تسلط بر مدیریت حساب سئو: دستورالعمل موفقیت

سئو پر از چالش است، اما یکی از سخت ترین آنها مدیریت حساب است.

در این مقاله نکاتی را در این زمینه به اشتراک خواهم گذاشت:

  • راضی نگه داشتن مشتریان
  • دانستن نحوه تعادل بین کار و مدیریت حساب.
  • چه زمانی به عقب برانیم.
  • چگونه استرس را مدیریت کنیم.
  • مدیریت حجم کار
  • و خیلی بیشتر.

خیالت راحت باشه

اول، شما باید به راحتی به خودتان بروید.

سئو پیچیده است.

اغلب از شما انتظار می رود که به سرعت معجزه کنید و سعی کنید مشتریان را راضی نگه دارید. این مشتریان اغلب بودجه هایی را پرداخت می کنند که بسیار کم است و برای نگهدارنده های طولانی ثبت نام نمی کنند.

این وضعیت تقصیر شما نیست

تقصیر آژانس‌های سئو است که مشتریان را از طریق تاکتیک‌های کلاه سیاه، کار ضعیف، وعده‌دهی بیش از حد و کم‌فروشی سوزانده‌اند.

کمی از رکود اقتصادی را اضافه کنید و بازاری با دست بالا خواهید داشت. تقاضای کمتر به این معنی است که ما باید برای حفظ مشتریان بیشتر تلاش کنیم و در برخی موارد، با پول کمتر، بیشتر تحویل دهیم.

اگر در حال حاضر سخت است، به این دلیل است که اینطور است.

به خودت استراحت بده شما ابرقدرت ندارید

چگونه ناراضی ترین مشتریان را خندان نگه داریم

خوب، پس این یک هدر طعمه توجه است.

شما باید با واقعیت سخت سئو روبرو شوید:

مشتریان سرگردان خواهند شد.

ریزش زمانی اتفاق می افتد که:

  • شما مشتریان را ثروتمند کرده اید.
  • آنها یک تاکتیک جدید درخشان را آنلاین می بینند.
  • زیرا هنوز به نتیجه نرسیده اید.
  • اگر کار بدی انجام می دهید.
  • اگر Google به‌روزرسانی‌ای انجام دهد که به مشتریان آسیب می‌زند.
  • وقتی آژانس سئو دیگری به مشتری شما ایمیل می‌زند تا به شما اشاره کند که هنوز چیزی باید اصلاح شود.
  • وقتی خودشان یک معامله تجاری یا مشتری را از دست می دهند.
  • چون باد تغییر می کند.

مشتریان شما سرگردان خواهند شد، اما ما همچنین باید در اینجا میزانی از واقع گرایی را تزریق کنیم.

مشتریان به آژانس‌های سئو می‌آیند و سئوکارها را استخدام می‌کنند، زیرا می‌خواهند کسب‌وکار خود را رشد دهند و از چرخ همستری که به گوگل برای ترافیک پرداخت می‌کنند، رها شوند.

اما هر مشتری با یک مشکل مواجه است.

بودجه ها

اکثر مشتریان برای انجام کارهای مورد نیاز به بودجه بیشتری نیاز دارند.

خیر، بودجه 2000 دلاری شما در ماه سئو نمی تواند جایگزین 10000 دلار در ماه شود که برای جستجوی پولی خرج کرده اید (در سه ماه).

سئو اینطوری کار نمی کند.

به طور کلی، وب سایت ها سئو را از ابتدا شروع نمی کنند.

ما بر روی شانه های روابط عمومی، فعالیت های بازاریابی و سایر آژانس های سئو ایستاده ایم.

سئو یک بازی اینچ است، نه مایل. و در نهایت، آن اینچ ها ما را از خط پایان عبور می دهند.

تا زمانی که مشتری به بخش های پایانی سفر خود و رتبه بندی صفحه اولی که میل دارد نرسد، شما همیشه در معرض خطر ریزش شدید هستید.

و حتی پس از آن، هنگامی که با آنها به پایان سفر خود رسیدید، آنها همچنان می توانند آنجا را ترک کنند.

چه کاری می توانی انجام بدهی؟

چگونه بین کار و رضایت مشتری تعادل برقرار کنیم

نقش شما به عنوان یک SEO انجام دو کار است.

