تعداد بازدیدهای کوتاه یوتیوب به 30 میلیارد در روز می رسد

بازدید از ویدیوهای YouTube Shorts در سه ماهه اول سال 2022 به 30 میلیارد در روز رسید که چهار برابر نسبت به سه ماهه اول 2021 افزایش یافته است.

علاوه بر این، یوتیوب تأیید می کند که اکنون در حال آزمایش تبلیغات در Shorts است، که در نهایت به سازندگان اجازه می دهد از ویدیوهای کوتاه فرم کسب درآمد کنند.

این در فراخوان درآمد سه ماهه شرکت مادر آلفابت برای سه ماهه اول 2022 فاش شده است.

تصمیم برای قرار دادن تبلیغات در Shorts به دلیل افزایش 4 برابری بازدیدها نیست. در عوض، یوتیوب هدف درآمد خود را از دست داده است.

مطمئناً YouTube درآمد زیادی در سه ماهه گذشته به دست آورد و حتی از میزان درآمد در سه ماهه اول 2021 نیز فراتر رفت.

از آنجایی که یوتیوب به هدف خود نرسیده و درآمدی معادل 6.87 میلیارد دلار در مقابل 7.51 میلیارد دلار کسب کرده است، این شرکت باید برای راضی کردن سهامداران آن را جبران کند.

Ads in Shorts پاسخ YouTube برای بالا بردن رشد درآمد است. به نوبه خود، درآمد سازندگان نیز ممکن است به بالاترین حد خود برسد.

در اینجا نکات مهم مربوط به YouTube Shorts از تماس درآمدی Alphabet در سه ماهه اول 2022 است.

یوتیوب تأیید می کند که تبلیغات به Shorts می آیند

روث پورات، مدیر مالی آلفابت و گوگل، آزمایش تبلیغات در YouTube Shorts را تایید می کند:

«با افزایش بازدیدکنندگان Shorts به عنوان درصدی از کل زمان YouTube، ما با رشد کمی در درآمد روبرو هستیم. ما در حال آزمایش کسب درآمد روی شورت هستیم و بازخوردها و نتایج اولیه تبلیغ‌کنندگان دلگرم کننده است.»

تبلیغات با شلوار کوتاه به سازندگان در YouTube Partner Program این امکان را می دهد که درآمد بیشتری در این پلتفرم کسب کنند.

در حال حاضر، تنها راه کسب درآمد از طریق ایجاد Shorts از طریق Shorts Fund YouTube است. صندوق Shorts 100 میلیون دلار به سازندگان برای محتوایی که در فضای مجازی منتشر می شود، اختصاص می دهد.

همه سازندگان، حتی اگر در YouTube Partner Program نباشند، می‌توانند از Shorts Fund پول دریافت کنند.

در واقع، 40 درصد از سازندگانی که در سال 2021 از صندوق Shorts وجه دریافت کردند، در برنامه شریک YouTube نبودند.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا پس از انتشار گسترده تبلیغات، صندوق Shorts باقی می ماند یا خیر.

درآمد بالقوه – YouTube Shorts در مقابل. TikTok

تبلیغات می تواند ارزش پیشنهادی YouTube Shorts را به میزان قابل توجهی برای سازندگان افزایش دهد.

بدون احتساب حمایت‌های مالی و فروش کالا، گزینه‌های محدودی در وب برای کسب درآمد با ویدیوی کوتاه وجود دارد.

مانند یوتیوب، TikTok صندوقی دارد که از آن به سازندگان برای محتوای محبوب پول پرداخت می کند.

TikTok در مورد میزان پرداختی خود شفافیت کمتری دارد، اگرچه سازندگان گزارش می‌دهند که از تقسیم درآمد ناراضی هستند.

در اینجا یک توییت از @SuperSaf، که 400000 دنبال کننده در TikTok دارد، وجود دارد که احساسات خود را در مورد تقسیم درآمد به اشتراک می گذارد:

او به ویدیویی از یوتیوبر هنک گرین اشاره می‌کند، که چیزی شبیه به یک مقاله ویدیویی است که نحوه پرداخت هزینه‌های TikTok به سازندگان را توضیح می‌دهد.

گرین نشان می‌دهد که YouTube در پرداخت پول به سازندگان برای محتوا بهتر است، و پیشنهاد می‌کند که صندوق سازندگان TikTok بهترین راه برای پرداخت به مردم برای کارشان نیست.

وقتی تبلیغات در Shorts برای همه منتشر شد، جالب است که ببینیم آیا TikTokers محبوبی به YouTube راه پیدا می کند یا خیر.


منبع: یوتیوب

تصویر ویژه: AlessandroBiascioli/Shutterstock