی می کند، تبلیغ کنندگان باید مراقب باشند. نادیده گرفتن تغیرات تطبیق کلمات کلیدی می تواند به معنای تفاوت بین یک استراتژی کنترل شده PPC و هزینه های تبلیغاتی فراری باشد.
سرزمین موتور جستجو را به فید Google News خود اضافه کنید.
جدید در زمین موتورهای جستجو