  • کاری را که می توانید مطابق با بودجه و هدف حفظ سودآوری حساب انجام دهید.
  • به مشتری در میان بگذارید که چه کاری می‌خواهید برای او انجام دهید و چرا.

شما قدرتی ندارید که آیا مشتری از شما به عنوان یک آژانس یا متخصص سئو راضی باشد یا خیر.

خوشحالی مشتری زمانی اتفاق می افتد که مشتری احساس کند پیشرفت حساب نسبت به پولی که می پردازد منصفانه و معقول است.

بله، قیمت برای شما یک عدد است، اما برای مشتری یک احساس است.

به این ترتیب، برقراری ارتباط صادقانه بهترین راه برای اطمینان از این است که این احساس “تا حد امکان خوب” است:

  • این کاری است که ما انجام می دهیم.
  • به همین دلیل است که ما آن را انجام می دهیم.
  • به همین دلیل است که تاخیر وجود دارد.
  • این کاری است که ما انجام داده ایم.
  • این کاری است که ما به این دلیل نتوانستیم انجام دهیم.

وقتی صحبت از سئو می شود، هیچ سرویس کاملی وجود ندارد.

  • محتوا به موقع آپلود نمی شود.
  • سایت ها مشکل دارند
  • محتوا نیاز به بازبینی دارد.
  • پیاده سازی پیوندهای داخلی مدتی طول می کشد زیرا سایت کند است.
  • مردم روزهای مرخصی دارند.
  • ما تعطیلات بانکی داریم.
  • مردم مریض می شوند.

واقعیت سئو این است که ما با بسیاری از قطعات متحرک از جمله انسان سر و کار داریم.

تنها چیزی که می توانید باشید اصیل و صادق است و نشان دهید که سخت کار می کنید.

و شما این کار را با ارتباط صادقانه و دقیق انجام می دهید.

کاوش عمیق تر: چگونه مشتریان SEO خود را درگیر نگه دارید: 8 نقطه تماس ارتباطی

چه زمانی به عقب برانیم

زمانی فرا می رسد که ارتباطات مشتری شروع به افزایش می کند.

وکلا برای هر ارتباط هزینه ای دریافت می کنند. آژانس های سئو معمولاً این تجمل را ندارند، به خصوص اگر مشتریان کمی داشته باشند یا تعدادی را از دست داده باشند.

هیچ فرمولی برای این وجود ندارد.

توصیه من عقب نشینی نیست بلکه منحرف کردن است.

مشتریان را می توان با یک عبارت قدرتمند منحرف کرد.

“خوشحالم که در یک تماس در این مورد صحبت کنم.”

در حالی که ارتباطات ایمیل می تواند چیزی باشد که در شکاف های مدیریت مشتری ثبت نشده باشد.

تماس ها به صورت رفت و برگشتی بسیار مشاوره ای هستند که می توان آنها را از یک نگهدارنده خارج کرد.

نحوه مدیریت استرس در مدیریت اکانت سئو

اگر در یک آژانس بزرگ کار می کنید، ممکن است یک تیم کامل خدمات مشتری و یک تیم اختصاصی برای همه مشتریان خود داشته باشید.

این استرس مضاعف است.

احتمالاً سعی خواهید کرد در حین پاسخ دادن به ایمیل‌ها و درخواست‌های مشتری و انجام کار واقعی، خواسته‌های خدمات مشتری را برآورده کنید.

دچار استرس خواهید شد. این طبیعی است.

با روزهای خوب، روزهای بد و بازخورد مثبت و منفی مواجه خواهید شد.

شما احساس می کنید که در یک ماشین پین بال دزد زندگی می کنید و شما همان پین بال هستید.

توصیه من (و لازم است هر از گاهی این را به خودم یادآوری کنم).

  • بازخورد را حرفه ای بگیرید.
  • به خودت یادآوری کن که فقط انسان هستی
  • وظیفه ما کمک به وب سایت ها برای دسترسی به افرادی است که می خواهند به آنها خدمت کنند.

آن بخش آخر کلیدی است.

ما زندگی را نجات نمی دهیم.

