تعیین اهداف جدید جذب مشتری

گوگل اخیراً جدیدترین نوع هدف خود را برای تبلیغ کنندگان عرضه کرده است: اهداف جذب مشتری.

هدف جذب مشتری به طور موثر مشتریان جدیدی را از طریق انواع مختلف کمپین تبلیغاتی گوگل بر اساس اهداف بازاریابی پیدا می کند.

گوگل در ویدیوی آموزشی اخیر خود، نحوه عملکرد هدف جدید جذب مشتری و حالت‌های پشتیبانی را توضیح داد.

نحوه عملکرد هدف جذب مشتری

مشتریان جدید از طریق سه منبع داده تعیین می شوند:

  • لیست های مطابقت مشتری (داده های شخص اول)
  • تگ گوگل
  • سیگنال های تشخیص خودکار

گوگل از دو حالت مختلف جذب مشتری پشتیبانی می کند:

  • حالت ارزش مشتری جدید. برای مشتریان جدید بیشتر از مشتریان فعلی پیشنهاد دهید. اهداف خرده فروشی و فروش آنلاین با این گزینه پشتیبانی می شوند.
  • حالت فقط مشتری جدید. فقط برای مشتریان جدید پیشنهاد دهید. اهداف خرده فروشی، فروش آنلاین و تولید سرب با این گزینه پشتیبانی می شوند.

هدف جذب مشتری را می توان برای کمپین های جدید و موجود تنظیم کرد.

تنظیم هدف برای کمپین‌های حداکثر عملکرد جدید

انتخاب هدف جذب مشتری برای کمپین Performance Max جدید در طول ساخت کمپین اتفاق می افتد.

ابتدا Performance Max را به عنوان نوع کمپین انتخاب کنید و نام کمپین را انتخاب کنید.

مرحله دوم تعیین قیمت پیشنهادی است که در آن نوع هدف کسب جدید قرار دارد.

نحوه انتخاب نوع هدف جذب مشتری در تبلیغات گوگلاعتبار تصویر: Google، YouTube.com، آوریل 2023

در صورت استفاده از حالت “ارزش مشتری جدید”.

هنگامی که کادر جذب مشتری در بالا علامت زده شد، از تبلیغ‌کننده می‌خواهد که از بین بخش‌های مخاطب موجود انتخاب کند.

پس از انتخاب مخاطبان، باید ارزشی برای جذب مشتری تعیین شود.

این مقدار به تبدیل‌های مشتری جدید اختصاص می‌یابد، که به Smart Bidding کمک می‌کند تا مشتریان جدید را بهینه کند.

استفاده از هدف جدید جذب مشتری در تبلیغات گوگل.اعتبار تصویر: Google، YouTube.com، آوریل 2023

Google توصیه می کند برای نتایج بهینه، ارزش را برای درآمد ارگانیک مورد انتظار مشتری جدید تنظیم کنید.

پس از تنظیم مقدار، راه اندازی کمپین حداکثر عملکرد را طبق معمول ادامه دهید.

در صورت استفاده از حالت “فقط مشتری جدید”.

روند اضافه کردن هدف جذب مشتری مانند بالا است، به جز انتخاب این گزینه به جای آن:

  • “فقط برای مشتریان جدید پیشنهاد دهید.”

این هدف را فقط به یافتن مشتریان جدید محدود می کند.

گوگل توصیه می کند یک کمپین جداگانه برای مشتریان فعلی راه اندازی کنید تا دسترسی را خیلی محدود نکنید. اهداف ROAS باید بین دو کمپین بر اساس رفتار کاربر و عملکرد تاریخی متفاوت باشد.

تنظیم هدف برای کمپین های موجود

هدف جذب مشتری برای این انواع کمپین موجود است:

  • حداکثر عملکرد
  • جستجو کردن
  • اکشن ویدیویی

شماره 1: هدف جذب مشتری را در تبدیل پیکربندی کنید

برای انجام این کار، به “ابزارها و تنظیمات” >> “تبدیل ها” >> “کسب مشتری – راه اندازی”

هدف جذب مشتری را در تنظیمات تبدیل در Google Ads تنظیم کنید.اعتبار تصویر: تصویر گرفته شده توسط نویسنده، آوریل 2023

تنظیم هدف مانند دستورالعمل های قبلی است:

  1. لیست مشتریان موجود را انتخاب کنید
  2. مقدار اختصاص داده شده به جذب مشتری را تنظیم کنید

این اکنون در سطح حساب تنظیم شده و برای افزودن به کمپین‌های موجود در دسترس است.

شماره 2: هدف جذب مشتری را در کمپین پیکربندی کنید

ابتدا کمپینی را انتخاب کنید که از نوع هدف جدید استفاده می کند. روی تب “تنظیمات” در نوار منوی سمت چپ کلیک کنید.

سپس، کادر “اکتساب مشتری” را انتخاب کنید، که پانل هدف را باز می کند.

نوع هدف جذب مشتری را در کمپین های موجود پیکربندی کنید.اعتبار تصویر: Google، YouTube.com، آوریل 2023

در نهایت، نوع جذب مشتری مناسب را برای کمپین خاص انتخاب کنید، سپس روی «ذخیره» کلیک کنید.

نحوه اندازه گیری عملکرد مشتریان جدید

ارتقای گزارش یکی از هیجان انگیزترین به روز رسانی ها در مورد نوع هدف جذب مشتری است.

ستون جدیدی برای «مشتریان جدید» در رابط آنلاین Google Ads موجود است.

ستون مشتریان جدید در رابط Google Ads.اعتبار تصویر: Google، YouTube.com، آوریل 2023

ستون “مشتریان جدید” تعداد مشتریان جدیدی را نشان می دهد که هر نوع کمپین با استفاده از هدف به دست آورده است.

علاوه بر گزارش‌های جدید موجود، به محاسبه معیارهای کلیدی مانند هزینه جذب مشتری کمک می‌کند.

خلاصه

جدیدترین هدف جذب مشتری گوگل به تبلیغ کنندگان کمک می کند تا با دلارهای بازاریابی خود استراتژیک تر باشند.

با ایجاد تعادل بین نیاز به مشتریان جدید و معیارهای کلیدی کسب و کار مانند ROAS یا سودآوری، هدف جذب مشتری به هدایت مشتریان جدید در عین رسیدن به اهداف کمک می کند.

کل آموزش تبلیغات گوگل را اینجا ببینید.


تصویر ویژه: Andrey_Popov/Shutterstock