در چشم انداز دیجیتال پر سرعت ما، رایانش ابری همواره در حال تحول است و کسب و کارها را در سراسر جهان متحول می کند. در سال 2022، 60 درصد از دادههای شرکتی در ایالات متحده در فضای ابری ذخیره میشد و انتظار میرود با فراگیرتر شدن پذیرش ابر افزایش یابد. بازار رایانش ابری در سال 2022 بالغ بر 495 میلیارد دلار بود و تخمین زده می شود که تا سال 2032 به 2495 میلیارد دلار افزایش یابد و CAGR 17.8 درصد رشد کند. [1]. با افزایش ترافیک کاربر، انعطافپذیری رایانش ابری با چالشی منحصربهفرد برای مدیریت موثر ظرفیت ابری برای کسبوکارها همراه است.
مقیاس بندی بر اساس تقاضا یا پرداخت به اندازه شما درهای جدیدی را به روی سازمان ها باز کرده است تا در هزینه های اولیه صرفه جویی کنند و تنها در صورت نیاز مقیاس شوند. امروزه ارائه دهندگان ظرفیت ابری متعددی وجود دارند که سازمان ها را قادر می سازند تا انتخاب های کارآمد و انعطاف پذیری داشته باشند. این انعطافپذیری چالشهای منحصربهفردی را نیز به همراه دارد زیرا برنامهریزی و مدیریت نامناسب ظرفیت میتواند منجر به اتلاف منابع، تنگناهای عملکرد و هزینههای غیرضروری شود. طبق یک مطالعه توسط Flexera، میانگین اتلاف ابر در سراسر سازمان ها حدود 32٪ از کل هزینه ابر آنها است. [2]. تعیین استراتژی مناسب برای مدیریت موثر منابع ابری میتواند از افزایش ترافیک با هزینه کم پشتیبانی کند.
تسلط بر مدیریت ظرفیت ابر نیاز به یک ذهنیت فعال دارد، ذهنیتی که تعادل …