اکثر قراردادهای سئو را می توان به راحتی و بدون هزینه زیاد مشتریان لغو کرد.

بله، کاری که ما انجام می دهیم مهم است. ما می توانیم شانس یک کسب و کار را تغییر دهیم و درآمد هنگفتی به دست آوریم.

اما برای دستیابی به این امر باید اتفاقات زیادی بیفتد و اغلب اوقات، برای مشتریان به اندازه کافی سریع اتفاق نمی افتد.

ما باید مسائل را در چشم انداز قرار دهیم.

سئوکارها می توانند معجزه کنند.

اما ما معجزه گر نیستیم. با این حال، شما می توانید این فرآیند را آسان تر کنید.

حجم کار خود را مانند یک ابرقدرت مدیریت کنید

اگر در کار خود خوب باشید، سرتان شلوغ است.

اگر تیم فروش خوبی داشته باشید، سرتان شلوغ است.

احتمالاً همیشه کار بسیار زیاد و زمان بسیار کمی برای انجام آن وجود خواهد داشت.

سه راه حل برای این وجود دارد.

  • هر ماه در دفترچه خاطرات خود برای انجام تمام وظایف مورد نیاز مشتری قرار دهید.
  • عوامل حواس پرتی را خاموش کنید.
  • از طریق ایمیل در ساعت خاصی از روز ارتباط برقرار کنید (انتخاب کنید که مناسب شماست).

تایم باکسینگ

من برای اولین بار از Nir Eyal درباره timeboxing شنیدم و همچنان یک ابرقدرت در زرادخانه بهره وری من است.

به عنوان مثال زمانی که یک سئوکار برای مشاوره به من مراجعه کرد، احساس کرد که کار زیادی برای انجام دادن دارند.

ما به دفتر خاطرات آنها نگاه کردیم، تمام ساعت های مشتری را محاسبه کردیم، جایگاه هایی برای انجام کار پیدا کردیم و آنها را در جعبه گذاشتیم.

ما به سرعت دریافتیم که آنها واقعاً زمان کافی دارند. فقط این است که آنها عاقلانه برنامه ریزی نکرده بودند.

حفاری عمیق تر: چگونه از زمان کاری عمیق محافظت کنیم و تمرکز خود را به عنوان یک SEO حفظ کنیم

عوامل حواس پرتی را خاموش کنید

من 90 درصد مواقع گوشیم را بی صدا می کنم.

آیا من چند تماس را از دست می دهم؟ آره.

اما گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های رسانه‌های اجتماعی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حواس شما را پرت کنند و حواس‌تان را پرت کنند.

اکثر تلفن ها حالت های بهره وری دارند و برنامه ها می توانند به شما کمک کنند. اما تا زمانی که بخواهم از شبکه های اجتماعی خود استفاده کنم، دکمه بی صدا را فشار می دهم.

استفاده از رسانه های اجتماعی؛ نگذارید از شما استفاده کند

عمیق تر کنکاش کنید: 10 چیزی که باید از زندگی خود حذف کنید تا در کار بهره وری بیشتری داشته باشید

در ساعت معینی از روز از طریق ایمیل ارتباط برقرار کنید

وسوسه انگیز است که به هر ایمیل سریع پاسخ دهید.

اما هر ایمیلی که کسی برای شما ارسال می کند اولویت اوست.

آنها نیازی دارند که شما «ممکن است» بتوانید به آن کمک کنید.

توصیه من این است که هرگز ایمیلی را باز نکنید مگر اینکه بتوانید به آن پاسخ دهید و در واقع فوراً به درخواست آنها عمل کنید.

که به زمان بوکس برمی گردد.

زمان کلیدی را در دفتر خاطرات خود برای پاسخ به ایمیل‌ها تنظیم کنید.

صبح، بعدازظهر یا هر دو – این به شما بستگی دارد.

اما به باز کردن ایمیل ها و پاسخ دادن به آنها در تمام طول روز عادت نکنید. شما هرگز کاری را انجام نخواهید داد.

سئو کار سختی است.

امیدوارم موارد بالا کار را بسیار آسان تر کند.

کاوش عمیق تر: چگونه می توانید بیشتر از آنچه در سئو می خواهید به دست آورید

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link